Vad har du för Tatuering/ar

#1 - 15 augusti 2009 20:34
Vad för motiv och hur många tatueringar har du. Har du bild så dela med dig =)

Jag har två (än så länge) en som jag gjorde som 16-åring (ett hjärta med djärvulshorn och svans)
Tattoo nr 2. En tribal fjäril med lite girlish-touch =)

Finns det folk här som har fisktatuering på kroppen??
Någon tatuering som ni ångrat er att ni har gjort?
Vart är den mest plågsammaste ställe att göra en på?
Gjorde din tatuering ont?[:o]

Finns det någon som vågar erkänna att de är duktiga på att rita!?
Letar efter någon som kan rita det jag har i huvudet :)
#2 - 15 augusti 2009 20:37
En stor Koi på insidan av överarmen, ena fenan går upp i armhålan... ja, det gjorde ont i armhålan, jävligt ont...

Jag kan rita...
#3 - 15 augusti 2009 20:39
Hur bra/duktig är du på att rita? :D
Är du duktig på Tahiti-motiv?
#4 - 15 augusti 2009 21:17
jag har en dykare på benet;) http://www.dykarna.nu/fotoalbum/17103/195288.html
nej det gjorde inte alls ont.

är inte den bäste på att rita, men inte sämst heller. se min tråd. "speed painting for duscus lovers"
#5 - 15 augusti 2009 22:03
Jag har tre tatueringar varav två är ihopsatta.
Tyvärr har jag sån hud som skjuter ifrån sig vit färg så mina tatueringar är inte lika fina som dom skulle vara.
Enhörningens vita tänder är borta t ex.
[ATTACH]22055[/ATTACH]Denna gjorde jag förra året som också det mesta vita är borta på, det var hennes första misslyckade tatuering så jag fick den gratis + att hon försökte rätta till den lite.
Den känndes nästan inte alls när den gjordes.

[ATTACH]22056[/ATTACH]Den undre tatueringen var min första som jag gjorde när jag fyllt 18 år, det är svårt att se vad den föreställer men det är en fågel som börjar underifrån och bakfjädern går uppåt, och ett skepp i mitten.
Den gjorde väl något ont att göra.

Enhörningen gjorde jag för ca 10 år sen och fick gå tillbaks och fylla i den igen för färgen försvann på vissa ställen och som sagt tänderna försvann med.
Stället som gjorde mest ont med den var hornet när det var så långt upp.
Bilagor:
#6 - 15 augusti 2009 22:15
karrokaja skrev:
jag har en dykare på benet;) http://www.dykarna.nu/fotoalbum/17103/195288.html

är inte den bäste på att rita, men inte sämst heller. se min tråd. "speed painting for duscus lovers"

Häftig dykare:d
#7 - 15 augusti 2009 23:02
Nubi skrev:
Hur bra/duktig är du på att rita? :D

Är du duktig på Tahiti-motiv?

Du menar polynesiska tatueringar antar jag?
Japp, kan rita men ger mig inte på denna speciella konst som enbart borde utföras av de infödda som ger dig en gaddning av verklig betydelse!
#8 - 16 augusti 2009 04:56
Jag har enbart sådana som man kan tvätta bort;)och det får bara vara utan nåt som är färgglatt men jag är riktigt sugen på en Koi men då har man färgerna??kan kanske skugga upp den ifrån mörk färg

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=96364&highlight=tatuering
#9 - 16 augusti 2009 08:52
karrokaja skrev:

Bullshit!
#10 - 16 augusti 2009 09:47
NIC skrev:
Du menar polynesiska tatueringar antar jag?

Japp, kan rita men ger mig inte på denna speciella konst som enbart borde utföras av de infödda som ger dig en gaddning av verklig betydelse!

Googlade på polynesiska tatueringar men fann inte mycket.
Den typen av tatueringar jag menar är lite så här:
[COLOR=#810081]http://www.tattoozone.org/gallery/data/media/25/tahiti-turtle.jpg[/COLOR]

Om man nu har vägarna förbi Tahiti någon gång så självklart vill jag ha en tatuering gjord av infödningarna och the old fashion way. Oavsett smärtan!
#11 - 16 augusti 2009 10:00
Nubi skrev:
Googlade på polynesiska tatueringar men fann inte mycket.

Den typen av tatueringar jag menar är lite så här:

[COLOR=#810081]http://www.tattoozone.org/gallery/data/media/25/tahiti-turtle.jpg[/COLOR]

Om man nu har vägarna förbi Tahiti någon gång så självklart vill jag ha en tatuering gjord av infödningarna och the old fashion way. Oavsett smärtan!

Japp, inhackade med pinne! :)
#12 - 16 augusti 2009 11:31
Ouscazz skrev:
Bullshit!

Du det stämmer faktiskt. Såklart så känns det ju. Lite som en solbränna. Och så tar den väldigt liten. Tog bara 20 min. Benet har ändå ganska tålig gud. Gör nog ondare i typ armhålan... Så är jag tysk också, kanske man får högre smärtgräns då?;)
#13 - 16 augusti 2009 11:48
Jag har 6 st. tatueringar, en drak-tribal, en biomech och 2 drakar samt dessa två:

[ATTACH]22060[/ATTACH]
[ATTACH]22061[/ATTACH]

Den övre av dom kommer jag att fortsätta med och blir så småningom en fullsleeve......
Dåliga bilder dock, tagna med mobilen.

Visst kändes det att göra dom, men det gjorde inte jätteont, det finns värre ställen att göra tatueringar på =)
Bilagor:
#14 - 16 augusti 2009 17:04
mikey13 skrev:
Jag har 6 st. tatueringar, en drak-tribal, en biomech och 2 drakar samt dessa två:

[ATTACH]22060[/ATTACH]

[ATTACH]22061[/ATTACH]

Den övre av dom kommer jag att fortsätta med och blir så småningom en fullsleeve......

Dåliga bilder dock, tagna med mobilen.

Visst kändes det att göra dom, men det gjorde inte jätteont, det finns värre ställen att göra tatueringar på =)

Vart får man plats med 6 st?

Hade jag haft mer mod hade jag gjort hela ryggen :D. Men jag vågar inte, kanske om 30 år. Är Väldigt imponerad på män och kvinnor som har tatueringar längst med armarna och ryggen.
Mindre snyggt är hals och huvud tatueringar
#15 - 16 augusti 2009 17:05
Kvinnor har högre smärtgräns än män ;-)
Skulle vilja se en man som hanterar den sortens smärta som kvinnor går igenom under en förlossning.

karrokaja skrev:
Du det stämmer faktiskt. Såklart så känns det ju. Lite som en solbränna. Och så tar den väldigt liten. Tog bara 20 min. Benet har ändå ganska tålig gud. Gör nog ondare i typ armhålan... Så är jag tysk också, kanske man får högre smärtgräns då?;)
#16 - 16 augusti 2009 17:06
NIC skrev:
Japp, inhackade med pinne! :)

Absolut! Det ska kännas när man gör en tatuering.
Om man inte bill ha smärta kan man lika gärna köpa ett par gnuggisar eller hennah.
#17 - 16 augusti 2009 20:31
Smärta är ganska individuellt och är ganska svårt att jämföra för olika personer men generellt så är det inte så farligt smärtsamt att tattuera sig.
Själv har jag en drake i gotisk/europeisk stil på vänster arm och ska gadda in en annan liknande drake på högran om lite drygt en vecka
#18 - 16 augusti 2009 20:51
Ont gör det inte men känns att något pickar litegrann ungefär. Ljudet av maskinen är rätt läckert faktiskt.
Har oxå hört att tjejer tål att t ex tatueras bättre än killar.
Eftersom jag är som en kärring så stämmer det nog
#19 - 16 augusti 2009 20:57
Nubi skrev:
Vart får man plats med 6 st?

Jag har på båda axlarna, båda underarmarna och båda smalbenen =)
#20 - 16 augusti 2009 23:25
1Up Och super mario!

1Up Och super mario!
Hoppas på flera snart!
#21 - 16 augusti 2009 23:34
1up och super mario!

Hoppas på flera snart!

a w e s o m e
#22 - 16 augusti 2009 23:44
wallström skrev:
a w e s o m e

thx =)
#23 - 17 augusti 2009 13:17
thx =)

Japp dom va snygga! Dock hade jag kanske valt svampen i samma stil som super Mario, dvs inte i pixelform..
#24 - 17 augusti 2009 13:19
Vad roligt med Super Mario tatuering :), är det en ploj grej eller diggar du super mario så mkt?!

1Up Och super mario!

Hoppas på flera snart!
#25 - 17 augusti 2009 14:03
Nubi skrev:
Vad roligt med Super Mario tatuering :), är det en ploj grej eller diggar du super mario så mkt?!

både ploj och hjärta!
Gillar allt med Nintendo väldigt mycket!

inom en snar framtid så kommer ni troligtvis få se luigi på andra sidan.. ska bli ett super mario tema på hela benet... galet eller inte snyggt iaf =)
#26 - 17 augusti 2009 14:05
Wictor_88 skrev:
Japp dom va snygga! Dock hade jag kanske valt svampen i samma stil som super Mario, dvs inte i pixelform..

jo hade vart snyggt att matcha dom.. men svampen var lite impuls då min kompis gaddar vi hade typ inget för oss så då blev det en pixel svamp.
var svårt att hitta en pixelmario som vi var nöjda med så blev han från super mario bros 3 =)
#27 - 17 augusti 2009 15:48
Nubi skrev:

Skulle vilja se en man som hanterar den sortens smärta som kvinnor går igenom under en förlossning.

Tyska kvinnor har högst smärtgräns;):D

WOOW!! supermario var ju cool!
Jag funtar på att tattuera Samus aran i supermetroid.
Eller Link
#28 - 17 augusti 2009 16:55
vill du ha en brud med JÄTTE tuttar på din kropp ;-)
Link, är det Link i Zelda?

Om jag skulle göra någon cartoon karaktär så blir det en Hello Kitty :D

karrokaja skrev:
Tyska kvinnor har högst smärtgräns;):D

WOOW!! supermario var ju cool!

Jag funtar på att tattuera Samus aran i supermetroid.

Eller Link
#29 - 17 augusti 2009 17:29
men man ser ju inte att det är samus om hon inte har sin dräkt på sej!
Samus i dräkt annars kan du ta vilken porrstjärna som helst.
Jag har redan jätte tuttar och jag vill INTE ha fler! men det kanske var överinfo?

Ja Link i zelda... typ nån rolig bild från spelet a link to the past... han är så söt i det spelet
#30 - 17 augusti 2009 17:38
karrokaja skrev:
men man ser ju inte att det är samus om hon inte har sin dräkt på sej!

Samus i dräkt annars kan du ta vilken porrstjärna som helst.

Jag har redan jätte tuttar och jag vill INTE ha fler! men det kanske var överinfo?

Ja Link i zelda... typ nån rolig bild från spelet a link to the past... han är så söt i det spelet

sådan överinfo är alltid trevligt. nä slutskämtat!

klart att det ska vara samus med dräkten om man ska Göra samus! Nintendo borde aldrig visat henne utan var säkert för att sälja ett par spel till!

Link från a link to past skulle vara kanon som gadd!
#31 - 17 augusti 2009 18:03
Hahaha!!!

fast man får se henne i slutet av super metroid...om man varvar spelet under 2 timmar ser man henne i bara bh;) inte alls så stora pattar där tycker jag...

Jo jag tänker nåt. typ när han hittar nåt coolt svärd eller så och håller upp det sådär. eller när den där fågeln kommer och tar honom när man spelar melodin med flöjten/ocarinan;)
#32 - 17 augusti 2009 18:31
karrokaja skrev:
Hahaha!!!

fast man får se henne i slutet av super metroid...om man varvar spelet under 2 timmar ser man henne i bara bh;) inte alls så stora pattar där tycker jag...

Jo jag tänker nåt. typ när han hittar nåt coolt svärd eller så och håller upp det sådär. eller när den där fågeln kommer och tar honom när man spelar melodin med flöjten/ocarinan;)

jo fast lite skillnad hur man ser henne på snes än hur hon ser ut på super smash smash bros brawl! =)

en Link som lyfter en triforce bit?? Det ska jag göra iaf!
#33 - 17 augusti 2009 19:40
det är snes som är grejen! tänker nog inka henne när hon typ står på sitt skepp, framåt vänd, redo att åka ner. då ser hon riktigt cool ut. den sista dräken!

Ja det var rätt fett! kanske man ska härma dej där. tänkte jag inte ens på.
Den gröna dräkten såklart!
#34 - 18 augusti 2009 16:08
Nitendo nerds! Vad gulligt :)
#35 - 18 augusti 2009 16:23
Nubi skrev:
Nitendo nerds! Vad gulligt :)

absolut!! Nintendo och final fantasy är min stora passion nest efter fiska och dykning;)

Du kanske är gulli!![:(!]:D:d
#36 - 18 augusti 2009 18:24
jaa e gullig ;) :P

dykning är kul, har testat en gång, då var jag på väg att bli frisk från en förskyldning så det gick inte så bra för mig att andas under vatten.
Funderar på att ta dykcert. Finns ett par olika kurser på edc.nu. Vore kul att åka utomlands och dyka :D eller varför inte på Västkusten :D
#37 - 18 augusti 2009 18:36
Har för mig att det gör ondast under foten :p vet inte vilken studio, men de sa att om du klarar av att göra en 5x5cm tatuering under foten utan att klaga så behöver du inte betala XD värt med en tatuering som gör skitont och som ingen ser:) men det är väl så att gratis är gott ;)

jag skulle vilja göra antingen en arowana eller ett fiskskelett. Måste vänta tills jag har råd och tills jag är tillräckligt grov för att rymma en arowana :p
#38 - 18 augusti 2009 20:01
Nubi skrev:
jaa e gullig ;) :P

dykning är kul, har testat en gång, då var jag på väg att bli frisk från en förskyldning så det gick inte så bra för mig att andas under vatten.

Funderar på att ta dykcert. Finns ett par olika kurser på edc.nu. Vore kul att åka utomlands och dyka :D eller varför inte på Västkusten :D

Dykning och sjukdom är ingen bra kombination... men annars finns det inget roligare. tro det eller ej. men jag gillar östersjön, vi har en otrolig uppsättning med gamla vrak här i stockholmo som man kan titta på;)
Västkusten kan vara coolt också... men för tillfället dyker jag inte så mycket då min trummhinna spricker så fort jag är djupare än 7 meter...
får hålla mej till akvarium och tv-spel sålänge;)
#39 - 18 augusti 2009 23:02
Klart man är Nintendo nörd! däremot gullig bestämmer varje person själv om jag är eller ej =)
#40 - 19 augusti 2009 18:02
Nu lägger jag upp bilder på min tattoo så att tråden kan fortskrida..
Jag la inte upp bilder förut för mina ben var ganska orakade men nu är det problemet åtgärdat;)
Det är en bild på min instruktör. eftersom jag inte hade nån bild på en dykare och jag vill inte sno från nätet. snacka om att han blev glad:d
#41 - 19 augusti 2009 19:56
Jätte fin tatuering, du måste vara den enda med en sån? Eller?
Jag var sååååååå nära på att gå in i tattoo studion i Etuna idag för att rådhöra om mina planer, men det vart inte så, svängde höger till P-huset för att shoppa på H&M *heheh*
Ska vänta tills det blir vinter, kallt innan jag gör min 3.e tatuering.
Försökte leta fram mina tatueringar men hittade ingen bild.
#42 - 19 augusti 2009 20:04
Så här skall det se ut.:D
#43 - 19 augusti 2009 20:17
Är det DIN rygg??
Riktigt cooolt med plattfiskarna ;) Vad är det för liten sak längst ner gul/blå.
#44 - 19 augusti 2009 21:14
skalar där nere?
som blir lite missformad pga av svanken eller fotovinkeln?
Shit va coolt! är det självaste vildlöken kaj.p som äger denna ryggtavla?

