Vad brukar du få spatten på?

#1 - 14 augusti 2008 08:32
Vad brukar du få spatten på när det inte funkar?

Själv blir jag riktigt &%&¤¤% om datorn laggar rejält eller om det tar 4 timmar att skruva ihop en pall från IKEA.
#2 - 14 augusti 2008 08:37
när ja servar någon apparat på jobbet som inte vill fungera eller när personalen inte gör som ja säger ;) då blir ja skogstokig.. hehe.. nä men krånglande maskiner blir ja le på..

hur kan di bli arg på en IKEA produkt när det är lite av charmen att det inte riktigt passar eller fattas någon skruv.. haha :D
#3 - 14 augusti 2008 08:57
Att jag bara har modemuppkoppling på landet och att Tv:n på landet inte funkar något vidare i det nya digitala nätet. Och varför bryts alltid sändningen när det är som mest spännande? Sitter det någon grej i Tv:n som känner av det?

Mvh UB
#4 - 14 augusti 2008 09:18
När turister går 4 i bredd på trottoaren, gärna hand i hand!
#5 - 17 augusti 2008 21:34
snorungar som inte fattat att mobiltelefonen är ett redskap för kommunikation... inte en stereo...
#6 - 17 augusti 2008 21:41
Kvinnor med barnvagnar, som tror de äger hela trottoaren. Helst går de tre i bredd...
#7 - 17 augusti 2008 22:46
När samma kvinnor med barnvagn går på cykelbanan utmärkt med både vägskylt och ett flertal målade cyklar på marken, gärna med 4-5 lösspringande småbarn som virrar runt oxå, oftast är jag mer rädd om deras barn än de är själva :(
#8 - 17 augusti 2008 22:48
När man skickar in laptopen på reperation för att en tangent hoppat av, och får tillbaka den med ett defekt tangentbord där mellanslag är heldött. Yay!
#9 - 17 augusti 2008 22:58
När bilen krånglar på något enda sätt!!
allt annat kan jag klara men inte det!
#10 - 17 augusti 2008 23:02
När man är ute å kör bil och det är nån ruskigt dryg snigel som ligger i 70 på 90 väg eller som inte kan hålla farten utan pendlar mellan 70-90 kan jag bli jävligt less på.
Guest
#11 - 17 augusti 2008 23:04
Precis, de kör i 70, tills man påbörjar en omkörning, sen gasar de...
(Skottpengar på sådana)
#12 - 18 augusti 2008 00:28
När vindrutetorkarna bestämmer sig för att sluta fungera i rejält ösregn sent på kvällen. Inga säkringar utan motorn om det heter så dör. Extra trevligt när det är på enfilig sträcka med mittvajer... Lyckades komma undan på sidan iaf genom huvudutstickande och dirigerande till sidan. Blöt och på ett sprudlande gott humör väntar sängen. muttermutterförbannadebilskrälle
#13 - 18 augusti 2008 09:11
Om jag bara ska gå in och hämta något och så ligger det inte där.
Jag letar och det finns bara inte.. Jag hatar att leta och då börjar det krypa i hela kroppen och jag springer fräsande ut och anklagar sambon för att ha snott grejerna.. Han går in i rummet och hittar det på en gång.. Mitt framför näsan men inte där jag trodde att det skulle ligga... :D :D :D

Om jag bara ska öppna en burk och så får jag inte upp den. Sambon är inte hemma och jag försöker ta en kökskniv och släppa vaccumet. Jag slinter och håller på att skära mig i handen.. Det blir ingen marmelad på mackan. Sambon kommer hem och öppnar burken hur lätt som helst... [:(!] [:(!] [:(!]

Om jag ska dra igång en sur gräsklippare och den vägrar starta. Sambon går dit och drar en gång... Alla maskiner är skapade för att se till att kvinnan är beroende av mannen... Att vi inte ens kan ha en gräsmatta utan en karl.. [:(!] [:(!] [:(!]

:D:D:D
#14 - 18 augusti 2008 10:45
Katharina skrev:
Om jag bara ska gå in och hämta något och så ligger det inte där.

Jag letar och det finns bara inte.. Jag hatar att leta och då börjar det krypa i hela kroppen och jag springer fräsande ut och anklagar sambon för att ha snott grejerna.. Han går in i rummet och hittar det på en gång.. Mitt framför näsan men inte där jag trodde att det skulle ligga... :D :D :D

Om jag bara ska öppna en burk och så får jag inte upp den. Sambon är inte hemma och jag försöker ta en kökskniv och släppa vaccumet. Jag slinter och håller på att skära mig i handen.. Det blir ingen marmelad på mackan. Sambon kommer hem och öppnar burken hur lätt som helst... [:(!] [:(!] [:(!]

