vad göra med alla

#1 - 8 november 2006 14:49
Första gången jag fick guppy yngel så va det jätte kul men nu är det 3e "kullen" på jätte kort tid, har masser i akvariet nu , dom första har ja flyttat över till ett 30L o har tänkt att spara dom och några ska ja ge bort sen när dom blivit lite större, men vad ska ja göra med alla andra som kommer?, Dom värkar ligga i dom små djuren :)
#2 - 8 november 2006 17:13
Hör med din djuraffär om du kan lämna där. En del skolor,dagis och äldreboende har akvarium, finns kanske nått nära dej. Du kan också sätta ut annons om att du har guppy, så kanske du får svar. Lycka till.
#3 - 8 november 2006 17:56
Yngel

Hej !

Va du glad att du får några, för det får inte jag.
Mina honor har alla varit så hungriga på sin ayngel att de knappt hunnit sjunka till botten innan hon är där och äter upp dem.
Har prövat att placera honan i en yngelkasse, men hon dör hellre än släpper sina yngel där.
Mvh Marie
#4 - 8 november 2006 18:03
Bumpan_2 skrev:
Hej !

Mina honor har alla varit så hungriga på sin ayngel att de knappt hunnit sjunka till botten innan hon är där och äter upp dem.

Har prövat att placera honan i en yngelkasse, men hon dör hellre än släpper sina yngel där.

Mvh Marie

jag lovar dig att du kommer få överlevande yngel.....jag låter alltid mina föda i karet, sen efter ett tag när de har fött yngel och kanske ätit upp dem sen, efter det så kommer de att strunta i ynglen och du kommer att få massor av yngel......skaffa annnars täta växter så att ynglen kans gömma sig där i

Lycka till

MVH Macke_fisk
#5 - 8 november 2006 18:19
sälj dom på auktion
#6 - 8 november 2006 18:33
Bumpan_2 skrev:
Hej !

Mvh Marie

om du skaffar täta växter så får du säkert yngel. Javamossa funkar jättebra. Där kan dom gömma sej, och den växer så det knakar. Om du se att honan föder så kan du släcka lyset. så syns inte ynglen så bra. Tror också att du snart får yngel. Håller tummarna.
#7 - 8 november 2006 19:23
tracid skrev:
Första gången jag fick guppy yngel så va det jätte kul men nu är det 3e "kullen" på jätte kort tid, har masser i akvariet nu , dom första har ja flyttat över till ett 30L o har tänkt att spara dom och några ska ja ge bort sen när dom blivit lite större, men vad ska ja göra med alla andra som kommer?, Dom värkar ligga i dom små djuren :)

skaffa en tank till. ha yngelätande fisk i det.
#8 - 8 november 2006 19:24
Guppy

Tackar, jag gillar denna vanliga men fina fiska.
Hade mycket guppy när jag var yngre, men tydligen så blir det svårare och svårare att ha fisk ju äldre man blir.:D

Mvh Marie

Annons