Kom på en kul grej som man kan inka. vad sägs om en räv bakom örat?
Som ordspråket... hon/han har en räv bakom örat:) Haha!! det ska jag göra!
#45 - 23 augusti 2009 19:51
Hehehe den var cool, roligt att det finns folk som verkligen brinner för sitt intresse :)
Tror inte jag skulle vilja ha mitt husdjur på min kropp.
#46 - 24 augusti 2009 20:49
hahaha sitt husdjur på sin kropp!! våran feta hund med korta ben!!
eller våran korkade som skelar!! why not??

fiskar är ju coola, men andra husdjur är lite off enligt mej...
#47 - 25 augusti 2009 07:15
Tja, koi tattueringar är ganska populära även hos folk som inte har akvarier eller dammar och tattueringar av hästar har jag sett en del riktigt bra. Skulle tro att hur bra en tattuering blir beror mer på andra faktorer än vad de föreställer, en dåligt planerad och tattuerad ros blir nog sämre än en genomtänkt och välgjord fet hund med korta ben.

Nu ska jag iväg till tattueraren :)
#48 - 25 augusti 2009 07:26
Kanske skulle skaffa en guldfiskskål på magen inklusive guldfiskar. Formen finns nästan redan där. Inte riktigt än men grunden är påbörjad iaf så lite mer jobb på den så blir det perfekt.
#49 - 25 augusti 2009 08:27
eriahl skrev:
Kanske skulle skaffa en guldfiskskål på magen inklusive guldfiskar. Formen finns nästan redan där. Inte riktigt än men grunden är påbörjad iaf så lite mer jobb på den så blir det perfekt.

Haha några bärs till och lite jordnötter så är saken biff;)
Min mage ser mer ut som ett mollyhotell:)
#50 - 25 augusti 2009 11:17
Jag kom att tänka på en sak, om jag vill ha min motiv på benet (knät neråt) så måste jag gå upp typ 10kg och sluta gå, för just nu med tanke på mina bens storlek så vet jag inte hur de alla motiven ska få plats.

-Någon som har en permobil att låna ut??
#51 - 25 augusti 2009 11:23
#52 - 25 augusti 2009 15:18
skulle jag tattuera min hund så blir det garanterat nån av dessa två bilder
#53 - 25 augusti 2009 16:12
Asg!! jag har oxå en sån bild (i den andre datorn) Din vovve passar i Brillor!
Har en bild på Lex när han sitter i en IKEA kasse *asg*
Ska se om jag hittar den :)
Bilagor:
#54 - 25 augusti 2009 19:57
haha! hon bär inte brillor vanligvis, hon gillar inte saker upplörda i nyllet, men när hon ser bollen så bryr hon sej inte om saker i hennes ansikte och så står öronen så charmigt framåt.

Det är kul att pynta djuren lite ibland. men jag skulle inte för 5 öre sätta rosetter i pälsen eller klä hundar i hiphop tröjor eller skor??!!
#55 - 26 augusti 2009 14:12
Hahahaa!! Nej tack! Hundar ska vara la naturell ;-)
enda gången doggen får på sig någon klädesplagg är när han har varit ute på klubben och tränat (vinterhalvåret) slänger in honom i buren och då får han ha på sig ett täcke för att hålla värmen :)
#57 - 26 augusti 2009 18:48
aww va söt!! såg verkligen gansta ut i brollorna;)
#58 - 26 augusti 2009 19:29
I told you so ;-)
#59 - 30 augusti 2009 19:06
tatueringar...

Jag har en del tatueringar både bra och riktigt dåliga faktiskt, det är jag till vänster på bilden som för övrigt är tagen på nordsjön när vi fiskade där :-P
#60 - 30 augusti 2009 19:07
Jag har en del tatueringar både bra och riktigt dåliga faktiskt, det är jag till vänster på bilden som för övrigt är tagen på nordsjön när vi fiskade där :-P

Owaow! Hur många har du på bara armarna?
#61 - 30 augusti 2009 19:10
17 st beror lite på hur man räknar, men jag har på ryggen, magen, hela benen, fötterna och bröstet hur många det är har jag inte riktigt kollat på :-D
#62 - 30 augusti 2009 19:10
har faktiskt egna maskiner också haha :-)
#63 - 30 augusti 2009 19:31
maskiner, menar du tatuerings maskiner då?
Bilagor:
#64 - 30 augusti 2009 19:32
17 st beror lite på hur man räknar, men jag har på ryggen, magen, hela benen, fötterna och bröstet hur många det är har jag inte riktigt kollat på :-D

Dags att ställa dig framför spegeln och räkna ;)
Jag kan räkna mina på en hand :p
#65 - 3 september 2009 15:32
:-p
#66 - 4 september 2009 14:18
:-p

Ställt dig framför spegeln ännu??
Hur många vart det... 20-tals, 30-tals?:p
#67 - 5 september 2009 13:32
jag har inga tatueringar kan det bero på att jag är 11?
#68 - 5 september 2009 18:25
Kanske finns en anledning till varför det finns en åldergräns på tatueringar :)
#69 - 6 september 2009 19:23
40 + var det :-S
#70 - 6 september 2009 19:31
Var det din första? vid 40 + ?
#71 - 7 september 2009 08:01
Saltvattens tema

Koraller, bläckfisk, skattkista, maneter, svampdjur och en Zanclus Cornatus
(kungen av saltvattensfiskar)

[ATTACH]22911[/ATTACH] [ATTACH]22912[/ATTACH]

[ATTACH]22913[/ATTACH] [ATTACH]22914[/ATTACH]
#72 - 7 september 2009 08:09
Gud vad läcker! Så snygg! Blir så avundsjuk! :D
#73 - 7 september 2009 08:10
garjzla skrev:
Gud vad läcker! Så snygg! Blir så avundsjuk! :D

Ja alltså, din tatuering ;) :p
#74 - 7 september 2009 12:34
wrang skrev:

Super coolt!
Hur gammal är tatueringen på bilden?
Börjar fundera på fräg på tatuering nr 3, men är fortfarande lite skeptisk. Med tanke på att ljusa färger som t.ex ett solnedgång försvinner rätt så fort om man har mörk pigment.
#75 - 8 september 2009 05:47
Tacka alla är grymt nöjd
Bläckfisk sidan gjorde jag 2006/2007 (2 tillfällen) och andra sidan 2008
#76 - 8 september 2009 19:01
Vart någonstans på benet kändes det som mest?
Jag ska nämligen göra en tatuering på samma ställe :) Kul att se att du fick in så mycket på den ytan. Går tatueringen ihop?
Vart gjorde du den någonstans?
#77 - 15 september 2009 18:57
jag var 18 när jag gjorde min första, ni då?
#78 - 15 september 2009 21:30
trottsig 16 åring när jag gjorde min första. 23 när jag gjorde min 2.a
Kanske 26 när jag gör min 3.e ;)
#79 - 22 september 2009 17:03
asså bara kanske :-p
#80 - 22 september 2009 17:32
nej inte kanske :) Nu är det bestämt :D
#81 - 22 september 2009 17:42
wrang skrev:

Snygga, vilket konstverk!

Måste leta upp en bra tatuerare:D
#82 - 6 oktober 2009 20:48
bra där :-P
#83 - 6 oktober 2009 20:51
helt klart känns det mest på revbenen tycker jag vad säger ni?
#84 - 8 oktober 2009 18:48
Någon som kan säga om det känns när man tatuerar insidan av överarmen. Gör det ont????
#85 - 8 oktober 2009 20:36
det bränner rätt bra där faktiskt. tåligaste huden är ju annars på armar axlar lår typ, ryggen och magen plus bröst är mellan, revbenen, halsen och insidan lår samt fötter känns en del :-p
#86 - 9 oktober 2009 12:13
:) jaja, forskare säger att kvinnor har högre smärttröskel än män.
Ska boka tid nästa vecka :D
#87 - 9 oktober 2009 12:24
Sanningen är att det handlar inte om kön, smärtröskeln varierar från person till person.
#88 - 10 oktober 2009 15:34
får hoppas att forskarna har rätt där då nubi ;-), du tror inte det var ironiskt menat simon? :-P
#89 - 10 oktober 2009 15:42
kanske det, min ironiska radar funkar inte ibland :), kan hålla med om att kvinnor får stå ut med mer smärta.
#90 - 10 oktober 2009 15:52
hehe samma här :-), fick en dotter för två månader sedan och efter det så har fått en annan defination av smärta :-S
#91 - 10 oktober 2009 16:28
Nubi skrev:
:) jaja, forskare säger att kvinnor har högre smärttröskel än män.

Ska boka tid nästa vecka :D

Stämmer bra på min fru, tre barn har hon fött utan smärtlindring,
fast hon har inte insett hur hemskt jag har det när jag är förkyld;)
#92 - 11 oktober 2009 08:04
din stackar har du varit förkyld :-S haha kommer o tänka på reklamen som gick för ett par år sedan.
#93 - 12 oktober 2009 08:08
Måste erkänna att jag rymmer hemifrån när sambon blir förskyld. Jag har dessutom svårt att visa sympati när sambon är förskyld. Det är en förskyldning inte Kolera! *skratt*

Tänk om killar fick lingonvecka en gång i månaden med den hääärliga värken man får med på köpet. *retas*
#94 - 12 oktober 2009 18:43
är det inte vi som får huvudvärk en vecka i månaden när våra respektive får det då? :-p
#95 - 13 oktober 2009 12:13
är det inte vi som får huvudvärk en vecka i månaden när våra respektive får det då? :-p

Det låter som du inte har det lätt hemma ;)
#96 - 13 oktober 2009 13:08
Nubi skrev:
Det låter som du inte har det lätt hemma ;)

Det är klart att han inte har, han är ju man.

Grymta månne grisarna om dom visste hur dem gamla galten lider :)
#97 - 20 november 2009 11:30
Ahahahah!! :)
Stackars killar! Jag brukar säga (märker det själv ganska bra ) när jag blir Pms kärring :) Går över på en dag :)
Imorgon ska jag släpa sambon till tatuering studion i Etuna, Blue Lotus :) Ska dit och snacka om mitt motiv.
Har ännu inte hittat en bra sköldpadda, hoppas på att de kan rita några åt mig :) Vill ha lite cartoon känsla över det hela *leR*
#98 - 20 november 2009 18:38
eller ännu värre! Pmdd besvär a fyfan!!
Vet en tjej som har det och hon är olidligt jobbig!!!

Jag ska också ta tag i min tattuering. världens coolaste tattuering är det!!!
#99 - 20 november 2009 18:45
Jag har en fånig tribal på ena överarmen som jag ångrar att jag gjorde :(

Skulle gjort ett av maidens skivomslag istället som jag tänkte innan.....suck
Det får dock bli nästa gång istället.
Ska ev. till miami på lite skön solsemester i mars/april ett par veckor och då ska jag kolla om dom har nån ledig tid på nån studio där över.
#100 - 20 november 2009 19:00
ta snubbarnas studio i miami ink;) kanske man ser dej discovery:)
#101 - 20 november 2009 19:22
karrokaja skrev:
ta snubbarnas studio i miami ink;) kanske man ser dej discovery:)

Tanken har ju slagit mig det ska jag villigt erkänna men risken är väl att dom är fett fullbokade eller så e dom inte ens där utan ute och glider.

Tänkte faktiskt maila dom om jag hade kommit över en adress dit till studion.
#102 - 20 november 2009 20:06
Det vore grymt coolt! en kompis son var där, då var inga av de man ser på tv där. Var 7 st andra som tatuerade, och han fick en tid för dagen därpå, men som sagt inte av ngn av "kändisarna"

Jag funderar på att göra Hitta Nemo sköldpaddan, den lilla sköldpadda ungen :)
http://www.topolewski.com/coloring-page/pictures/squirt.gif
Svart O Vitt och sen på skalet ska det stå MAE
#103 - 20 november 2009 20:20
Nubi skrev:
Det vore grymt coolt! en kompis son var där, då var inga av de man ser på tv där. Var 7 st andra som tatuerade, och han fick en tid för dagen därpå, men som sagt inte av ngn av "kändisarna"

Den var lite söt den sköldisen ju :)
#104 - 20 november 2009 20:21
Nubi skrev:

aww va söt har aldrig sätt filmen!bra?
#105 - 20 november 2009 20:31
jag har hunnit gjort en bara faktiskt...men har många planer och funderingar...!

[ATTACH]24915[/ATTACH]
#106 - 20 november 2009 20:34
Markus1984 skrev:
jag har hunnit gjort en bara faktiskt...men har många planer och funderingar...!

[ATTACH]24915[/ATTACH]

den tatueringen var ju snygg inte så spexad!
#107 - 20 november 2009 22:21
drd skrev:
Den var lite söt den sköldisen ju :)

mmm :) och den ska vara så stor oxå :) Frågan är nu vart jag ska ha den, planen var att den skulle sitta på insidan av armen, ovanför armbågen, men jag vet inte åt vilket håll hvudet ska vara åt.
Eller om jag ska ha den på ryggen....ngr cm under nacken.
#108 - 20 november 2009 22:22
aww va söt har aldrig sätt filmen!bra?

Filmen är kanon!! och efter att ha sett den på engelska ska man se den på svenska
#109 - 20 november 2009 22:23
Markus1984 skrev:

[ATTACH]24915[/ATTACH]

Aldrig tänkt på att du har tatuering! :D
#110 - 20 november 2009 22:30
Markus1984 skrev:

[ATTACH]24915[/ATTACH]

Det var jävlar inte mycket till biceps män...! ;)
#111 - 20 november 2009 22:34
NIC skrev:

Och vad har du att kontra med??
#112 - 20 november 2009 22:34
någon som kan säga om Insidan av armen blir bra eller ngr cm nedanför nacken!??
Bilagor:
#113 - 20 november 2009 22:37
Nubi skrev:
Och vad har du att kontra med??

Tja, jag antar att grabben fattar skämtet men om du tvunget måste veta så: Större arm utan gaddning! :D
#114 - 20 november 2009 22:39
Nubi skrev:
någon som kan säga om Insidan av armen blir bra eller ngr cm nedanför nacken!??

