vad för färg till knallblå bakgrund?

#1 - 6 november 2010 18:50
Jag ska måla knallblå bakgrund i mitt malawi kar, vad ska ja använda för färg?
#2 - 6 november 2010 23:25
Vilken vattenbaserad färg som helst, du målar ju utsidan av karet.
Se till att ingen färg kommer åt silikonet, en affär här i stan målade sina helglaskar med blå färg på bakrutan och en ganska stor procent av dessa började silikonen att släppa utifrån, med det lysande resultatet att de började läcka...
#3 - 7 november 2010 13:51
då ska jag se till att maskera så inte färgen kommer åt silikonet, tips på någon riktigt knall blå färg?
#4 - 7 november 2010 14:29
Nja, gå till färgaffären och kolla deras färgkarta är nog mitt bästa tips. Även en fördel om de har en provburk för just den färgen då det inte går så mycket åt:)...
Nu är det säkert inte all färg som reagerar med silikon, och vilken som användes den gången har jag tyvärr inte en aning om.
#5 - 7 november 2010 17:41
ok ja en provburk får det bli, före och efter bild får väl komma efter löning när det ska göras
#6 - 7 november 2010 21:51
Gott:D!
#7 - 3 december 2010 11:34
Aquaworld skrev:
Jag ska måla knallblå bakgrund i mitt malawi kar, vad ska ja använda för färg?

Knalla in på en Flügger Färg butik. Finns en i Varberg,jobbar nämligen själv i en i Kungsbacka. Be att få kolla på en kulör somheter Ultramarinblå.Finns inget prov de kan visa så kan du alltid kika på butikens innertak. Det är nämligen målat med den kulören i nästan alla Flügger butiker. Skulle den inte passa så kan du justera mörkheten och färgtonen i NCS kartan. Köp sen en provburk för 49:-,måla och se glad ut.Målade själv mitt 200liters kar med svart färg. Blev kanonbra.

Annons