vad för pump och värmare till 250l juwel?

#1 - 2 september 2012 12:12
hej har inte riktigt koll på vad jag ska köpa för att få det bra för mina kommande fiskar i 250liters karet.

några tips på någon bra doppvärmare på nätet? hur många watt ska den vara på? ca 200w?

behöver jag ett ytter och innerfilter?

skulle behöva tips tex länkar på bra grejjer som ändå är hyffsat ekonomiska. har ej bestämt mig än vad för fisk jag kommer att ha än så ska tänka på det sedan inhandla bottenmaterial och växter etc.
men först och främst behöver jag doppvärmare och pump.

akvariet är ett juwel vet ej exakt vilket men med måtten 120x50x30 = 180liter såg jag nu. men det är med välvd ruta så kan det öka en del?

tacksam för tips o råd
#2 - 2 september 2012 13:02
Hej! Om det inte är omgjort på något sätt så medföljer pump/innerfilter och doppvärmare när du köper det. Har du köpt det begagnat?
#3 - 2 september 2012 13:08
köpte det begagnat för 1500kr utan pump o värmare, riktigt bra skick.
#4 - 2 september 2012 13:46
Blir inte klok vilket Juwel det är du har? Känner inte igen måtten :confused:. Men det är 200w doppvärmare till både 180L och uppåt. Finns ju ingen vits med för klen värmare. Den stängs ju ändå av när tempen är uppnådd. Om innerfiltret är borttaget skulle jag köpa ett ytterfilter.
Men är det verkligen 30 djupt? Mitt Juwel Vision 180L med välvd ruta är 41 djupt.
#5 - 2 september 2012 14:13
Bluewing skrev:
Blir inte klok vilket Juwel det är du har? Känner inte igen måtten :confused:. Men det är 200w doppvärmare till både 180L och uppåt. Finns ju ingen vits med för klen termostat. Den stängs ju ändå av när tempen är uppnådd. Om innerfiltret är borttaget skulle jag köpa ett ytterfilter.

Men är det verkligen 30 djupt? Mitt Juwel Vision 180L med välvd ruta är 41 djupt.

det är med välvd framruta så är akvariet 120cm långt 50cm högt och 30cm brett från sidan. då får de bli en 200wattare.
#6 - 2 september 2012 14:18
Bluewing skrev:
Blir inte klok vilket Juwel det är du har? Känner inte igen måtten :confused:. Men det är 200w doppvärmare till både 180L och uppåt. Finns ju ingen vits med för klen värmare. Den stängs ju ändå av när tempen är uppnådd. Om innerfiltret är borttaget skulle jag köpa ett ytterfilter.

föresten när du mäter hur djupt det är mäter du från mitten eller kanten? mätte 30 från kanten

Annons