Insidan av armen funkar nog bättre, ska du ha den på ryggen i ungefär samma storlek kommer den nog inte sitta så bra. Undrar om den designen ser bra ut i en storlek som täcker halva ryggen.
#115 - 21 november 2009 08:24
Designen ska inte täcka halva ryggen :) Vill att den ska vara pluttinuttigt :)
måste nog printa ut ett par st och se vilken storlek som är bäst :)
#116 - 21 november 2009 08:24
NIC skrev:
Tja, jag antar att grabben fattar skämtet men om du tvunget måste veta så: Större arm utan gaddning! :D

:P
Trodde du skulle fatta skämtet oxå :P
#117 - 22 november 2009 16:45
NIC skrev:

Behövde inte ha stora armar på den tiden när jag hade min hund Akira ;)
#118 - 22 november 2009 17:12
Markus1984 skrev:
Behövde inte ha stora armar på den tiden när jag hade min hund Akira ;)

:d
#119 - 22 november 2009 18:05
Jag hade redan bestämt mig för länge sedan att jag skulle göra en tatuering föreställande min öronål men när hon dog bestämde jag mig för att hon även skulle få vingar och gloria. Ska göra den tatueringen så fort jag har råd.
#120 - 22 november 2009 18:06
chainy skrev:
Jag hade redan bestämt mig för länge sedan att jag skulle göra en tatuering föreställande min öronål men när hon dog bestämde jag mig för att hon även skulle få vingar och gloria. Ska göra den tatueringen så fort jag har råd.

Vad gulligt! :) i färg eller svart/vitt?
#121 - 22 november 2009 18:11
Nubi skrev:
Vad gulligt! :) i färg eller svart/vitt?

Färg. Hon var ovanligt gul var att vara öronål så den kommer att bli rätt så guldfärgad med gröna ögon och lite metalliskt grön emot ryggen (precis som hon såg ut)
#122 - 22 november 2009 18:13
längtar tills jag är 16 då får jag tatuera mig! för mamma då ska självklart denna symbål på vänstesidan av bröstet!

http://images2.layoutsparks.com/1/29806/rammstein-yellow-design-abstract.jpg
#123 - 22 november 2009 18:18
längtar tills jag är 16 då får jag tatuera mig! för mamma då ska självklart denna symbål på vänstesidan av bröstet!

http://images2.layoutsparks.com/1/29806/rammstein-yellow-design-abstract.jpg

Vad e det för symbol?
#124 - 22 november 2009 18:28
Nubi skrev:
Vad e det för symbol?

Det är gruppen Rammstein! bra musiksmak!
#125 - 22 november 2009 18:33
ah där ser man :)
#126 - 22 november 2009 18:56
chainy skrev:
Det är gruppen Rammstein! bra musiksmak!

Nubi skrev:
ah där ser man :)

rammstei n FTW!!! tha best! det måste man lyssna på det gillar alla även du nubi! testa!
#127 - 22 november 2009 19:08
Vilken låt??

Har ett par st. Haft de i min mp3 spelare m högtalare när jag varit ute och plockat svamp i vildsvins skogen. bra att skrämma vilt och människor med.
#128 - 22 november 2009 19:10
Nubi skrev:
vilken låt??

ich will är en av dom bästa!
#129 - 22 november 2009 19:11

den kan jag =) har spelat en massa ggr
#130 - 22 november 2009 19:13
Nubi skrev:
den kan jag =) har spelat en massa ggr

den är ju skit bra ju! eller hur!

men sedan finns ju änu bättre rosenrot
#131 - 22 november 2009 19:18

Där e en från nya plattan som e megabra oxå, synd bara videon e lätt bannad :D

Börjar på p***y ;)
#132 - 22 november 2009 19:18
ahahaha!!
#133 - 22 november 2009 19:20
drd skrev:

Börjar på p***y ;)

den låten äger ju rammstein - pussy inte konstigt att videon är bannad!
#134 - 22 november 2009 19:20
hehe vi terrar offtopic forumet helt fast det är väll därför det finns?
#135 - 22 november 2009 19:21
drd skrev:

Börjar på p***y ;)

Haha sämsta låt de någonsin gjort. Dock är den ju lite rolig;
"don’t you see -I can’t get laid in Germany"
#136 - 22 november 2009 19:22
jävligt nöööjd m min mobil måste jag ialf säga =)
#137 - 22 november 2009 19:29
Nubi skrev:
jävligt nöööjd m min mobil måste jag ialf säga =)

va bra den värkar skön
#138 - 23 november 2009 11:22
mycket soft!
Vart hittar man till "automatisk knapplåst" på mobilen?
#139 - 23 november 2009 11:57
Har en korspindel som hänger i en tråd under ett nät på höger skulderblad =)
#140 - 23 november 2009 14:46
Nubi skrev:
mycket soft!

Vart hittar man till "automatisk knapplåst" på mobilen?

det går på atomatiskt efter en stund
#141 - 23 november 2009 14:48
Har en korspindel som hänger i en tråd under ett nät på höger skulderblad =)

va?
#142 - 23 november 2009 20:42
det går på atomatiskt efter en stund

Nope, den var AV :) hittade inställningarna.
#143 - 23 november 2009 20:42
Jo, varför vill man ha ett bands symbol på kroppen??
#144 - 24 november 2009 13:24
Nubi skrev:
Jo, varför vill man ha ett bands symbol på kroppen??

för att man avgudar dom!
#145 - 4 januari 2010 19:36
för att man avgudar dom!

Okej, men kommer du att avguda de om ca 10 år??
#146 - 4 januari 2010 20:33
tattootråden!!!!
hur fan kunde jag missa den :D

Har en tribal på vänster överarm
Naken ängel på höger skuldra
Biomech halfsleeve på höger arm (inte klar :( )
Newschool Stavmixer på höger ben
Hjärta/ankare/eld på Vänster fot (också newschool)

bilder kommer vid intresse
#147 - 5 januari 2010 11:38
Nubi skrev:
Okej, men kommer du att avguda de om ca 10 år??

självklart!
#148 - 5 januari 2010 11:38
Marnat skrev:
tattootråden!!!!

hur fan kunde jag missa den :D

Har en tribal på vänster överarm

Naken ängel på höger skuldra

Biomech halfsleeve på höger arm (inte klar :( )

Newschool Stavmixer på höger ben

Hjärta/ankare/eld på Vänster fot (också newschool)

jag vill se bilder!!
#149 - 5 januari 2010 20:24
marnat skrev:
tattootråden!!!!

Hur fan kunde jag missa den :d

har en tribal på vänster överarm

naken ängel på höger skuldra

biomech halfsleeve på höger arm (inte klar :( )

newschool stavmixer på höger ben

hjärta/ankare/eld på vänster fot (också newschool)

bilder bilder bilder!!
#150 - 5 januari 2010 20:32
ja har mitt namn under högra armbågen black/grey
en fet koikarp som täcker lite mer än halva vänstra armen black/grey
en hanya mask på höger underarm på framsidan black/grey
en helsvart samuraj på höger skulderblad
mammas , pappas , systers och brors födelsedata på vänstra underarmen på framsidan, black med lite rött
senaste är en oldschool svala på höger biceps och texten semper fidelis under=) insidan nära armhålan är inget skönt ställe kan ja ju säga=)..svalan är i färg
#151 - 5 januari 2010 20:34
ja har mitt namn under högra armbågen black/grey

en fet koikarp som täcker lite mer än halva vänstra armen black/grey

en hanya mask på höger underarm på framsidan black/grey

en helsvart samuraj på höger skulderblad

mammas , pappas , systers och brors födelsedata på vänstra underarmen på framsidan, black med lite rött

senaste är en oldschool svala på höger biceps och texten semper fidelis under=) insidan nära armhålan är inget skönt ställe kan ja ju säga=)..svalan är i färg

Bilder! :)
Speciellt på "mammas , pappas , systers och brors födelsedata på vänstra underarmen på framsidan, black med lite rött"
Har själv tänkt ut en sådan tatuering men det verkar som fler och fler har såna.....
#152 - 5 januari 2010 20:39
Hehe hur lägger man in bilder då?? ja och datorer går inte ihop haha:D
#153 - 5 januari 2010 20:46
har du ngn sida där du brukar lägga upp bilder? om ja då lägger du upp bilder på den sidan och sen kopierar länken på den sidan hit :)
om du inte är guldmedlem då är det andra bullar :)
#154 - 5 januari 2010 20:48
Nubi skrev:
har du ngn sida där du brukar lägga upp bilder? om ja då lägger du upp bilder på den sidan och sen kopierar länken på den sidan hit :)

om du inte är guldmedlem då är det andra bullar :)

och tack tack=) ska försöka samla alla bilder på en sida och länka till=)
#155 - 5 januari 2010 20:51
Ser fram emot :) super nyfiken
#156 - 5 januari 2010 20:52
finns det någon som är duktig på att rita?? Vill ha en tribal/söt/svartvitt sköldpadda att ha på undersidan av armen. Den ska vara mellan 5-7cm i diameter.
#157 - 7 januari 2010 10:11
Nubi skrev:
finns det någon som är duktig på att rita?? Vill ha en tribal/söt/svartvitt sköldpadda att ha på undersidan av armen. Den ska vara mellan 5-7cm i diameter.

då kan jag inte hjälpa dig
#158 - 10 januari 2010 19:29
Här kommer en av mina, barnens stjärntecken på underarmen. Har ett tribalarmband runt överarmen också men hittar ingen bild.

Bilagor:
#159 - 10 januari 2010 19:30
danne0301 skrev:
Här kommer en av mina, barnens stjärntecken på underarmen. Har ett tribalarmband runt överarmen också men hittar ingen bild.

Den var grym! speciellt med "skuggan"
#160 - 10 januari 2010 20:51
kommer snart bilder på mina, slackat med att installera webcamen :P
#161 - 10 januari 2010 21:40
ber om ursäkt för riktigt kassa bilder :P
mobil och digitalkamera är båda helt utan batteri för tillfället :P
jag har ingen framförhållning, så ni får leva med webcamtagna bilder tillsvidare

när jag nu såg bilderna ber jag även om ursäkt för ludna ben och mjukisbrallor :P men mjukisbrallor och rödvin går hand i hand *flinar*
#162 - 10 januari 2010 21:42
Marnat skrev:
ber om ursäkt för riktigt kassa bilder :P

mobil och digitalkamera är båda helt utan batteri för tillfället :P

jag har ingen framförhållning, så ni får leva med webcamtagna bilder tillsvidare

när jag nu såg bilderna ber jag även om ursäkt för ludna ben och mjukisbrallor :P men mjukisbrallor och rödvin går hand i hand *flinar*

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!! på foten lär det ha gjort skitont![:o]
Bild nr 3 där man ser en kvinna som påminner lite om jungfru maria, den gillade jag :D
#163 - 10 januari 2010 21:45
Nubi skrev:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!! på foten lär det ha gjort skitont![:o]

Bild nr 3 där man ser en kvinna som påminner lite om jungfru maria, den gillade jag :D

Ja foten sved en del :P
var ett tävlingsobjekt också så vi körde linjer torsdag, första lager med skuggor och färg på fredag, och sen ett lager färg till på lördagen.. foten svällde ungefär 4 skostorlekar till söndan, men vad gör man inte :P

Vidare har jag ingen aning om var du ser jungfru maria.. men jag har aldrig varit bra på rorschach heller så :P
#164 - 10 januari 2010 21:48
Joo, bild nr e, en kvinno ansikte
#165 - 10 januari 2010 22:01
Nubi skrev:
Joo, bild nr e, en kvinno ansikte

nej :P Bild nummer tre är en del av en biomech som de kallas, en massa rör, slangar etc som är random utplacerade :P du får allt ta och visa den där jungfrun för jag ser den iaf inte.

Den är för övrigt inte klar då min tatuerare bor i skåne och jag antinge inte har tid eller pengar att åka ner och köra klart den :(
#166 - 11 januari 2010 10:08
M andra ord så vill du inte ha en kvinno ansikte på armen ;) *skratt*
#167 - 11 januari 2010 10:15
Så, säg nu att du inte ser kvinnan! :) hon är där.
[ATTACH]26476[/ATTACH]

Klicka på länken
http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2009/04/picasso_head.jpg
#168 - 11 januari 2010 11:37
Du är väl inte påverkad av något såhär mitt på en måndag??

Hur kan du annars få DET till ett kvinnoansikte :p
#169 - 11 januari 2010 11:41
danne0301 skrev:

Picassostajl kanske... :)
#170 - 11 januari 2010 11:58
för er som undrar så kommer det bli muskelvävnad med vad tatueraren kallar utomjordiska häftklamrar :P den delen som nubi tycker är en kvinna dvs ;)

den är som sagt inte klar än och jag har tyvärr ingen aning om när den kommer bli det, flyttade till sthlm lagom till att vi påbörjade den och sen ramlade två ungar ner i knät så nu är den bortprioriterad om man säger så
#171 - 11 januari 2010 12:57
Marnat skrev:
för er som undrar så kommer det bli muskelvävnad med vad tatueraren kallar utomjordiska häftklamrar :P den delen som nubi tycker är en kvinna dvs ;)

den är som sagt inte klar än och jag har tyvärr ingen aning om när den kommer bli det, flyttade till sthlm lagom till att vi påbörjade den och sen ramlade två ungar ner i knät så nu är den bortprioriterad om man säger så

Picasso stajl så ser väl du en kvinnas ansikte! Erkänn! ;)
#172 - 11 januari 2010 12:58
NIC skrev:
Picassostajl kanske... :)

NIC ser du kvinnan?
#173 - 11 januari 2010 12:58
danne0301 skrev:

Haha livlig fantasi och lite intresserad av konst :P
Ser du inte ansiktet??
#174 - 11 januari 2010 13:00
Kolla in länken och jämför med tatueringen
http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2009/04/picasso_head.jpg
#175 - 11 januari 2010 13:44
Nubi, jag ser ansiktet! Såg det direkt också, och fattar inte hur de INTE kan se :p
#176 - 11 januari 2010 14:36
Rockdoll skrev:
Nubi, jag ser ansiktet! Såg det direkt också, och fattar inte hur de INTE kan se :p

TACK TACK TAAACK!!
känns skönt att nån annan oxå har konstnärliga ögon ;)
#177 - 11 januari 2010 16:16
Nubi skrev:
TACK TACK TAAACK!!

känns skönt att nån annan oxå har konstnärliga ögon ;)

Jag ser också ansiktet!

Har du fnulat på vart du ska tattuera dej nubi?? alltså vilken studio?
Tänkte att vi kunde tattuera oss samtidigt, skulle vara kul.

Hittat nåån som ritar åt dej??
#178 - 11 januari 2010 16:31
Går man till en bra tatuerare med en idé så ska h*n kunna rita upp något förslag.
#179 - 11 januari 2010 17:31
eriahl skrev:
Går man till en bra tatuerare med en idé så ska h*n kunna rita upp något förslag.

Eller gör man som jag med min biomech :P
Jag sa till tatueraren att köra en biomech direkt på armen, utan skiss eller ens en tanke bakom, har kommit fram ganska bra hittills :P
#180 - 11 januari 2010 18:14
Då är det ju en bra tatuerare du har fått tag i. Är inspirerande att få förtroende att köra på med lite egna tankar för dom oxå. Har en arm och sen en med stuk av Vallejo som stått still i något alldeles hemskt för många år. Tappade tyvärr sugen ett tag och sen har det rullat på bara. Men kliar lite nu igen. Känns nästan naket på något sätt tycker jag att ha ofärdigt.
#181 - 11 januari 2010 18:19
eriahl skrev:
Då är det ju en bra tatuerare du har fått tag i. Är inspirerande att få förtroende att köra på med lite egna tankar för dom oxå. Har en arm och sen en med stuk av Vallejo som stått still i något alldeles hemskt för många år. Tappade tyvärr sugen ett tag och sen har det rullat på bara. Men kliar lite nu igen. Känns nästan naket på något sätt tycker jag att ha ofärdigt.

vet precis vad du menar, men med två småbarn hemma så finns inte ekonomi eller tid för tatueringar :P
#182 - 11 januari 2010 18:21
Marnat skrev:
Eller gör man som jag med min biomech :P

Jag sa till tatueraren att köra en biomech direkt på armen, utan skiss eller ens en tanke bakom, har kommit fram ganska bra hittills :P

Ja det vart ett kvinno ansikte ;) *rsrsrs*
#183 - 11 januari 2010 18:23
karrokaja skrev:
Jag ser också ansiktet!