Om jag ska dra igång en sur gräsklippare och den vägrar starta. Sambon går dit och drar en gång... Alla maskiner är skapade för att se till att kvinnan är beroende av mannen... Att vi inte ens kan ha en gräsmatta utan en karl.. [:(!] [:(!] [:(!]

:D:D:D

hehe.. du har ett stakt behov av din sambo ser ja ;) hatkärlek :D;)
#15 - 18 augusti 2008 10:48
när man beställer ett t5 4rörs armatur och bara 2 av lysrören fungerar.. det var en sträcka på en timme för att hämta skiten och leveransdagarna var på dunt 14..

suuuck :(
#16 - 18 augusti 2008 11:12
Ibanez skrev:
hehe.. du har ett stakt behov av din sambo ser ja ;) hatkärlek :D;)

Ha ha.. Ja, det är väl det som är hela poängen.. Annars kan man ju vara singel och bestämma allt själv.. Vilken tv kanal, vilken mat osv...

Jo, en till..
Man ska fixa till något på datorn som borde vara skitenkelt och så har de krånglat till programmet så det är ett helstruligt halvtimmesjobb... Och så vet man att de får betalt för att göra så usla dataprogram dessutom..

Jo, en till...
De gör reklam på radion om att det är något kul evenemang t ex. De nämner datumet först, (då lyssnar inte jag), sen nämner de vad som ska hända och då vaknar jag upp och börjar lyssna men sen nämner de inte när det händer igen...
Morr.. och så vet man att de får pröjs för att göra så VÄRDESLÖSA REKLAMER!!!! GRRRR... :D
#17 - 18 augusti 2008 12:05
När torktumlaren i tvättstugan fungerar precis tillräckligt länge för att man ska TRO att den fungerar... så fort dörren stängts så slocknar skiten.
Jätteskoj att gå till jobbet i blöta kläder...

Att tråden räcker precis tillräckligt långt för att det inte ska gå att sy klart. Oavsett hur lång tråd man tar, så är den fanimig ALLTID för kort.
#18 - 19 augusti 2008 22:03
Katharina skrev:

Håll burken som vanligt. Dunka till den i botten halvrejält-rejält. Brukar gå finfint.
#19 - 20 augusti 2008 07:08
Barn som petar på mig när jag åker tunnelbana/buss/pendel. Dom brukar få onda ögat tills dom börjar lipa. Och ja, en sak till - kunder som alltid säger samma samma samma samma samma saker dag in och dag ut.

//C
#20 - 31 oktober 2008 16:07
0422 skrev:
När man skickar in laptopen på reperation för att en tangent hoppat av, och får tillbaka den med ett defekt tangentbord där mellanslag är heldött. Yay!

Exakt. När man skickar in laptopen för reparation för en omformatering så får man tillbaka den med samma problem och med ett stort jack i den.

Eller när man lämmnar in den för defekt tagnentbord och det tar 3 månader att fixa och efter 1 vecka när det är lagat är det fan likadant igen. [B)]
#21 - 31 oktober 2008 18:33
Tja, vi kan ju börja med det som skedde nyss, man skriver ett långt inlägg, och trycker på "skicka svar" och sidan strular så man får skriva om det!

Och nu till det jag försökte skriva första gången: Folk som inte kan hålla hastighetsbegränsningarna, både uppåt och neråt, och ligger i 50 när det är 70. Lika irriterande är det när folk ligger i 70 eller t.om 90 när det är 50, och ligger upp i ens stötfångare, särskilt om de pratar i mobil samtidigt (som kvinnan i en BMW för några veckor se´n, hon hade aldrig hunnit stanna om jag varit tvungen att tvärnita). Om de dessutom försöker påpeka att man kör för långsamt (vilket jag inte alls gör) genom att byta fil, blåsa förbi (gärna på ett farligt och skymt ställe), och svänga in precis framför en igen, helst utan att blinka också, då blir man också lite lack. Folk som kör ut framför en i rondeller, och se´n glor ilsket på en, som om det var man själv som gjort fel, ligger inte heller högt på älskalistan. Busschaufförer som svänger ut och börjar blinka (om de blinkar) samtidigt, när man är precis bakom dem, är också ett stort GRRRR!!! Häromsistens fick jag slänga mig in i vänsterfilen när en buss började blinka och svänga ut från hållplatsen när jag var jämsides med den. Rena turen att det inte låg nå´n bil i vänsterfilen då. De kommer och går dessutom lite som de vill tydligen, tur att man har bil, så man kan åka när man vill, slipper trängas med en massa snörvlande smittbärare, fyllon, och skrikande ungar. Men då kan man ge sig på att man får ett stort dieselstinkande åbäke framför sig istället.

