Hanen vaktar ju rommen, men vad gör honan?
Jag tror jag har fått rom i en väldigt lång och smal grotta som ligger under en rot. Det är väldigt svårt att se in i den...
Hanen är där 24/7 och viftar med fenor och bökar runt.. Honan har vid några tillfällen också varit i grottan samtidigt, brukar det gå till så?
90% av tiden simmer nu honan runt och äter äter mat/cellulosa/alger.
Hanen är i grottan säkert mer än 90%.
Tror ni det har blivit lek och är detta normalt beteende vid lek för Ancistrus sp. 'Guld'?
(Detta är min första ancistrus kull)
Tycker ni jag borde höja eller sänka temperaturen? Har just nu exakt 25.9 grader..
Honan gör som hon brukar gör annars - äter, suger, äter och suger runt lite till... Hanen ligger mestadels och vaktar - och Markus; låt nu karet bara vara - har de lekt behöver du inte göra någonting - bara låta bli att pilla i karet överhuvudtaget.
Bara som en liten reflektion; Man kan hålla på och dona och greja i sina kar till förbannelse - sedan åker man på semester i två veckor, kanske till och med låter bli att skaffa mat-hjälp-vakt - och när man kommer hem, orolig som självaste fan - så har Discusar, Scalarer och andra ciklider lekt och mått toppen - det är nästan så att det ser ut som att de tycker; vad i helsike gör du här nu då? Vi hade ju det så gôtt ifred de här senaste två veckorna - stick!
:)