Har du fnulat på vart du ska tattuera dej nubi?? alltså vilken studio?

Tänkte att vi kunde tattuera oss samtidigt, skulle vara kul.

Hittat nåån som ritar åt dej??

Hej!
Jag känner en duktig person som kan rita, men hon har ännu inte ritat upp några sköldpaddor åt mig ;) ([SIZE=1]känner du dig träffad[/SIZE] ;) )

Blue Lotus i Eskilstuna är stället jag ska gå och tagga mig :) Han har gjort min fjäril och jag vill att han gör min 3e tatuering :)

Vad ska du ha Karro??
#184 - 11 januari 2010 18:51
jaså du vill att JAG:O ska rita en sköldpadda åt dej?
ehh... Jaha... när ska den vara färdigt?? vad vill du ha för typ av tribal?
En mjuk, med rundade "flamor" en vass? en med breda vassa, tunna vassa??

Varför inte göra en drake??

Eller varför inte komma hit på kaffe och giflar och PRATA om idén?

Men jag kan försöka...;)

Vad jag ska tattuera är det bara 2 som vet (jag och en till) och han får inte säga nåt:p det blir en överaskning
#185 - 11 januari 2010 19:45
Såna tribals gillar jag :)

Helt ärligt så ser jag fortfarande inte tillstymmelse till ansikte dock :p
Fast jag ska sluta påpeka det :)
#186 - 11 januari 2010 19:55
Får försvara mej med att det är en kladd bild:P

Men jag vill gärna veta mer om hur du tänker om ansiktet;) det är så man lär sej:)
#187 - 11 januari 2010 20:01
Jaså har du ritat draken karro? Skitfräsch :)
Testa med något mer öppen mun.

Och så hittade jag en gammal (fast ny) på min späda överarm :p
#188 - 11 januari 2010 20:13
karrokaja skrev:

Men jag kan försöka...;)

Vad jag ska tattuera är det bara 2 som vet (jag och en till) och han får inte säga nåt:p det blir en överaskning

Jag är ledig hela veckan. Jobbar nätter fre lör sön och mån. en besök vore fint! :) Kan vi snacka en massa skit :)
#189 - 11 januari 2010 20:31
så här ser min fjäril ut:)
[ATTACH]26490[/ATTACH]

Vill att sköldpaddan jag gör blir i samma stuk som fjärilen. Vet inte vad den stuk av tatuering heter. Nån som vet?

Vill att sköldpaddan ska vara på min underarm, eller på baksidan av armen :)
#190 - 11 januari 2010 20:34
karrokaja skrev:

Men jag kan försöka...;)

en drake, det har 4 vänner till mig, som de skaffade i Thailand, många har drakar och ska man ha drake ska man ha en asiatisk grön/röd med morrhår :) och så ska den täcka hela ryggen :) änn så vill jag inte skaffa mig en sådan stor tatuering :)

Vet att om jag ska göra en rygg tatuering blire på Rio De Janiero. Sao conrado, Pedra da Gave, Niteroi, Corcovado, sockertoppen. :D
#191 - 11 januari 2010 20:56
så fort jag blir klar med armen så kommer nästa projekt bli en ryggrad gjord med en scarification..

Vägrar gå till någon annan än Lukas Zpira när det gäller scars :)
#192 - 11 januari 2010 21:02
Man har sina favoriter till tatuerare :) när man väl skaffat en del så hittar man sin självfrände i tatueringsväg :)
#193 - 11 januari 2010 21:09
Nubi skrev:
Man har sina favoriter till tatuerare :) när man väl skaffat en del så hittar man sin självfrände i tatueringsväg :)

jag har använt mig av två tatuerare so far, den första är jag idag inte nöjd med, men då var jag ung och dum.. man lär så länge man lever :)

nuförtiden är jag dock mer intresserad av lite annorlunda grejer, scarification, branding, tonguesplitting, och liknande.

Även sugen på body suspension igen :D
#194 - 11 januari 2010 21:24
Nubi skrev:

Fniss, kunde inte sagt det bättre själv :d, med en erfarenhet av tre naturliga förlossningar, helt utan bedövning. Mina två tatueringar var inget i jämförelse, en på nedre ryggsidan och en på nackkotorna.. Piercing i naveln var värre än piercing i tunga samt tatueringarna på redan nämnda ställen.
#195 - 11 januari 2010 21:35
danne0301 skrev:
Jaså har du ritat draken karro? Skitfräsch :)

Testa med något mer öppen mun.

Jo den har jag gjort... i photoshop. Ska ha det i åtanke;) det där me munnen
Nubi skrev:
Jag är ledig hela veckan. Jobbar nätter fre lör sön och mån. en besök vore fint! :) Kan vi snacka en massa skit :)

Onsadg kl 3 da;)
Nubi skrev:
så här ser min fjäril ut:)

[ATTACH]26490[/ATTACH]

Vill att sköldpaddan jag gör blir i samma stuk som fjärilen. Vet inte vad den stuk av tatuering heter. Nån som vet?

Vill att sköldpaddan ska vara på min underarm, eller på baksidan av armen :)
men det fixar vi kanske på onsdag då?

Nubi skrev:
en drake, det har 4 vänner till mig, som de skaffade i Thailand, många har drakar och ska man ha drake ska man ha en asiatisk grön/röd med morrhår :) och så ska den täcka hela ryggen :) änn så vill jag inte skaffa mig en sådan stor tatuering :)

Vet att om jag ska göra en rygg tatuering blire på Rio De Janiero. Sao conrado, Pedra da Gave, Niteroi, Corcovado, sockertoppen. :D

Jo alla har drakar, dom e ju skitsnygga men lite tjatiga
Marnat skrev:
jag har använt mig av två tatuerare so far, den första är jag idag inte nöjd med, men då var jag ung och dum.. man lär så länge man lever :)

Killen (GUBBEN) som tattuerade mej var förfan halvblind!!!
#196 - 12 januari 2010 10:03
Piercingar, Vart har ni era?
Själv har jag haft, (tröttnade efter 5 år med piercing)
en i tungan (gjorde mer ont att gå till tandläkaren) kan tänkas göras om:)
en i bröstvårtan, den gjordes på fyllan och togs bort den efter en månad.

Vill ha i navel men bara när man har gått ner X kg.
#197 - 12 januari 2010 21:38
Piercingar, usch då.
På den tiden man var ung å dum och hängde i allt för skumma kretsar hade jag, (dock ej samtidigt) sammanlagt 9 hål i öronen inkl. flärparna elr vad det heter, tre i näsan, ett 0,8 mm töjt hål i tungan, (vad fan man nu ska med det till...) ett i läppen och ett i armen.
#198 - 12 januari 2010 21:54
NIC skrev:
Piercingar, usch då.

På den tiden man var ung å dum och hängde i allt för skumma kretsar hade jag, (dock ej samtidigt) sammanlagt 9 hål i öronen inkl. flärparna elr vad det heter, tre i näsan, ett 0,8 mm töjt hål i tungan, (vad fan man nu ska med det till...) ett i läppen och ett i armen.

Ahahaha! Ja vad ska man med ett hål i tungan??
Samlade det inte en massa mat där??
Är flärparna när man töjer hål i öronen??
#199 - 12 januari 2010 21:56
Skulle kunna tänka mig att ha på v.ä örat en sån där grej som man töjer med, ser ut som en tjurhorn men i miniatyr, tycker sånt ser snyggt ut :)
#200 - 12 januari 2010 22:55
Nubi skrev:
Ahahaha! Ja vad ska man med ett hål i tungan??

Samlade det inte en massa mat där??

Är flärparna när man töjer hål i öronen??

Hehe.. "Flärparna" är de där grejerna som liksom skyddar ingången till örat, om du förstår vad jag menar... Örats centrum, typ.
#201 - 12 januari 2010 23:18
NIC skrev:
Hehe.. "Flärparna" är de där grejerna som liksom skyddar ingången till örat, om du förstår vad jag menar... Örats centrum, typ.

Heter det så :D aha! Det är där jag funderar på att skaffa :) vill ha en liten liten diamantörhänge där som bara blinkar till då och då :) bling bling ;)

Gjorde det ont? Vart gjorde du det någonstans?
Hur långt tid tog det innan det läkte?
Hade du svårt att sova på den sidan?
Stämmer det att vissa människor har blivit ansiktförlamad när de tagit hål där? Mosan säger så...eller äre bara att hon vill skrämmas?
#202 - 12 januari 2010 23:27
NIC skrev:

Det heter tragus ^^

Funderat en del på att ta där jag med, men inte blivit av riktigt.

Har själv i naveln och 4 i örat just nu. Haft ytterligare ett hål i örat och i bröstvårtan (aj!).

Inga tatueringar. Dock sugen på någonting så fort jag kommit fram till vad! Funderar på en förgätmigej.
#203 - 13 januari 2010 00:20
Ja, flärparna... :)
#204 - 13 januari 2010 06:10
Själv har jag:
En septum (mellersta näsväggen tjurstil :D)
Båda bröstvårtorna, täjda till 2.0mm
Fleshtunnels i båda öronen på 10mm
en Prins Albert

har även haft i läppen samt i naveln men tog ut dem, läppen för att den var i vägen och naveln för att den vägrade läka
#205 - 13 januari 2010 13:51
Fleshtunnels är det när man töjer hålet man har i öronsnibben, där örhängen hänger?
Vill inte ens fråga Varför man vill ha på sin Prins/prinsessa...aaaaouch!!
#206 - 13 januari 2010 14:16
Nubi skrev:
Fleshtunnels är det när man töjer hålet man har i öronsnibben, där örhängen hänger?

Vill inte ens fråga Varför man vill ha på sin Prins/prinsessa...aaaaouch!!

En fleshtunnel är ett töjt hål med ett örhänge som är ihåligt i mitten eller vad man ska säga. Så att det blir som en liten tunnel genom örat.

Har en kompis som gjorde prins albert, han påstod att det blödde en hel del första dagen/dagarna. Fick ha en plasthandske eller nåt runt om för att fånga upp blodet... :|
#207 - 13 januari 2010 19:46
Hoppas den bilden försvinner från näthinnan snart :p
"-ska du pissa?
-ne bara tömma påsen"
#208 - 13 januari 2010 19:55
danne0301 skrev:
Hoppas den bilden försvinner från näthinnan snart :p

"-ska du pissa?

-ne bara tömma påsen"

Hahaha! Nog är det lite otäckt med vissa piercings :P
Som när mitt hål i örsnibben "svullnade", trodde jag. Visade sig vara en stor blåsa full av var. Inte jättefräscht att klämma ut sen :(
#209 - 13 januari 2010 20:05
på tal om töja doch så ja har just nu 14 mm i ena örat:D.och 4 mm i den andra snibben=) mer piercingar blir det inte för far min hotar att strypa mig då haha:P..och även fast man är 23 år så lyssnar man på farsgubben :D
#210 - 13 januari 2010 20:44
på tal om töja doch så ja har just nu 14 mm i ena örat:D.och 4 mm i den andra snibben=) mer piercingar blir det inte för far min hotar att strypa mig då haha:P..och även fast man är 23 år så lyssnar man på farsgubben :D

Smart farsa!!!
#211 - 13 januari 2010 21:39
NIC skrev:
Smart farsa!!!

min farsa hotade med liknande behandling efter första tattoon, men han har veknat efterhand :P dock är han tydlig med att jag blir arvslös om jag töjer mer än vad jag har nu..

Min prins albert blödde faktiskt inte alls mycket, navelns var tio gånger värre må jag säga, och särskilt ont gjorde det inte heller.
#212 - 13 januari 2010 21:42
Marnat skrev:
min farsa hotade med liknande behandling efter första tattoon, men han har veknat efterhand :P dock är han tydlig med att jag blir arvslös om jag töjer mer än vad jag har nu..

Min prins albert blödde faktiskt inte alls mycket, navelns var tio gånger värre må jag säga, och särskilt ont gjorde det inte heller.

Hur lyckas du blöda så mycket från naveln? Finns ju inte speciellt mycket blodkärl där, till skillnad från eh.. andra ställen då ;)
#213 - 14 januari 2010 09:54
bläää...vad får man utav att göra en piercing på sin prins, hjälper det till att förhöja någon känsla när man har samlag? Är det värt besväret?

Marnat piercing i naveln är inte det lite gay ;)
#214 - 14 januari 2010 10:02
Nubi skrev:
bläää...vad får man utav att göra en piercing på sin prins, hjälper det till att förhöja någon känsla när man har samlag? Är det värt besväret?

Marnat piercing i naveln är inte det lite gay ;)

Håller med nubi när det gäller piercings på könet :p fast man lär inte veta om man inte testar :D
#215 - 14 januari 2010 15:15
vare intenån som fastnade med sin piercing i nån tandställning??
Eller var det kanske bara förhuden. och dom kom inte loss, det fick bli 112.
Fy vad pinsamt och komma in på akuten sådär:O

Har bara hål i öronen, det räcker för mej tror jag. funtar på tutten ibland, men jag kommer nog ta ut den sen...
Bilagor:
#216 - 14 januari 2010 16:56
karrokaja skrev:
vare intenån som fastnade med sin piercing i nån tandställning??

Eller var det kanske bara förhuden. och dom kom inte loss, det fick bli 112.

Fy vad pinsamt och komma in på akuten sådär:O

Har bara hål i öronen, det räcker för mej tror jag. funtar på tutten ibland, men jag kommer nog ta ut den sen...

På tutten gör skitont! för oss quinnor så gör det mer ont för man har alltid bh-n som ligger mot och "skaver"
dessutom så är det lite svårt att få det och läka om det en gång börjar krångla :(

Smärtan när man piercar tuttvårtan är ingenting, däremot smärtan av allt annat som t.ex.
*Råkar stöta till det med armen i sömnen,
*Den andre hälft glömmer att man har precis piercat sig och ska vara mysig och klämma på just DEN tutten.
*Missionären är ingen hit!
*Bh-n som skvaver och skaver
* Glömmer att ta av sig en åtsittande T-shirt S A K T A
* När du vaknar av en hemsk smärta! du inser att du ligger på mage.
*Sova på den sidan tuttpiercingen är är inte heller så skönt.
*Om man blir het på gröten, AAOUCH!!
* vid Tjejveckan då vissa quinnors bröst ömmar...är du en sådan quinna så ömmar det 1000 ggr värre.

