vad för slags gädda är detta?

#1 - 9 oktober 2009 12:46
köpte en liten rackare förra veckan men jag har tappat bort kvittot som det stod vilken ras det är.. den är ungeför 10-12 cm just nu.. har som en näbbliknande mun med två betar typ,.. hehe.. väldigt matglad.. den har ätit lite ciklidpellets en gång men har mest matat med levande..
Vet inte hur jag lägger in bild på den så det är väl svårt för er att veta.. men den är iaf silverfärgad också.. de på djuraffären sa att den skulle bli runt 25 cm..
#2 - 9 oktober 2009 13:01
När du säger gädda tänker jag på lepososteus oculatus, men din beskrivning passar inte in. Svårt att artbestämma utan bild. Ladda upp bilden på photobucket, imageshack eller liknande och posta länken här :) finns säkert några trådar oom hur man laddar upp bilder genom olika sidor.
#3 - 9 oktober 2009 15:45
Låter lite som en alligator gar eller nån skovelnosmal. Men båda blir långt över ju 25 cm.
#4 - 9 oktober 2009 15:50
sjebbe skrev:
Låter lite som en alligator gar eller nån skovelnosmal. Men båda blir långt över ju 25 cm.

Affärers påståenden om fiskars maxstorlek ska man nog ganska ofta ta med en nypa salt.
#5 - 9 oktober 2009 19:53
Det var detta jag hintade lite på ;)
#6 - 9 oktober 2009 20:56
Finns ju mindre gädd-liknande fiskar också, som rovtetran Ctenolucius hujeta eller Gäddhalvnäbb.
#7 - 12 oktober 2009 13:15
Var hittar man info om den där Ctenolucius hujeta ?? Den var ju häftig!! :)

Annons