Vad göra av gamla förlovnings/vigselringar?

#1 - 18 september 2007 21:39
Någon som har något bra tips på vad man kan göra av gamla förlovnings- eller vigselringar? Det är ju så trist att det ska ligga några tusen kronor i guld som bara skräpar... Det är ju inte som att det är något man använder...
#2 - 18 september 2007 21:47
Pantsätta, sälja eller göra om till nya smycken är väl tre alternativ iaf.
#3 - 18 september 2007 21:49
Leta efter en ny gobbe med rätt namn:p?
#4 - 18 september 2007 23:03
Är det efter ett ex så skänk bort den till någon du känner som ska göra om något till smycke, gjorde jag iaf. Eller kasta den i sjön...
#5 - 19 september 2007 00:26
Travel to Mount Doom...
#6 - 19 september 2007 06:13
sälj till en guldsmed eller låt en guldsmed göra nått nytt av dem till dig
#7 - 19 september 2007 07:36
Tror du har fått bra förslag ovan, annars:

Ringmärka draködlor med, som packning till hävertslangen, använda som väldigt liten servettring, banka ut den bara för att se hur lång den verkligen kan bli, hålla upp ena ögat under tråkig föreläsning med, binda fast i snöre och försöka lura p-automat med, måtta upp Marit Paulsen-mässig mängd spaghetti med, superlimma fast den på bassängbotten för att jävlas. Ja det finns mycket man kan göra med dem. ;)

Själv har jag en på 38 gram som ligger hemma i en burk med mitt ex:s namn ingraverat på ovansidan. Problemet är att en av mina bästa vänner har tillverkat den och han har lämnat detta livet. Det enda smycke jag har som han designat, och så kan man inte använda det längre... :-/
#8 - 19 september 2007 11:50
Muhahaha!

ansjo skrev:
Leta efter en ny gobbe med rätt namn:p?

;)[COLOR=teal]Försökte jag ett tag, dö! Men ett ganska hopplöst företag! [/COLOR]
[COLOR=#008080]Vet du att det är bara 3% som fattar den här typen av skämt? Vad fattar resten då? Tack för dagens garv, Ansjo! Finns inte många av oss kvar?!?!!;)[/COLOR]
Guest
#9 - 19 september 2007 12:40
@Pegrasus
Ha ha ha, Helsköna förslag!! :D
#10 - 19 september 2007 20:48
haha, synd att jag aldrig fick någon ring, för annars hade jag lätt tagit med den till föreläsningen och tittat igenom den med ena ögat :D :D :D
#11 - 20 september 2007 09:00
Pegrasus skrev:
Tror du har fått bra förslag ovan, annars:

Ringmärka draködlor med, som packning till hävertslangen, använda som väldigt liten servettring, banka ut den bara för att se hur lång den verkligen kan bli, hålla upp ena ögat under tråkig föreläsning med, binda fast i snöre och försöka lura p-automat med, måtta upp Marit Paulsen-mässig mängd spaghetti med, superlimma fast den på bassängbotten för att jävlas. Ja det finns mycket man kan göra med dem. ;)

Det var dom absolut bästa förslagen jag hört!
#12 - 20 september 2007 16:49
Tror dy har fått alla bra förslag.
Själv så kommer jag att bygga på mitt halsband med överblivet/billigt inköpt guld. samt göra två hängsmycke med mina barns initialer.
#13 - 24 september 2007 10:51
nytt smycke

smält dom till en klump, gör ett halsbandsmycke.
efter nästa förhållande har skitit sig upprepa.osv
Jag jobbade med en som hade minst ett hekto i en klump.
Ont i nacken och många ärr på hjärtat.
#14 - 25 september 2007 08:12
Hehe, jo jag försökte hitta nån vettigt att göra med den. För på nåt sätt är värdet borta när man gör slut, jag menar ringar är allvarligt rent andligt menat. Nu är jag inte sån som köper en massa krimskrams bara för att man "ska", eller blommor och choklad och sån skit. Min relation till Murphy säger även att om jag skulle bryta detta mönster och vara spontan och till exempel köpa en blomma, så kan man ge sig f-n på att tjejen är allergiker. Nu har jag förmånen efter två äktenskap att ha hittat en tjej som uppskattar ett nytt grafikkort, en Black Adder DVD-samling, en Star Trek-tatuering eller något annat livsnödvändigt istället! :D
#15 - 25 september 2007 08:38
Jag gick in till närmsta guldsmed och sålde skiten. Hela 65kr fick jag! Hahahaha.. och ny pris var runt 1000:- :rolleyes:

//Camilla
#16 - 25 september 2007 10:25
Känns som något av mina förslag att hade gett mer valuta för pengarna! :)
#17 - 25 september 2007 11:36
Mina föräldrar gjorde om sina till mig och min syster..
Fast min är idag för liten.. borde göra den större.. men det är roligt att ha den ringen iaf.. :)

Annons