Man blir halv handikappad i några veckor...Står man ut med allt sånt och man har tur med att piceringen läker som det ska :) så är det säkert en hit! :D

Hur gåre med ritningen?? :D
#217 - 14 januari 2010 17:37
Marnat skrev:

Gör det inte ont att göra en PA??
#218 - 14 januari 2010 20:31
Nubi skrev:
På tutten gör skitont! för oss quinnor så gör det mer ont för man har alltid bh-n som ligger mot och "skaver"

dessutom så är det lite svårt att få det och läka om det en gång börjar krångla :(

Smärtan när man piercar tuttvårtan är ingenting.

* vid Tjejveckan då vissa quinnors bröst ömmar...är du en sådan quinna så ömmar det 1000 ggr värre.

Hur gåre med ritningen?? :D

Jag kan knappt låta mina bröst gumpa en enda gång... just nu känns dom som 2 gigantiska finnar som ska spricka vilken sekund som helst... men då är jag också förvarnad när veckan kommer (typ 3 dar kvar;)) så lite praktiskt är det;)

Inget tutt-smycke för mej då...

Jag blir inte klok på skalet!!! suddar och ritar nytt stup i kvarten.
Men om det blir EFTER tyskland så fins det ju lite tid;)
#219 - 14 januari 2010 22:14
Vem har sagt att det ska vara lätt!
Om Anna bodde kvar i Sverige hade hon hatat min sköldpadda, hon tyckte min fjäril var Pain in the as.

Vi har tid. "Deadlinen" är inte förräns i Mars :) Vill göra tatueringen när det fortfarande är kallt ute. Mindre risk för att det ska bli bakterier på det eller inflamerat när det är minusgrader :)

Lilla mamma ska med på The Doome Day :) Det får bli en överraskning. Hon lär inte bli ÖVERförtjust *hehe*
#220 - 14 januari 2010 23:29
Haha.. nog snackat om PMS besvär:P det pratar vi om på nästa fika.

Det verkar smart att göra tattisen när det är lite kyligt.
Men jag målar vidare... nu när texten på skalet ryker så blir det lite lättare kanske... koncetrera sej på mönstret lixom.
Skickar dej en bild när jag kommit nånstans;)

Och så får du tänka på att vissa detaljer som ser bra ut på bilden, kommer se ut som skit på huden så lite småsaker får man tänka bort...
#221 - 14 januari 2010 23:30
Jupp lite små saker lär ju inte komma med med tanke på storleken på tatueringen.
Sen får man höra vad Patric säger oxå, han som ska tatuera mig, han kanske har nått förslag på vissa krumelurer om de nu är för små och man måste göra om lite....
Men det finns tid :D
#222 - 31 januari 2010 13:49
Kan någon berätta hur man lägger upp bilder??:D är så kass på detta:P
#223 - 31 januari 2010 14:03
Tryck på "svara", sedan på gemet och då öppnas ett nytt fönster. Där kan du sedan ladda upp bilder från din dator.
Vill du sedan kan du skriva text som vanligt i rutan och sedan trycka på gemet så kommer bilderna in där du vill ha dem.
Lite övning bara så är det inte så krångligt som det låter:).
#224 - 31 januari 2010 14:51
Jag har en svart panter på min axel som river mig, skulle nog behövas fyllas på lite i färgen men annars är jag väldigt nöjd med den.
Visste att jag ville ha den när jag var 14-15 och sen när jag väl fyllde 18 så var det första som jag gjorde i stort sätt. :d
Så även nu nästan tio år efter jag först insåg att jag ville ha den så känns den riktigt bra!

Nästa kommer att bli något med våran hund men jag känner att jag först vill gå runt och längta efter riktigt mycket innan jag gör den. Så som jag gjorde med min första. Så att jag är riktigt säker på att det är det som jag vill ha.
#225 - 5 februari 2010 23:19
jag har 8st än så länge, ska göra 3-4 till nästa månad :)
ett pentagram mellan skuldrorna, en döskalle på vänster överarm, dia psalma, iron maiden, mettalica och in flames på höger överarm, en :) på vänster vad och en snickarstrippa på höger vad :) och piercat båda brösten ;)
#226 - 6 februari 2010 10:46
Har en asiatisk drake på ett par decimeter på ena skuldran!! Snygg som fan!!! Hade jag varit lite modigare och något yngre hade den säkert suttit över hela ryggen!!!

En anledning.........vet inte men.....Den kan kanse vara bra vid en identifiering av lik ;-)
#227 - 6 februari 2010 13:25
skulle va coolt med en beckham drake på ryggen ju!
#228 - 18 februari 2010 20:36
Min Första tatuering=)
[ATTACH]27863[/ATTACH]

Min Hanyamask=)
[ATTACH]27864[/ATTACH]

Födelsedata på dom 4 viktigaste personerna i mitt liv=)
[ATTACH]27865[/ATTACH]

Min Tatto anka:D
[ATTACH]27868[/ATTACH]

Har fler tatueringar men har inte orkat ta kort på dom:P
#229 - 18 februari 2010 20:39
coooooooooool badanka :D har själv en samling på badankor. Av någon konstig anledning tror ett par bekanta att vi vill ha sånna fula ankot!
Det har slutat med vid varje födelsedag och jul får vi badankor.*skratt*
#230 - 18 februari 2010 20:40
Nubi skrev:
coooooooooool badanka :D har själv en samling på badankor. Av någon konstig anledning tror ett par bekanta att vi vill ha sånna fula ankot!

Det har slutat med vid varje födelsedag och jul får vi badankor.*skratt*

Tuffaste badankan i hela Halland:D
#231 - 18 februari 2010 20:43
Tuffaste badankan i hela Halland:D

hahaha! :) måste kontra med mina ;)
Brb
#232 - 18 februari 2010 20:46
Ankgänget,:D
[ATTACH]27869[/ATTACH]

Vissa badar sina leguaner i badkaret, jag har en krokodil! :)
[ATTACH]27870[/ATTACH]
#233 - 18 februari 2010 20:49
[QUOTE=Nubi;1382564]Ankgänget,:D
[ATTACH]27869[/ATTACH]

Jaa du kanske hade mer ankor än mig men min var coolast:P
#234 - 18 februari 2010 20:49
gillar krokodilen :D
Bilagor:
#235 - 19 februari 2010 07:58
Brukar driva med folk när de går på toaletten, akta er för krock (de tror genast jag menar akvariet) han ligger i badet. lågt humor I KNOw!! men folk blir lite misstänksamma när duschdrapperiet är fördraget *fniss*
#236 - 19 februari 2010 08:08
Jag har en spindel på vänster skuldra, eller strax ovanför. Den gjorde jag när jag var 25 och jag älskar den fortfarande 10 år senare. Dock känns den lite mesig så jag har ett litet projekt på gång. Jag gillar inte plåttrighet så jag är lite inne på att tatuera in spindeln i en stor lotusblomma så att spindeln vilar på ett av bladen. Sen tänkte jag tatuera in barnens namn på andra blad... Vet inte alls hur det skulle se ut, ska be nån att rita upp ett förslag.

Jag var riktigt rädd när jag skulle tatuera mig, skakade i hela kroppen. Sen började tatueraren...WOW säger jag bara! Det var ju en skön smärta! Jag började planera nästa tatuering där och då samtidigt som jag blev tatuerad. Längtar tills det är dags för nästa!
#237 - 19 februari 2010 08:26
tänk att en tatoo tråd kan bli en anktråd, bra jobbat Ha,ha
Själv har jag inget dera :)
#238 - 19 februari 2010 08:28
Lineli skrev:
tänk att en tatoo tråd kan bli en anktråd, bra jobbat Ha,ha

Själv har jag inget dera :)

Som du ser på min anka så har ju tatueringar och ankor något gemensamt:P
#239 - 19 februari 2010 08:34
Ja jo iof den är verkligen cool.
#240 - 19 februari 2010 08:51
Asynja skrev:
Jag har en spindel på vänster skuldra, eller strax ovanför. Den gjorde jag när jag var 25 och jag älskar den fortfarande 10 år senare. Dock känns den lite mesig så jag har ett litet projekt på gång. Jag gillar inte plåttrighet så jag är lite inne på att tatuera in spindeln i en stor lotusblomma så att spindeln vilar på ett av bladen. Sen tänkte jag tatuera in barnens namn på andra blad... Vet inte alls hur det skulle se ut, ska be nån att rita upp ett förslag.

Jag var riktigt rädd när jag skulle tatuera mig, skakade i hela kroppen. Sen började tatueraren...WOW säger jag bara! Det var ju en skön smärta! Jag började planera nästa tatuering där och då samtidigt som jag blev tatuerad. Längtar tills det är dags för nästa!

Jag förstår EXAKT vad du menar :) Min första tatuering gjorde jag när jag var 16 år och använde en kompis id kort, värsting ;)
Jag var super nervös och när jag kände de första nålarna så var jag fast!

Jag älskar STORA tatueringar, men jag är inte en sådan person som "passar" med en jätte tatuering på ryggen. Inte nu ialf, men när jag blir 60 ska jag ha en!

Nästa tatuering ska göras innan sista mars och den ska jag ha på underarmen! En sköldpadda :)
#241 - 19 februari 2010 11:31
Nubi skrev:
Jag förstår EXAKT vad du menar :) Min första tatuering gjorde jag när jag var 16 år och använde en kompis id kort, värsting ;)

Jag var super nervös och när jag kände de första nålarna så var jag fast!

Jag älskar STORA tatueringar, men jag är inte en sådan person som "passar" med en jätte tatuering på ryggen. Inte nu ialf, men när jag blir 60 ska jag ha en!

Nästa tatuering ska göras innan sista mars och den ska jag ha på underarmen! En sköldpadda :)

Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag trodde att jag var störd på ngt sätt ;)
#242 - 19 februari 2010 11:37
Asynja skrev:
Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag trodde att jag var störd på ngt sätt ;)

Ahahaha! Nej jag tror att alla som har tatueringar fick samma sorts rus/adrenalin som du och jag :)

Man gör inte en grej som gör frukstansvärt ont, typ lika ont som att rycka ut näshårstrån lååångsamt. Vem lider igenom en sån prosses, speciellt om det kan ta upp till 5 timmar....om man gillar sån smärta Då är man sjuk
#243 - 19 februari 2010 11:47
Man är alltid nervös när man ska gaddas:D..det kommer nog alldrig att släppa:P..senaste ja gjorde va på insidan av högra överarmen på bicepsen och ja va orolig att det skulle göra förbannat ont..så va spänd hela tiden och när allt va klart så senare på kvällen när ja skulle sova så hade ja en sån frossa för att ja hade spännt mig hela tiden :D
#244 - 19 februari 2010 12:13
skoj tråd :D

Tatueringar: en Panter mellan skulderbladen, tre duvor på vänster axel, en katt på vänster bröst och en älva (eller nått liknande) på höger ben.... fler på väg :P ;)

Piercingar: Bägge brösten och tungan samt 7 hål i öronen....
#245 - 19 februari 2010 12:24
har en fågel typ på ryggen o en piercing i nacken.
#246 - 19 februari 2010 12:27
har en fågel på ryggen o piercing i nacken.
#247 - 19 februari 2010 13:26
hannesc skrev:

Den var fin! Gjorde det inte ont att tatuera på ryggraden? Undrar därför att min nästa lär hamna där delvis...
#248 - 19 februari 2010 14:12
hannesc skrev:

Ursh! Piercing i nacken, WHY!?!?!?!? :(
#249 - 19 februari 2010 17:47
Man är alltid nervös när man ska gaddas:D..det kommer nog alldrig att släppa:P..senaste ja gjorde va på insidan av högra överarmen på bicepsen och ja va orolig att det skulle göra förbannat ont..så va spänd hela tiden och när allt va klart så senare på kvällen när ja skulle sova så hade ja en sån frossa för att ja hade spännt mig hela tiden :D

ska tatuera mig där om 2-3vecor :D
#250 - 19 februari 2010 18:28
hult87 skrev:
ska tatuera mig där om 2-3vecor :D

hehe det är faktiskt inte så farligt:P..man tänkte att det skulle vara värre än det var:P
#251 - 19 februari 2010 18:36
Tyckte min kändes som en pina rakt igenom när jag körde min på ryggen och då en bit ner på Ryggraden,mycker värre än alla mina andra om jag ska vara ärlig och jag brukar inte klaga på smärta men denna gången kändes det och det var inte lite det.
#252 - 19 februari 2010 18:44
Tyckte min kändes som en pina rakt igenom när jag körde min på ryggen och då en bit ner på Ryggraden,mycker värre än alla mina andra om jag ska vara ärlig och jag brukar inte klaga på smärta men denna gången kändes det och det var inte lite det.

ja har en helsvart samuraj på högra skuldran och den va den värsta ja har gjort det gjorta ont som f*n
#253 - 19 februari 2010 19:55
hehe det är faktiskt inte så farligt:P..man tänkte att det skulle vara värre än det var:P

okej vad bra :) så brukar det ju vara :)
#254 - 20 februari 2010 06:26

Låter bra det. Iof är min smärttröskel väldigt hög, och sen jag födde min sista son är jag inte rädd för någon slags smärta öht. Kan man klämma ut en femkilosklump kan man också tatuera sig :)
#255 - 20 februari 2010 19:52
Asynja skrev:
Kan man klämma ut en femkilosklump kan man också tatuera sig :)

Haha, hur mkt väger en julskinka?

Jag ser fram emot min nästa tatuering :D:D
#256 - 20 februari 2010 20:34
Ja planerar min nästa tatto:D..
#257 - 20 februari 2010 20:37
Asynja skrev:
Låter bra det. Iof är min smärttröskel väldigt hög, och sen jag födde min sista son är jag inte rädd för någon slags smärta öht. Kan man klämma ut en femkilosklump kan man också tatuera sig :)

Även om jag kunde klämma ut en 3,5 kilos "julskinka" så hade jag inte vågat tatuerat mig. tänk, tänk om man ångrar sig... jag är nog en fegis när det kommer till utseende..
#258 - 20 februari 2010 22:04
PiaJo skrev:
Även om jag kunde klämma ut en 3,5 kilos "julskinka" så hade jag inte vågat tatuerat mig. tänk, tänk om man ångrar sig... jag är nog en fegis när det kommer till utseende..

Man tatuerar på ett sånt ställe där man inte ser den hela tiden. På så sätt tröttnar man inte på tatueringen. Det funkar för mig ialf :)

Det går att ta bort tatueringar nu för tiden :)
#259 - 20 februari 2010 22:10
Nubi skrev:
Man tatuerar på ett sånt ställe där man inte ser den hela tiden. På så sätt tröttnar man inte på tatueringen. Det funkar för mig ialf :)

Det går att ta bort tatueringar nu för tiden :)

Bästa är ända att göra nått som ma vet att man kan leva med hela livet:P..det gör säkert ondare att ta bort en tatuering än att göra den
#260 - 20 februari 2010 22:17
Hade en arb. kollega som höll på och tog bort en, hon sa att det gör mer ont, de tog bort med laser, hon tar bort sin första tatuering som inte passar in med resten av hennes andra tatt.
Bilagor:
#261 - 20 februari 2010 22:19
Idag fick jag se en av ritningarna som en annan kompis gjort på sköldpadda :D
Jag ääälskar ritningen!!!!!
#262 - 20 februari 2010 23:11
Ritade min tatuering själv.

http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a2

OBS! min dotters namn och födelsedatum längst ner.
#263 - 20 februari 2010 23:16
Djexcute skrev:
Ritade min tatuering själv.

http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a2

OBS! min dotters namn och födelsedatum längst ner.

