Vad e detta för ciklid??

#1 - 1 juni 2007 16:10
#2 - 1 juni 2007 17:16
Bilderna är lite suddiga... först trodde jag det var nån sån där "papegoj"-ciklid, men det skulle kunna vara ett par stöddiga Elfenbensciklider (Zebraciklid). Är dock inte 100%:)
#3 - 1 juni 2007 17:21
Ja bilderna e inte världens bästa men ska skaffa bättre.Just nu e dom rätt mörbultade dom gick till sammans med påfåglar i affären.Han i affären visste inte va de va heller.
#4 - 1 juni 2007 17:25
Min första tanke var också vita zebror (elfenben), men säker är jag inte. Svårt att se på bilderna. Har svårt att komma på nå´n annan vit ciklid med det stuket nu. Ljusa Amphilophus labiatum/citrinellum kanske. Kan kanske vara "papegojciklider" (som ju i stort sett är samma fisk som labiatus/citrinellum), men med en mindre grad av missbildning än de oftast har. Nå´n mer bild, när de inte är i påsen, hade varit bra.

Men min bästa gissning för tillfället är nog vita zebror. Två honor troligtvis i så fall, då båda ser ut att ha orange i ryggfenorna.
#5 - 1 juni 2007 18:07
Jag har laggt upp fler bilder nu.
#6 - 1 juni 2007 18:26
Nu syns det att de inte är vita, alltså inga zebror. Men de ser ut att sakna en del fjäll, så färgerna syns dåligt. Jag tror att det är Amphilophus. Labiatum/citrinellum, eller kanske trimaculatum. Svårt att se eftersom färgerna är "avskavda", och de är små (om det är Amphilophus) än så länge.
#7 - 1 juni 2007 19:05
Micke! Du är mannen!
Jag tror du har helt rätt, nu ser man tydligare!
#8 - 1 juni 2007 19:08
Ja hehe de blir ju kul att se va de blir av dom
#9 - 2 juni 2007 06:58
Har lagt upp fler bilder nu. Ida ser dom ut att vara mer gulfärgade

Annons