Vad för malawi i ett 180 liters kar?

#1 - 3 november 2007 16:57
vad kan man ha för typ av malawi och hur många olika arter i ett 180 l kar? funderade först på 2-3 olika med 4 i varje art? går det bra?
#2 - 3 november 2007 17:03
Hmm...har själv ett 180 L med malawi och jag har 3 olika sorter i det. Vet att jag tog i lite mycket i början, så jag köpte faktiskt 10 av varje sort...Sen har naturen haft sin gång och "sorterat" ut dom svaga individerna, så skulle gissa att jag har ca 20-25 talet kvar, alla mår bra och trivs bra ihop! Beror juh förstås på vilka arter du har tänkt dig, men mina kommer bra överrens...:D
#3 - 3 november 2007 17:05
bjuren skrev:
Hmm...har själv ett 180 L med malawi och jag har 3 olika sorter i det. Vet att jag tog i lite mycket i början, så jag köpte faktiskt 10 av varje sort...Sen har naturen haft sin gång och "sorterat" ut dom svaga individerna, så skulle gissa att jag har ca 20-25 talet kvar, alla mår bra och trivs bra ihop! Beror juh förstås på vilka arter du har tänkt dig, men mina kommer bra överrens...:D

vad har du för arter?
HazelCR
#4 - 3 november 2007 17:19
psycadelic skrev:
vad kan man ha för typ av malawi och hur många olika arter i ett 180 l kar? funderade först på 2-3 olika med 4 i varje art? går det bra?

Välj några av de mindre malawisarna och av de som är lite mindre tuffa.

Ett förslag bland många är, att du skall köpa ungfiskar av följande arter:

6 st Golden, en mesig gul fisk, som inte alltid är den lättaste.

4 st Pärlan av likoma, den mesigaste Melanochromisen. Mkt vacker hona. :)

4 st Aulonocara ??? vilken som helst. En Påfågel, som faller dig i smaken.

12 st P. Demasoni, för att få en lite utmaning. En tuff liten fisk.

Förhoppningsvis får du en fungerande Demasonigrupp och en hane och några honor av de andra kvar, när allt gruff är över.

Obs, att du kan välja på många andra sätt. Nyttja zoopets sökfunktioner om firrar för att få fler ideer.
#5 - 3 november 2007 17:32
Jag har golden, som HazelCR rekommenderade, sen har jag Labidochromis Freibergi och Cynotilapia Afra, Cobwe varianten...samtliga av dessa finns med under artbeskrivningarna här på zoopet så det är bara att gå in och läsa! :) Där hittar du mycket matnyttigt, försök pussla ihop en bra komination! Lycka till!

Mvh Patrik
#6 - 4 november 2007 11:23
Släng inte i för många bara om du inte har fler akvarier, så du har någon stans att lägga lite yngel om du vill spara ;D

Annons