Sorry, såg ingen bild, bara fösta sidan.

Om man är duktig på att rita är det enklare att göra en tatuering. Jag kan knappt rita runda cirklar *skratt*
Överlycklig att ngn så duktig som vissa kan rita efter önskemål :D:D
#264 - 20 februari 2010 23:43
Nubi skrev:
Sorry, såg ingen bild, bara fösta sidan.

Om man är duktig på att rita är det enklare att göra en tatuering. Jag kan knappt rita runda cirklar *skratt*

Överlycklig att ngn så duktig som vissa kan rita efter önskemål :D:D

Oj blev fel länk http://djexcute.bilddagboken.se/p/show.html?id=442350699&directlink=1 ska det vara:p

Nja har MVG i bild och form men själv tycker jag inte att jag är så bra. Har alltid problem att måla när jag väl vill. Men sitter man och småskissar när man har tråkigt kan man göra undervärk:)

Dock så gjorde inte tatueraren som det var på min skiss utan tatueringen blev sämre:( Men men man kan ju inte alltid få det bästa :D
#265 - 21 februari 2010 06:14
PiaJo: Allt handlar om planering och att inte sticka iväg och göra en impulstatuering. Jag bestämde att jag skulle tatuera mig när jag var 19 och planerade noggrannt...Tatueringen blev gjord 6 år senare. Men så är jag supernöjd också och har aldrig ångrat den... Ska se om jag kan slänga in en bild sen. Måste bara in på fb och kopiera ett kort därifrån (har ny dator och nästan tomt på foton).
#266 - 21 februari 2010 06:22
Första gången jag laddar upp ett kort i forumet, så jag vet inte ens om det funkar. Pissdåligt kort, och tatueringen är liten, men den syns nästan iaf :)
#267 - 21 februari 2010 17:19
Ser ju bra ut :P
#268 - 21 februari 2010 17:33
Aaaaah! spindel *slår till* dålig humor ;)
Peolpe! Jag kom på en sak, hur många fylle tatueringar har ni gjort???
Me = 0
#269 - 21 februari 2010 18:29
Nubi skrev:

Me = 0

Jag=0 Däremot blev jag drängfull på kvällen, för det skulle ju firas att jag och kompisen tatuerat oss :)
#270 - 21 februari 2010 18:53
Asynja skrev:
Jag=0 Däremot blev jag drängfull på kvällen, för det skulle ju firas att jag och kompisen tatuerat oss :)

Hahah :) kul med lite firande efter tatuering :D
Jag känner mig nervös, förvåntansfull och läääängtar tills den dagen (snart!) jag ska tatuera mig :D
#271 - 21 februari 2010 19:26
Nubi skrev:
Hahah :) kul med lite firande efter tatuering :D

Jag känner mig nervös, förvåntansfull och läääängtar tills den dagen (snart!) jag ska tatuera mig :D

Har du bokat??
#272 - 21 februari 2010 19:28
karrokaja skrev:
Har du bokat??

tänkt ringa imorgon när jag kommer hem. Har 1000 att göra saker imorgon :D
#273 - 21 februari 2010 19:49
säg till vilken dag du får tid så kan vi tatta os tillsammans??:)
#274 - 21 februari 2010 19:50
karrokaja skrev:
säg till vilken dag du får tid så kan vi tatta os tillsammans??:)

Väntar på att få se sköldpaddan du gjorde åt mig :D

Ja! DET måste vi :) Har vi delat hytt kan vi tatuera oss tillsammans *leR*
#275 - 21 februari 2010 19:56
Nubi skrev:
Väntar på att få se sköldpaddan du gjorde åt mig :D

Ja! DET måste vi :) Har vi delat hytt kan vi tatuera oss tillsammans *leR*

Måste dela säng nångång också känner jag;)
Jaså jag ska göra klart den.. då sätter jag mej och gör klart den då;)
#276 - 21 februari 2010 20:02
karrokaja skrev:
Måste dela säng nångång också känner jag;)

Jaså jag ska göra klart den.. då sätter jag mej och gör klart den då;)

Jag trodde det var det du gjorde häromdagen när du gick ifrån msn, du kanske bara hade det som en ursäkt....me fattar inte vinken ;)
#277 - 21 februari 2010 20:12
Nubi skrev:

Me = 0

0 här med. Finns det någon tatuerare som gör det ens?.

Kan väl säga att min pappa kom med i Tatoo magazine nr 97 2010.
#278 - 21 februari 2010 20:16
Djexcute skrev:
0 här med. Finns det någon tatuerare som gör det ens?.

Kan väl säga att min pappa kom med i Tatoo magazine nr 97 2010.

Joh dah, folk som har vänner som har med sig maskinen på fester. sånna människor finns det.
#279 - 21 februari 2010 20:18
Nubi skrev:
Joh dah, folk som har vänner som har med sig maskinen på fester. sånna människor finns det.

Jo det finns det ju. Skulle dock aldrig tatuera mig hos någon som inte är med i något tatuerar förbund:/ Kul om man får bläck med bly i och ska in på mr:d
#280 - 22 februari 2010 06:23
Jag hade en inneboende som var tatuerare (utan förbund i ryggen), honom hade jag litat på. Jag fick se vad han hade gjort och var sååå nära på att gadda mig gratis. Men det var inte riktigt läge då, jag mådde dåligt (deppig), planeringen var inte klar osv...Jag vill ju helst att allt ska vara genomtänkt till 100% innan jag gör det så det hade inte blivit bra att göra en sån "impulsgrej" bara för att det var "gratis" (han var skyldig mig för telefonräkningen). Han hade nog lätt tatuerat en full kompis om han visste att kompisen redan bestämt sig som nykter...

Vad roligt Nubi att det är dags snart! Jag längtar, men det har liksom inte blivit av och planeringen är fortfarande inte riktigt klar, bara på idé stadiet (jag har ju bara funderat i 10år liksom *s*). Vad blir det för nåt den här gången då? (du kanske har skrivit det förut, men jag läste inte igenom hela tråden).
#281 - 22 februari 2010 14:10
Det ska bli en sköldpadda, Tahiti stuk, och i skalet är det en blomma :D
#282 - 22 februari 2010 15:21
Nubi skrev:
Det ska bli en sköldpadda, Tahiti stuk, och i skalet är det en blomma :D

Det kan nog bli riktigt fint! :)
#283 - 22 februari 2010 16:07
Asynja skrev:
Den var fin! Gjorde det inte ont att tatuera på ryggraden? Undrar därför att min nästa lär hamna där delvis...

mjaooo det gjorde det väl. värst var nog vingändarna nästan uppe på axlarna. men allt är ju bara ett nödvändigt ont så det är ju bara att bita ihop.

Nubi skrev:
Ursh! Piercing i nacken, WHY!?!?!?!? :(

varför inte nubi? alla har ju i ögonbryn o näsa osv. man vill ju vara en smula orginel ;)

sen har jag alltid tyckt med piercingar o gaddar att man ska kunna dölja dom om man vill. man vet aldrig när man får en inbjudan till en Nobelfrst eller liknande o då kanske det inte är såå poppis med en fet tribal upp på halsen o annan skit på händerna.
eller en piercing mellan ögonen typ.

;)
#284 - 22 februari 2010 16:25
går ju alltid pireca sig i bröstvårtorna ;) nr 1 gör inte ont men det gör däremot nr2 ;) för mig var det så iaf :P
#285 - 22 februari 2010 16:33
gillar varkligen inte piercingar i bröstvårtorna. tycker inte det är snyggt alls. kan inte säga varför men gillart inte bara. hm...
#286 - 22 februari 2010 16:46
Jag hörde från en kompis att bästa tillfället att pierca brötvårtorna var precis när man hade slutat amma...Då är de så bortdomnade att man inte känner ngt.

Själv nöjer jag mig med en vanlig näspiercing. Det har jag haft i flera år, just nu har den fått växa igen för jag söker jobb...Lär säkerligen slänga in den igen så fort jag har fått anställning ;)
#287 - 22 februari 2010 20:52
Asynja skrev:
Jag hörde från en kompis att bästa tillfället att pierca brötvårtorna var precis när man hade slutat amma...Då är de så bortdomnade att man inte känner ngt.

Själv nöjer jag mig med en vanlig näspiercing. Det har jag haft i flera år, just nu har den fått växa igen för jag söker jobb...Lär säkerligen slänga in den igen så fort jag har fått anställning ;)

okej men lite jobbigt för min del att jag är kille och inte kan amma ;)
#288 - 23 februari 2010 06:32
hult87 skrev:
okej men lite jobbigt för min del att jag är kille och inte kan amma ;)

Hahaha...men läste du inte för ett tag sen om den där karln som skulle försöka amma sitt barn? Det kanske vore värt att prova?! ;)
#289 - 23 februari 2010 11:41
För killar är bröstpiercingar inte alls särskilt obehagliga kan jag meddela, enda piercingarna jag gjort som varit riktigt obehagliga är en släthudspiercing precis under naveln samt Septum.
#290 - 23 februari 2010 13:07
hannesc skrev:
varför inte nubi? alla har ju i ögonbryn o näsa osv. man vill ju vara en smula orginel ;)

sen har jag alltid tyckt med piercingar o gaddar att man ska kunna dölja dom om man vill. man vet aldrig när man får en inbjudan till en Nobelfrst eller liknande o då kanske det inte är såå poppis med en fet tribal upp på halsen o annan skit på händerna.

;)

Precis så tänker jag med. Vill inte ha synliga tattueringar eller piercingar. :) Ska kunna ha en snygg balklänning utan att en jätte tatuering syns :D
#291 - 23 februari 2010 13:10
Marnat skrev:
För killar är bröstpiercingar inte alls särskilt obehagliga kan jag meddela, enda piercingarna jag gjort som varit riktigt obehagliga är en släthudspiercing precis under naveln samt Septum.

Låter läääskigt med släthudspiercing.

Piercing i bröstvårtan gjorde fruktansvärt ont! :(
#292 - 23 februari 2010 13:27
hannesc skrev:

;)

Säger de som är avundsjuka ;) Oerhört många av dem som gör den piercingen (erl/earl/bridge eller vf det nu kallas) får den utstött av kroppen.

Haft min i 7 år nu, :D
#293 - 23 februari 2010 16:44
Asynja skrev:
Hahaha...men läste du inte för ett tag sen om den där karln som skulle försöka amma sitt barn? Det kanske vore värt att prova?! ;)

haha nja skippar nog det ;) har inga och inga planer på barn än på ett gäng år iaf :)
#294 - 23 februari 2010 18:50
Johanski skrev:
Säger de som är avundsjuka ;) Oerhört många av dem som gör den piercingen (erl/earl/bridge eller vf det nu kallas) får den utstött av kroppen.

a diggar din faktiskt. men skulle inte ha en själv.

har hört att de i nacken blir utstötta med men jag har haft min sen 04 så hos mig är det lugnt med ;)
#295 - 23 februari 2010 21:28
Johanski skrev:

hannesc skrev:
a diggar din faktiskt. men skulle inte ha en själv.

har hört att de i nacken blir utstötta med men jag har haft min sen 04 så hos mig är det lugnt med ;)

vissa har det bra alltså :)
alla mina släthudspiercings har vandrat mer eller mindre :( dock har ingen läkt ut.

har tänkt skaffa en Earl men aldrig riktigt kommit till skott och nu är jag mer inne på att köra en trehåls-industrial i varje öra :)
#296 - 23 februari 2010 21:42
Vad är en Earl!??
Någon som vet hur ONT det gör när man töjer ut ett hål i örat?? och vad börjar man med när man vill börja töja ett hål i örat??
Bilagor:
#297 - 23 februari 2010 22:08
Kom på en liten historia angående hål i öronen när det ändå är uppe i tråden:DJag var i Köpenhamn för några år sedan typ en 15år sedan,vaknar upp med en massa hål i varje öra med en massa stenar och dylikt,ojämt som fan har inget minne av det ett skit mer än att jag gör dem på nåt torg i ett stånd som säljer något????;)
Jag tänker fan vad fräckt dagen efter bakfull som fan,tills min morsa kommer på besök:Ddet ända hon säger är och det är till min fader ja Patrik har blivit Homo VA!!!! skriker gubben i min lägenhet ta av det skitet du ser ut som en tösa jävel börjar dem två...men det slutade att jag fick avlägsna dem då det blev kraftiga svullnader på mina öron skulle tro att nån renlighet inte fanns mer än en massa Pilsner i så fall:D:D:Ddet värsta dem kan se är när killar går omkring med
Lång hår
Halsband
Hål i örat
i deras ögon så är det töser då;):D
Förutom Nic här på Zoopet för han gillar dem,det är nog bara för han är manlig nog för att fälla träd:D:D
#298 - 23 februari 2010 22:16
Ahahaha!
Min moster gjorde nästan samma sak, lite värre, hennes son ville ha en ring i örat. Hon sa nej! han gick och gjorde det ialf, så döljde han det den natten från sin mamma. Morgonen därpå försov han sig och hans mamma gick upp för att väcka honom, och ser ringen i hans öra och rycker ut den!!
Brasilianska mammor är inget att leka med ;)
#299 - 23 februari 2010 22:22
Nubi skrev:
Vad är en Earl!??

Någon som vet hur ONT det gör när man töjer ut ett hål i örat?? och vad börjar man med när man vill börja töja ett hål i örat??

en earl är en vågrät piercing på näsryggen mitt emellan ögonen såsom johanski har, :)

det gör inte ont att töja öronen om du tar det lugnt.. gör inte som jag och töj från 1.6mm till 6mm på en vecka i roskilde :D
#300 - 23 februari 2010 22:35
Marnat skrev:

det gör inte ont att töja öronen om du tar det lugnt.. gör inte som jag och töj från 1.6mm till 6mm på en vecka i roskilde :D

aaaaaa......:S fifaan! hoppas du hade intagit en avsevärd mängd alkoholium i form av öl o nån liten wirre! annars kan jag inte tänka mig att det var en trevlig upplevelse!
#301 - 24 februari 2010 07:32
hannesc skrev:
aaaaaa......:S fifaan! hoppas du hade intagit en avsevärd mängd alkoholium i form av öl o nån liten wirre! annars kan jag inte tänka mig att det var en trevlig upplevelse!

det var roskilde festival med ölbackar som kostade 60 danska styck :D
you do the math hahaha
#302 - 24 februari 2010 08:03
hmm...60:-/back...marnat intuberar ca 3 back/dag...60x3=....hmm...180:-/dag...i ca 5(?) dagar...deeet bliiiir...hrm.....900 va? det låter rimligt! :D
#303 - 24 februari 2010 08:17
hannesc skrev:
hmm...60:-/back...marnat intuberar ca 3 back/dag...60x3=....hmm...180:-/dag...i ca 5(?) dagar...deeet bliiiir...hrm.....900 va? det låter rimligt! :D

faktiskt helt riktigt :D var väl runt 1500 totalt för hela min vistelse på öl och sprit, dock brände jag 3000 på mat, ja, jag är hungrig av mig, speciellt om jag är aspackad :D
#304 - 24 februari 2010 12:41
Marnat skrev:
faktiskt helt riktigt :D var väl runt 1500 totalt för hela min vistelse på öl och sprit, dock brände jag 3000 på mat, ja, jag är hungrig av mig, speciellt om jag är aspackad :D

Hahah, ja vispgrädde kostar en hel del ;)

PÅ tal om töjning.
Från vanliga örhängen till en 2mm töjning...gör det JÄTTE ont??
Och visst gör man det hos en tatuerare/piercing gubbe??
Vad är det för storlek man börjar med?
Vad är det för mm man har nu när man har vanliga örhängen??

