Vad gör de?

#1 - 22 januari 2007 18:53
[INDENT]Två fantomtetror "dansar" runt i en cirkel, de halvligger med vikten inåt cirkeln. Bråkar de eller är de sugen på varandra??
De ser ut att kivas rätt som det är. Den ena har lite vit färg på ryggfenan, men den andra är det svårt att se.

Har sett dessa tetror göra detta förr, men nu måste jag få fråga;)
[/INDENT]
#2 - 22 januari 2007 20:21
acinna skrev:
[INDENT]Två fantomtetror "dansar" runt i en cirkel, de halvligger med vikten inåt cirkeln. Bråkar de eller är de sugen på varandra??

De ser ut att kivas rätt som det är. Den ena har lite vit färg på ryggfenan, men den andra är det svårt att se.

Har sett dessa tetror göra detta förr, men nu måste jag få fråga;)

[/INDENT]

Det kan vara två hanar som försöker imponera på varandra. jag har aldrig haft fantomtetror, men mina glödbandstetror gör så ibland :D

/Matsvin.
#3 - 23 januari 2007 10:21
Så gör våra fantomer

urläckra är de och nu har en av hannarna börjat rama in honorna...
den vallar helt enkelt honorna runt akvariet och om de andra hannarna kommer så lägger han sig vågrätt med fenorna spända...

ungarna är helt fascinerade

Superfint är det iaf...och roliga fiskar att ha...vackra och maffiga och alldeles lagom stora:D
#4 - 23 januari 2007 13:23
Har Du ngt bra tips på att få dem att leka och sprida rom?:)
#5 - 23 januari 2007 17:04
inte en aning:D

vi har inte kommit så långt...vårt akvarie är startat i december och har aldrig haft fantomtetror tidigare

jag är mal och guppyfantast (men vill inte ha guppy den här gången, de blir så himla många:D)

Annons