Bra att fiskarna var lyckliga..... och hur mådde husse:D
hehe husse mådde sådär.. inte så kul att vakna halv fem på morgonen med 200l vatten på parkettgolvet. det första jag gjorde var att sätta mig ner i soffan och med fötterna i vattnet och funderade på hur jag skulle få upp allt vatten :D
kom fram till att jag fick ta allt som var gjort av tyg som jag hade och lägga ut på golvet, men upptäckte snart att det inte räckte till. sen funderade jag på om jag skulle ringa brandkåren så dom fick suga upp allt,, men jag kom på att jag inte hade någon hemförsäkring så jag skippade det :)
det var bara till att ta fram moppen och moppa upp allt vatten.. tror jag blev färdig med det 11,30 .. gissa om golvet va rent efter 7 timmar med golvtvätting ;)
eftersom jag inte hade någon hemförsäkring så kontaktade jag inte heller vaktmästaren utan jagh hoppades på att det skulle gå¨bra ändå, och det gjorde det (tror jag)
golvet jar inte rest sig och inga klagomål från grannen under.
enda jag har sett nu ca 3 år senare är att det är en liten rötskada i ena kanten ut mot balkongdörren, skadan är ca 2x3cm.
anledningen till att akvariet läckte var att botten på akvariet hade knäckts av från ena långsidan till andra långsidan.
akvariet hade jag ställt på ett gammalt bord med kakelplattor i mitten.
av någon konstig anledning hade ena kakelplattan rest sig så ena kanten stod ca 1cm över dom andra plattorna.. fråga mig inte varför den hade rest sig.
hade 1cm frigolitskiva mellan karet och bordet men det hjälpte tydligen inte.
det var min lilla historia och jag hoppas inte någon råkar ut för samma sak.
simma lugnt ;)