Vad ska man använda för material när man töjer? Jag måste nog ha silver, för allt annat ger mig klåda i öronen.

Dessa är något som skulle passa mig:)
http://www.piercingsmycken.se/product_info.php?cPath=25_55&products_id=136

http://www.piercingsmycken.se/product_info.php?cPath=29_90&products_id=208

Någon som har en bra sida där det står beskrivligt hur man går till väga??
#305 - 24 februari 2010 13:59
Nubi skrev:

Vad ska man använda för material när man töjer? Jag måste nog ha silver, för allt annat ger mig klåda i öronen.

plast kanske? trä?
#306 - 24 februari 2010 15:04
hannesc skrev:
plast kanske? trä?

O_O hehe, finns juh silver oxå :P
#307 - 24 februari 2010 15:33
Nubi skrev:
Hahah, ja vispgrädde kostar en hel del ;)

PÅ tal om töjning.

Från vanliga örhängen till en 2mm töjning...gör det JÄTTE ont??

Och visst gör man det hos en tatuerare/piercing gubbe??

Vad är det för storlek man börjar med?

Vad är det för mm man har nu när man har vanliga örhängen??

Dessa är något som skulle passa mig:)

http://www.piercingsmycken.se/product_info.php?cPath=25_55&products_id=136

http://www.piercingsmycken.se/product_info.php?cPath=29_90&products_id=208

Någon som har en bra sida där det står beskrivligt hur man går till väga??

Du kan använda i stort sett vad som helst att töja med, frågan är ju bara varför???
#308 - 24 februari 2010 15:36
för att det är coolidooligt fattaru la NIC!? ;)
#309 - 24 februari 2010 19:43
jag har alltid använt slipade tandpetare när jag töjt :) De där runda ni vet, bara trycka in en i timmen så töjs det fort och smidigt, så får man sätta i smycket när det är färdigtöjt :D

från vanligt hål till 2mm lär gå ganska smärtfritt och snabbt nubi då vanliga hål med pistol är 1.2mm vanligtvis, gör man hål hos piercare så är de 1.6mm om man inte ber om en tjockare kanyl dvs. En gång när jag var och körde på foten så kom en kille in som ville sätta en ring i nacken och han körde 3.4mm direkt O.o fyfan vad han skrek och piercaren kämpade haha
#310 - 24 februari 2010 19:53
hannesc skrev:
för att det är coolidooligt fattaru la NIC!? ;)

Hm, är det coolt när man ångrar sig efter nåt år eller så och har stora hål i snibbarna!? ;)
Har för mig att töjer man mer än 0.5 cm så växer det aldrig igen helt.
#311 - 24 februari 2010 20:12
NIC skrev:
Hm, är det coolt när man ångrar sig efter nåt år eller så och har stora hål i snibbarna!? ;)

Har för mig att töjer man mer än 0.5 cm så växer det aldrig igen helt.

ne men man får se till o inte ångra sig då.

min polare töjde rätt bra. vet inte hur stort med det var rätt ordentligt..hans hål har växt igen ganska bra men man ser ju helt klart att han haft uttöjda hål i öronen
#312 - 24 februari 2010 20:22
hannesc skrev:
ne men man får se till o inte ångra sig då.

min polare töjde rätt bra. vet inte hur stort med det var rätt ordentligt..hans hål har växt igen ganska bra men man ser ju helt klart att han haft uttöjda hål i öronen

Skitsnyggt eller hur...:D:D:D
#313 - 24 februari 2010 20:47
våran grannes pojk har en såndäringa som ser ut som en mutter ucsh va läskigt!
#314 - 24 februari 2010 20:59
våran grannes pojk har en såndäringa som ser ut som en mutter ucsh va läskigt!

det är såddana jag har på 10mm.
jag tycker det är snyggt och har alltid tyckt, sen får andra tycka vad de vill om saken :)

@NIC nej det ser ut som fan när man tar ut smyckena, dock snittar jag bar upp insidan med en skalpell och tejpar om jag skulle vilja ta ut dem, så får man ett litet ärr istället. no harm done :P
#315 - 25 februari 2010 16:21
Jag har inte tänkt ha en BAUTA Mutter genom öronen, så man kan dra handen igenom.
Marnats Mutter är snygg på dig, men för stor för mina öron :)
Ska om 2 veckor till tatueraren och då kanske jag kommer hem med en svullen öra *skratt*
#316 - 27 februari 2010 12:16
upp till 10mm kan man töja och sedan kan det återgå till normalt hål igen=)..gör det ont när man töjer så gör man fel , gör man rätt så känns det inte och töja 1mm månaden är lagom så man får inte ha bråttom så låt det läka med imellan varje gång=) gör man galet kan allt bli fel..så får man börja om totalt igen efter det läkt färdigt
#317 - 27 februari 2010 15:13
upp till 10mm kan man töja och sedan kan det återgå till normalt hål igen=)..gör det ont när man töjer så gör man fel , gör man rätt så känns det inte och töja 1mm månaden är lagom så man får inte ha bråttom så låt det läka med imellan varje gång=) gör man galet kan allt bli fel..så får man börja om totalt igen efter det läkt färdigt

jag har gjort helt fel med båda mina på 10mm, likt förbannat drog de ihop sig till 4mm när jag tappar pluggarna jag hade då, detta på max 2 veckor. så nog drar de ihop sig även om man misshandlat dem något gruvligt. huden är ganska fantastisk på det viset, detta kan iofs hänga ihop med vilken typ av läkkött man har också. jag har till exempel gjort en branding som ska ge fina ärr, den syns inte alls, ser ut som babyhud där jag gjorde den :( så scarifications och brandings är meningslösa för mig. Däremot är det lite skönt de få gånger jag testat suspension, då ärren efter karbinhakarna även de försvunnit mer eller mindre helt :)
Bilagor:
#318 - 27 februari 2010 15:36
Marnat skrev:
jag har gjort helt fel med båda mina på 10mm, likt förbannat drog de ihop sig till 4mm när jag tappar pluggarna jag hade då, detta på max 2 veckor. så nog drar de ihop sig även om man misshandlat dem något gruvligt. huden är ganska fantastisk på det viset, detta kan iofs hänga ihop med vilken typ av läkkött man har också. jag har till exempel gjort en branding som ska ge fina ärr, den syns inte alls, ser ut som babyhud där jag gjorde den :( så scarifications och brandings är meningslösa för mig. Däremot är det lite skönt de få gånger jag testat suspension, då ärren efter karbinhakarna även de försvunnit mer eller mindre helt :)

ja hade 10 med sentapade ja plugen så den drog ihop sig:P..men nu är den uppe i 14 mm=) och i andra örat är det 8 mm just nu=)..jao alla har nog lite olika läkkött=)..gör inte branding förbannat ont??...hur är käsnlan med suspenion?? det ser ju galet häftigt ut=)
#319 - 27 februari 2010 17:07
ja hade 10 med sentapade ja plugen så den drog ihop sig:P..men nu är den uppe i 14 mm=) och i andra örat är det 8 mm just nu=)..jao alla har nog lite olika läkkött=)..gör inte branding förbannat ont??...hur är käsnlan med suspenion?? det ser ju galet häftigt ut=)

kan säga att min branding inte var att jämflra med tatueringen på foten faktiskt :P

det gjorde ont i ½ sekund sen var man helt bortdomnad. det värsta var när jag skulle klia sönder såret och smörja med salt och citronsaft varje dag :( det sved kan jag meddela.

Suspension kan jag inte beskriva tyvärr, det måste upplevas. Det jag kan säga är att när man sätter in krokarna/hakarna så gör det sjukt ont, när man sen dras upp så drabbas du av en sån sjuhelvetes adrenalin chock att allting försvinner och du känner dig som en gud i himlen.
#320 - 27 februari 2010 21:03
Marnat skrev:
kan säga att min branding inte var att jämflra med tatueringen på foten faktiskt :P

det gjorde ont i ½ sekund sen var man helt bortdomnad. det värsta var när jag skulle klia sönder såret och smörja med salt och citronsaft varje dag :( det sved kan jag meddela.

Suspension kan jag inte beskriva tyvärr, det måste upplevas. Det jag kan säga är att när man sätter in krokarna/hakarna så gör det sjukt ont, när man sen dras upp så drabbas du av en sån sjuhelvetes adrenalin chock att allting försvinner och du känner dig som en gud i himlen.

det har ja läst att man ska göra,,bara för att det ska bli ett fint märke sedan haha:P..inte funderat på sånna där 3D implantat??=)..det ser häftigt ut =)..
#321 - 27 februari 2010 22:35
det har ja läst att man ska göra,,bara för att det ska bli ett fint märke sedan haha:P..inte funderat på sånna där 3D implantat??=)..det ser häftigt ut =)..

nej faktiskt inte, jag gillar dem inte :) däremot tänkte jag köra 6st plattor under huden så jag kan ha spikes som går i streck om 3 från ögonbrynen upp över pannan :)
kommer förhoppningsvis köra det på CHBE i sommar :D
#322 - 28 februari 2010 06:34
Marnat skrev:

Tur jag inte har ätit frukost än...Då hade jag säkert fått upp den igen. Själv är jag lite av en masochist, men det där skulle jag ALDRIG i hela helvetet utsätta mig för *bläää*.
#323 - 28 februari 2010 09:23
Marnat skrev:

vad är supension? :O
#324 - 28 februari 2010 11:19
du hängs upp i krokar som är krokade i din hud.

http://www.delawareonline.com/blogs/suspension.jpg

Marnat! Jag är så jädrans sugen på att testa suspension. fast inte horisontellt utan vertikalt. Dvs typ 5 krokar precis nedan för axlarna typ. vaaaaansinnigt sugen!

har varit inne på om jag ska branda eller göra en scarification. inte riktigt made upp my mind där
#325 - 28 februari 2010 14:01
hannesc skrev:
du hängs upp i krokar som är krokade i din hud.

http://www.delawareonline.com/blogs/suspension.jpg

Marnat! Jag är så jädrans sugen på att testa suspension. fast inte horisontellt utan vertikalt. Dvs typ 5 krokar precis nedan för axlarna typ. vaaaaansinnigt sugen!

har varit inne på om jag ska branda eller göra en scarification. inte riktigt made upp my mind där

psykopat?? WTF vem vill göra det??? vad är branda och scarification
#326 - 28 februari 2010 14:16
DOm som håller på med suspension tror ja är ute efter kicken=) det ger nog en hel den andrenalin i kroppen=)
#327 - 28 februari 2010 14:17
Allvarligt talat undrar jag om detta hör hemma på ett akvarieforum ens under Offtopic..
#328 - 28 februari 2010 14:18
Det är ju ett offtopic ämne om inget annat..
#329 - 28 februari 2010 15:00
Sultanen skrev:
Allvarligt talat undrar jag om detta hör hemma på ett akvarieforum ens under Offtopic..

Klart det gör?:confused:
#330 - 28 februari 2010 19:22
vissa sysslar med blombindning andra med bodymodification :) det är inte så ovanligt som man kan tro och man skadar ingen :)
#331 - 28 februari 2010 20:29
Barn i nedre tonnåren borde inte få se länkar till "suspension" på ett akvarieforum, högst opassande.
#332 - 1 mars 2010 00:59
Du skämtar?

Knappast zoopets ansvar att hålla sådant borta från den yngre publiken. Vill föräldrarna inte att deras barn ska se sånt får de lägga in någon form av spärr för liknande sidor.
#333 - 1 mars 2010 05:04
Det är klart att man som förälder vill skydda sina barn från att se saker som de kanske inte mogna nog att se, men sen får man väl också göra en bedömning om hur skadligt det är för dem.. Nu vet jag att alla föräldrar och barn är olika, men jag vill åtminstone lära mina barn hur verkligheten ser ut, givetvis med en viss censur, dock inte suspensions eller vanliga bodymods.

Detta kan väl låta lite konstigt men i min mening är det ingen större skillnad på en suspension och attt gå till en piercare och göra hål i öronen. principen om hur hålen görs är densamma.
#334 - 1 mars 2010 09:49
Fy fy fyyy vad läskigt och lite äckligt allt ni snackar om. Marnat tycker du ser spacead ut redan nu,;) med en massa plattor i skallen, vart får man jobb? ;)

Jag tycker folk med massa nitar och plattor i skallen, de ser läskiga ut och ger mig rysningar, jag känner sig lite som en 3 åring som blir rädd för tomten *skratt*.
#335 - 1 mars 2010 09:56
Sultanen skrev:
Barn i nedre tonnåren borde inte få se länkar till "suspension" på ett akvarieforum, högst opassande.

Tonåringar tittar på värre saker på nätet, frivilligt dessutom.
#336 - 1 mars 2010 09:59
Nubi skrev:
Fy fy fyyy vad läskigt och lite äckligt allt ni snackar om. Marnat tycker du ser spacead ut redan nu,;) med en massa plattor i skallen, vart får man jobb? ;)

Jag tycker folk med massa nitar och plattor i skallen, de ser läskiga ut och ger mig rysningar, jag känner sig lite som en 3 åring som blir rädd för tomten *skratt*.

jag har väl inte massa plattor i skallen heller :D två tunnlar i öronen och en ring i näsan :P

Har för övrigt inte haft problem med jobb änsålänge, folk verkar gilla mig ändå ;)

skönt att veta att jag skrämmer skiten ur dig var gång vi träffas *asg*
#337 - 1 mars 2010 10:01
Marnat skrev:
jag har väl inte massa plattor i skallen heller :D två tunnlar i öronen och en ring i näsan :P

Har för övrigt inte haft problem med jobb änsålänge, folk verkar gilla mig ändå ;)

Nej nej, två meningar försvann :( (hatar denna tangetbord)

så här skulle det stå:
Fy fy fyyy vad läskigt och lite äckligt allt ni snackar om. Marnat tycker du ser spacead ut redan nu,;)
Och om du skulle ha en massa plattor i skallen, vart får man jobb? ;)

#338 - 1 mars 2010 10:02
Marnat skrev:

Så ÄNN skrämmer du mig inte :P
#339 - 1 mars 2010 10:11
Nubi skrev:
Så ÄNN skrämmer du mig inte :P

hahah vilken tur det :D
#340 - 1 mars 2010 12:40
marnat skrev:
hahah vilken tur det :d

:p
#341 - 1 mars 2010 15:40
men vad är branda och scarifikation eller det ucsh!
#342 - 1 mars 2010 16:22
men vad är branda och scarifikation eller det ucsh!

scarification är att ge sig själv ärr genom att t.ex. snitta/skära eller bränna huden.
#343 - 1 mars 2010 16:25
danne0301 skrev:
scarification är att ge sig själv ärr genom att t.ex. snitta/skära eller bränna huden.

