vad gör man vid påhopp?

#1 - 14 april 2004 14:43
Jag skrev in på övrigt om mitt nya akvarie och var väldigt glad och ville berätta.

Jag fick ett tråkigt svar och blev arg. Ska man tolerera dessa ironiska svar man får ibland? Visst kunde jag ha låtit bli att ta åt mig men jag blev väldigt arg när man blir nerplockad på det viset.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 14 april 2004 14:48
Man kan maila undertecknad så tittar jag på det.
Rent generellt så försöker jag dock hålla rätt högt i tak. Ibland så måste man acceptera "påhopp" till en viss gräns och bita ihop och strunta i de [:-20] som bara gnäller och inte kan glädja sig åt andra.
Rena oförskämdheter kan dock självklart inte accepteras.
#3 - 14 april 2004 14:50
Ingnorera, och tänk på att 99,9% inte har den attityden. Fortsätt skriva inlägg.

Fortsätter det är det bara att anmäla till de som har hand om forumet.
#4 - 14 april 2004 14:55
jag ska göra som ni säger och lova att ej tappa humöret, som alla vet så kan det skrivna ordet ofta missuppfattas. det är också en del experter på forumet som kan skriva lite "nedlåtande" ät oss s.k. nybörjare. Mycket ledsamt för alla har vi ju någongång varit mybörjare...
Tack för ett annars bra forum som har höjt vår internet räkning rejält!!
#5 - 14 april 2004 14:58
Låt det rinna av bara, ta till dig de svar som är till nytta för dig och försök o förbise de här figurerna som som försöker vara "wiseguys" på forumet.

På så sätt självdör dom, vilket är till nytta för hela forumet.

Läste tråden själv, måste medge att man blir lite upprörd, men se det som att de inget liv har och därmed inget att tillföra dig o din hobby.

Mvh Jari
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 14 april 2004 15:16
Har nu läst tråden och plockat bort pga av ditt vsar. Du gjorde nämligen precis så som du inte skulle ha gjort - visst du fick "en gäspning" som svar på ditt inlägg, men för den delen så behöver du ju inte själv bli oförskämd tillbaka.
Jag tycker att du bar dig värre åt än den som du blev arg på.
#7 - 14 april 2004 23:59
Så fort jag läste tråden i eftermiddags klickade jag på "Kränkande/Stötande inlägg?"
Inte p g a solbackas reaktion på det, även i mitt tycke, löjligt provocerande svar hon fick av en person. Visst kunde hon kanske läst igenom vad hon skrev till den personen innan hon skickade iväg det. Men, att denna person sedan i en nedsättande ton antydde att solbackas reaktion berodde på den hennes menstruationscykel ansåg jag vara en kränkande kvinnosyn som definitivt inte passar in här.
Att du, Kjell, sedan menar att det är solbacka själv som får bära hela skulden tycker jag är dåligt.
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 15 april 2004 06:09
Men, att denna person sedan i en nedsättande ton antydde att solbackas reaktion berodde på den hennes menstruationscykel ansåg jag vara en kränkande kvinnosyn som definitivt inte passar in här.

Detta missade jag totalt - läste tydlgen inte igenom hela tråden utan missade det sista/de sista inlägget i hela tråden utan det jag såg var det lätt hånfulla svaret på solbackas inlägg - "intresseklubben antecknar" och sedan solbackas "utbrott" mot detta, med skrivning som "snorunge" etc.
Det räckte tyckte jag för att jag skulle deleta hela tråden och måste då ha missat att se det inlägg som kryddan refererar till- eller kanske var det t.o.m. så att detta inlägg skrevs och las in när jag läste övriga inlägg och då var osynligt för mig.
Oavsett vilket, självklart är det fullständigt oacceptabelt att skriva sådant som kryddan nämner i sitt inlägg och då fanns det ju dubbel anledning till att deleta hela tråden.
#9 - 15 april 2004 19:21
Skönt att vi är överens om det! :)
I och för sig var det ju bra att den här tråden blev till också. Om inte annat för att klargöra lite om forumetikett. :)
Vi är nog alla entusiastisk akvarister här med olika erfenhet, bakgrund, ålder och mognad. Och visst måste det få hetta till lite ibland på ett diskussionsforum, annars blir det ju inga diskussioner att tala om. Men, vi bär också på ett ansvar gentemot varandra att behandla varandra med respekt, inte sant? :))

Annons