[QUOTE=Kjell Fohrman;n2384595]
Tror snarare att de skulle bli mer stressade av sådana[/QUOTE]
Njae, kanske, siamensisarna är pigga och aktiva, men ger sig inte på andra fiskar, men de kan ju förvisso fara fram som torpeder i akvariet, men mer i mellanregionerna, sällan att siamensisarna stryker över botten, där dina corydoras befinner sig. Nej jag vet inte om de är en stressfaktor eller framskrämmare, det som har en positiv effekt på försiktiga och blyga ciklider behöver ju inte ha samma effekt på pansarmalar.
Men om du nu ändå skall skaffa siamensis,
Crossocheilus oblongus, så är det en utpräglad stimfisk, 7-10 stycken är väl bra, om man har plats. När man köper dem i "fiskaffären" brukar de vara beskedliga i storlek, omkring 3-4 cm långa. Men bra mat, alger och torrfoder, blir dom i 15 cm klassen redan efter två år, om inte snabbare. Jag har ungefär 11 stycken i ett 350 litersakvarium, jag har inga corydoras (eller andra bottenlevande fiskar), men små och större ciklider liksom ett växande tetrastim, det funkar bra med siamensisarna, jag ser inga tecken på att de andra fiskarna skulle bli stressade av dessa. Men de flesta här brukar ju i alla fall vara överens om att
Crossocheilus oblongus är världens bästaalgätare, ja akvarievärldens bästa då alltså.
Det finns väldigt många corydorasarter, jag hade en gång ett mindre stim med bågfenspansarmalen,
https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=863&SOK=1, den höll sig alltid framme, kom fram till rutan vid matdax.