öh igentligen så tycker jag man är lite konstig om man vll göra det men branda då?[:-54]
#344 - 1 mars 2010 16:31
Rent tekniskt är ju faktiskt att brännmärka branding, och skära är scarification, jag sa lite fel.
Någon som vet kan säkert ge fler exempel på scarification kan jag tänka mig.
#345 - 1 mars 2010 16:33
danne0301 skrev:
Rent tekniskt är ju faktiskt att brännmärka branding, och skära är scarification, jag sa lite fel.

Någon som vet kan säkert ge fler exempel på scarification kan jag tänka mig.

haha typ som bögtestet med suddigum tills det blir värdens jävla köttsår sen blir det ett ärr har 2 ärr kvar sen i somras
:P
#346 - 1 mars 2010 16:49
Scarifikation: Du skär helt enkelt bort de översta lagren av huden och bildar på så sett sår i de mönster du vill ha, sen agiterar du såret/sårskorpan under en tid så du får ett klart och tydligt ärr. vissa tycker det är snyggt, jag är en av dem :)

Branding: Här bränner du in mönstret med en bit metall som du hettat upp till 1100-1300 grader, här blir det ett mer eller mindreperfekt ärr, utan att du ska behöva göra någon efterbehandling men inte alla det funkar på, beroende på läkkött givetvis.
Det sjyssta med branding jämfört med scarification är just att du inte har samma smärtnivå eftersom vid så höga temperaturer så dör känselcellerna/nervändarna på en tiondels sekund vilket gör att smärtan som så är ganska kortvarig.
#347 - 1 mars 2010 16:52
kanske skulle testa på branding:D
#348 - 1 mars 2010 16:53
Marnat skrev:
Scarifikation: Du skär helt enkelt bort de översta lagren av huden och bildar på så sett sår i de mönster du vill ha, sen agiterar du såret/sårskorpan under en tid så du får ett klart och tydligt ärr. vissa tycker det är snyggt, jag är en av dem :)

Branding: Här bränner du in mönstret med en bit metall som du hettat upp till 1100-1300 grader, här blir det ett mer eller mindreperfekt ärr, utan att du ska behöva göra någon efterbehandling men inte alla det funkar på, beroende på läkkött givetvis.

Det sjyssta med branding jämfört med scarification är just att du inte har samma smärtnivå eftersom vid så höga temperaturer så dör känselcellerna/nervändarna på en tiondels sekund vilket gör att smärtan som så är ganska kortvarig.

ah okej hm het metall den måste väll glöda då eller? men alltså när vi gjorde typ som scarifikation fast med suudgummit och vi gjorde tills det blev sår har ett runt ärr på armen vart har du gjort det?
#349 - 1 mars 2010 16:53
själv tycker jag det blir snyggare över lag med scarification, men finns ingen i sverige jag skulle lita på att göra det på mig :P
#350 - 1 mars 2010 16:56
Marnat skrev:
själv tycker jag det blir snyggare över lag med scarification, men finns ingen i sverige jag skulle lita på att göra det på mig :P

Borde la finnas hur många som helst nu som kan göra det??=)..
#351 - 1 mars 2010 17:01
jaja brutalitet FTW!:d sudd gummi gör nog ondast efteråt fyfan !
#352 - 1 mars 2010 17:17
Borde la finnas hur många som helst nu som kan göra det??=)..

ja men inte med den erfarenhet som grabbarna på copenhagen body extreme ;)

www.bodyextremes.dk
#353 - 1 mars 2010 17:18
jaja brutalitet FTW!:d sudd gummi gör nog ondast efteråt fyfan !

säg det efter att i en månad rivit upp såret och smörjt med citronsaft+salt ;)
#354 - 1 mars 2010 17:24
Tänkte på denna tråden nu när lill tösen har blivit stor 4år och har idag gjort hål i öronen,hon är så stolt springer och tittar sig i spegeln hela tiden och det gjorde inte ont sa hon:D
#355 - 1 mars 2010 17:27
Marnat skrev:
ja men inte med den erfarenhet som grabbarna på copenhagen body extreme ;)

www.bodyextremes.dk

Hehe ne dom har ju erfarenhet..har läst att dom är riktigt bra där borta:)
#356 - 1 mars 2010 17:47
Marnat skrev:
säg det efter att i en månad rivit upp såret och smörjt med citronsaft+salt ;)

va citronsaft PLUS! salt vafan är du helt korkad eller ;)
#357 - 1 mars 2010 18:23
Tänkte på denna tråden nu när lill tösen har blivit stor 4år och har idag gjort hål i öronen,hon är så stolt springer och tittar sig i spegeln hela tiden och det gjorde inte ont sa hon:D

supersöt liten tjej :)
längtar tills mina småmonster blir fyra, trevligt att kunna föra en diskussion med dem :P

va citronsaft PLUS! salt vafan är du helt korkad eller ;)

vill man vara fin får man lida pin ;)
#358 - 1 mars 2010 19:12
Marnat skrev:
supersöt liten tjej :)

längtar tills mina småmonster blir fyra, trevligt att kunna föra en diskussion med dem :P

vill man vara fin får man lida pin ;)

ucsh nejtack jag skippar scarifikation
#359 - 17 mars 2010 23:05
gjorde 4st till min "bandarm" blev misfits, iron maiden, strebers och eddie meduza :D
#360 - 18 mars 2010 12:10
Ooooh! idag ska jag till Blue lotus och snacka lite om tatueringen som förhoppningsvis blir av så fort jag får lön :)
#361 - 18 mars 2010 17:03
okej :) vad roligt :D vad ska du göra?
#362 - 19 mars 2010 20:56
hult87 skrev:
okej :) vad roligt :D vad ska du göra?

En sköldpadda :) *hehe* De hade stängt :(
#363 - 20 mars 2010 15:03
okej gulligt :) vad synd :(
#364 - 20 mars 2010 18:47
hult87 skrev:
okej gulligt :) vad synd :(

Jupp, enda sättet att få morsan och godkänna tatueringen är att skaffa något hon gillar ;) skämt skämt. Vi barn har alltid kallat henne för sköldpaddan pga av att hon e kort :)

Får hoppas på att de har öppet när jag är ledig i veckan, ska nog ringa i förväg, slipper man åka 6 mil i onödan.
#365 - 20 mars 2010 18:48
Måndag = Träning!
Fan maj börjar närma sig och jag har inte fått upp konditionen ännu. *skäms skäms*
#366 - 10 april 2010 10:10
Jaa vill gadda mig nu =)
#367 - 10 april 2010 10:49
jag med :)
#368 - 10 april 2010 10:53
hult87 skrev:
jag med :)

har tid i slutet av månaden:P :D
#369 - 10 april 2010 10:57
okej gött :D jag gjorde 4st på min bandarm för några veckor sen :) men vill göra fler ;)
#370 - 10 april 2010 12:00
hult87 skrev:
okej gött :D jag gjorde 4st på min bandarm för några veckor sen :) men vill göra fler ;)

Band arm?? haha jo man vill ju det=) ju fler desto bättre=)
#371 - 10 april 2010 14:03
japp, på min högra över arm har jag tatuerat olicka bandsymboler :) som Mettalica, iron maiden, dia psalma, strebers, misfits m.fl :D
#372 - 10 april 2010 14:05
hult87 skrev:
japp, på min högra över arm har jag tatuerat olicka bandsymboler :) som Mettalica, iron maiden, dia psalma, strebers, misfits m.fl :D

oj häftigt=) har du bild på det??=)
#373 - 10 april 2010 14:06
hmm får kolla på datorn hemma, annars tar jag lite kort och slänger in :D
#374 - 10 april 2010 19:31
hult87 skrev:
hmm får kolla på datorn hemma, annars tar jag lite kort och slänger in :D

JAAAAAAAAAAA det vill vi se :D
#375 - 10 april 2010 19:31
själv har jag haft för fullt upp med jobbet och för lite pengar för att slänga ut på tatuering. Vill gadda mig innan det blir för varmt ute.
#376 - 10 april 2010 19:53
Nubi skrev:
själv har jag haft för fullt upp med jobbet och för lite pengar för att slänga ut på tatuering. Vill gadda mig innan det blir för varmt ute.

kan ju hoppas på en kall sommar då;)
#377 - 10 april 2010 20:04
Jag har eldfalmmor upp till armbågen från handleden sen spindelnär på armbågen påbörjar ny gaddning nästa vecka som kommer täcka istort sett hela överkroppen :)
#378 - 11 april 2010 00:46
Känns lite suget http://www.svenskatatueringsmassan.se/ Men dålig planering av regeringen ger bara liten ev chans på söndagen
#379 - 11 april 2010 10:22
eriahl skrev:
Känns lite suget http://www.svenskatatueringsmassan.se/ Men dålig planering av regeringen ger bara liten ev chans på söndagen

håller tummarna, fick du för HSB?
#380 - 11 april 2010 10:23
kan ju hoppas på en kall sommar då;)

Ne men en kall höst :) Får skjuta upp det helt enkelt, för om jag gaddar mig nu och sen kommer solen så ligger jag och solar, heltklart!. Får prioritera solen före tatueringen, vem vill se ut som en blekfis i sommar, not me! ;)
#381 - 11 april 2010 10:52
Nubi skrev:
Ne men en kall höst :) Får skjuta upp det helt enkelt, för om jag gaddar mig nu och sen kommer solen så ligger jag och solar, heltklart!. Får prioritera solen före tatueringen, vem vill se ut som en blekfis i sommar, not me! ;)

ja ska bara jobba i sommar så ja ka gadda mig hehehe:D..ingen sol för mig:P
#382 - 11 april 2010 16:43
ja ska bara jobba i sommar så ja ka gadda mig hehehe:D..ingen sol för mig:P

Hehe, ja då kanske du kan gadda dig :) Själv ska jag jobba och sola :) tjejer kan göra fler saker samtidigt *fniss*
#383 - 24 april 2010 17:49
ny tatto tid bokad i nästa månad:D
#384 - 24 april 2010 23:08
fan vad gött :) vad blir det då?
#385 - 25 april 2010 06:24
hult87 skrev:
fan vad gött :) vad blir det då?

Gillar den tatuerarens stil så han har fria händer;)..enda kravet ifrån mig va oldschool:D
#386 - 25 april 2010 09:22
Gillar den tatuerarens stil så han har fria händer;)..enda kravet ifrån mig va oldschool:D

okej :) det låter ju nice :D
#387 - 25 april 2010 09:26
hult87 skrev:
okej :) det låter ju nice :D

haha ja hoppas det blir nice:P..men är inte orolig har sett det han har gjort så=) och allt ser bra ut=)..
#388 - 25 april 2010 10:23
Nubi skrev:

Nej.

"Females are more sensitive to pain, less tolerant and more able to discriminate different levels of pain than males,"

http://health.msn.com/health-topics/pain-management/articlepage.aspx?cp-documentid=100218149
#389 - 20 maj 2010 17:17
Min lillebrors första tatuering
8 timmar att göra draken och ytterligare 8 timmar att färglägga.
[ATTACH]30904[/ATTACH]

Vem står inte ut 8 timmar när man har sällskap ;)
[ATTACH]30905[/ATTACH]
#390 - 20 maj 2010 19:50
Nubi skrev:
Min lillebrors första tatuering

8 timmar att göra draken och ytterligare 8 timmar att färglägga.

[ATTACH]30904[/ATTACH]

Vem står inte ut 8 timmar när man har sällskap ;)

[ATTACH]30905[/ATTACH]

bra att han började med en liten tattoo ifall ahn skulle ångra sig ;) :p
#391 - 20 maj 2010 21:01
Kaxig förstagadd :)
#392 - 21 maj 2010 06:37
hult87 skrev:
bra att han började med en liten tattoo ifall ahn skulle ångra sig ;) :p

Bra att han gjorde den på baksidan så han inte ser den varje dag. Han har alltid varit en lillebror som ska göra samma sak som syrran, FAST 10 ggr värre.
Min lilla tatuering är inget jämfört med hans *skratt*

danne0301 skrev:
Kaxig förstagadd :)

Jupp, Han ska vara värre än syrran han, denna gång svimmade han inte, Det gjorde han när han piercade ögonbrynet *hahaah*
#393 - 21 maj 2010 15:30
okej :p pierca bröstvårtorna kändes men bara i 1sec typ :p
#395 - 23 september 2010 16:08
#396 - 23 september 2010 17:45
oj va ska man börja

jaa emm va ska man börja.
lägger upp några av dom iaf

min ros

ryggen

armen + handen

undersidan av armen

fingrarna:)

sen har jag en jäklar massa privatgjorda med men har inte bilder på dom förutom några:P

#397 - 23 september 2010 19:38
Kan jag också hosta upp lite bilder på min gadds :)

Rumpan: http://img836.imageshack.us/i/tattorv.jpg/
Foten: (Gjort den själv :P) http://img580.imageshack.us/i/img0305v.jpg/
Benet: (min bror gjort, inte så värst läcker :P står Hultsfred och årtalen. haha) http://img26.imageshack.us/i/img0302jc.jpg/
Vaden: (också gjort själv) http://img213.imageshack.us/i/img0300s.jpg/
Ryggen när man var liten o klen :) http://img814.imageshack.us/i/minrygg.jpg/
Utsida arm: http://img691.imageshack.us/i/ds00o.png/
Baksida arm: http://img835.imageshack.us/i/gtp1j.png/
Och insida arm: http://img215.imageshack.us/i/bild26.jpg/

Mer kommer på armen, den skall fyllas :)
#398 - 23 september 2010 20:43
0j det blir en lista:)

Jag har en stor drake på ryggen. Sen har jag nasse på insidan av högerbenet och nallepuh på insidan av vänsterbenet sen har jag min sons personnr över hela nedre delen av magen samt en ros mellan "brösten"

Ett stort "dödskalle" landskap på hela vänsterarm.. "sleeve"
Sen har jag lite kladd på hela högra underarmen.. med lite stjärnor ett kors med rip pappa. samt en pinuppa och spindelnät som bakgrund så att hela underarmen är täckt.. Sen har jag en skorpion på höger hand och 1311 på fingrarna och ett "hjärta" på tummen

Sen håller jag på med en orm som började på högerfot och slingrar sig upp över hela benet ut lite på ryggen längst sidan av magen och så ska orm huvudet bli på min hals !
#399 - 23 september 2010 21:13
Några av mina :) Har ett par till men de är lite privata!

Ni får ursäkta den väldigt fula å tomma blogg, men den är precis startad så jag har inte hunnit göra nåt med den.

http://zebrafisken.webblogg.se
#400 - 4 januari 2011 14:54
Min första tat, ska bygga på med rosor under nästa helg, målet är väl att täcka hela kroppen

http://img10.imageshack.us/img10/9733/dsc1867a.jpg
#401 - 4 januari 2011 15:50
kr3wie skrev:
Min första tat, ska bygga på med rosor under nästa helg, målet är väl att täcka hela kroppen

http://img10.imageshack.us/img10/9733/dsc1867a.jpg

fan mannen, me like! Påminner starkt om vad jag är ute efter.
#402 - 4 januari 2011 16:00
Jag ska ha något ark med gnuggtatueringar liggandes. Bäst att leta upp då jag också vill vara med i klubben!

Annons