Reklam-TV/radio ger mig utslag, liksom alla dessa "underhållnings"program som Idol och Bonde söker fru på is, med tillhörande troschocker, och bråk vi inte fick se [xx(] Om man inte var deprimerad innan, så blir man det av nyheternas ältande om samma eländen hela tiden. Kom igen när de INTE har sprängt en bomb i Irak, det hade varit en nyhet.

Saker som krånglar och tar tid, särskilt när jag har bråttom [:-5]
#22 - 31 oktober 2008 18:46
Ojoj.. Detta kommer bli en låååång lista..

1. Folk som inte tror dom kan blända en lastbil bakifrån med helljus..
HALLÅ?! Tänkt på att en lastbil har MYCKET STÖRRE SPEGLAR..

2. Grannar med ohyfs.. Gap, skrik och spring..

3. Lössläppta ungar som gapar, skriker och river..

4. Folk som kör för sakta...

5. Kylan & mörktet utomhus!

6. Besserwissrar och patetiska människor.

Litet axplock.. Kan lätt skriva 10 saker till!
#23 - 31 oktober 2008 19:18
Folk som inte håller avståndet i trafiken [:(!]. Det är ett uttryck för stress. Det betyder att jag som medveten förare (ja, alla andra suger!;) ) måste ta ansvar inte bara för min körning utan den bakomvarandes också. Jag måste alltså vara väldigt uppmärksam på att slippa bromsa häftigt för annars sitter jag där med wiplashskada. Inte bara det, den som orsakade det hela är förmodligen också skadad men det sker utanför bilarna som resultat av det hela.

Alltså: Håll det förbannade avståndet!!!!

Mvh Jari
#24 - 31 oktober 2008 19:30
jarinen skrev:

Mvh Jari

Håller gärna avståndet så länge den framför lär sig gasa!
Dvs köra i 90 på en fin 90 väg och inte i 70!
(nu säger jag ju inte att du är en snigel på vägen då. ;)
#25 - 31 oktober 2008 19:49
Hägrar som när mörkret faller på och dom "kvittrar" till och flyger iväg om man råkar kommer nära är knappast njutbart vackert men lite otrevligt skrämmande
#26 - 31 oktober 2008 20:10
Jenny054 skrev:
Håller gärna avståndet så länge den framför lär sig gasa!

Dvs köra i 90 på en fin 90 väg och inte i 70!

(nu säger jag ju inte att du är en snigel på vägen då. ;)

Du stör dig på 5% och jag på 90%, en viss skillnad;).

Mvh Jari
#27 - 2 november 2008 11:11
iTunes
#28 - 2 november 2008 11:14
"Roger, Titti och Fylking Sverige" :( :( :(
#29 - 2 november 2008 14:05
jarinen skrev:
Folk som inte håller avståndet i trafiken [:(!]. Det är ett uttryck för stress. Det betyder att jag som medveten förare (ja, alla andra suger!;) ) måste ta ansvar inte bara för min körning utan den bakomvarandes också. Jag måste alltså vara väldigt uppmärksam på att slippa bromsa häftigt för annars sitter jag där med wiplashskada. Inte bara det, den som orsakade det hela är förmodligen också skadad men det sker utanför bilarna som resultat av det hela.

Mvh Jari

Om man ligger som en blysläde mitt i vägen så är det bäst att man cruisar jänk annars ska man banne mig köra åt sidan och flytta på sig så att riktiga bilar har fri väg..
#30 - 2 november 2008 14:28
Gaffel skrev:
Om man ligger som en blysläde mitt i vägen så är det bäst att man cruisar jänk annars ska man banne mig köra åt sidan och flytta på sig så att riktiga bilar har fri väg..

Det här med avståndet har inget med hastighet att göra, det handlar om folk som inte tänker när de kör, den farligaste kategorin förare.

Har flera ggr prövat med att både öka och minska hastigheten för att se vad tokafan gör. Nix, ingen lösning, bilar bara skall ligga några meter ifrån oavsett trafiksituation.

Mvh Jari
#31 - 2 november 2008 14:44
Tja, du får väl skaffa en riktig bil, för när svempa ser dina framlyktor i bägge sidospeglarna fastän du ligger och skaver med den stora kromade kofångaren så brukar man få tom väg. ;)
#32 - 2 november 2008 19:30
Micke_A skrev:
Tja, vi kan ju börja med det som skedde nyss, man skriver ett långt inlägg, och trycker på "skicka svar" och sidan strular så man får skriva om det!

Haha, det händer alltid mig! [:-108]
#33 - 6 november 2008 11:21
matteprov- man har räknat ut ett svårt tal i huvudet och så tänker man att man måste ju kontroll räkna det med miniräknaren. får ett helt annat tal och tänker att det här måste väll vara rätt eftersom det är ju en miniräknare. sen på genomgången av provet så visar det sig att det jävla talet är fel och att det vart rätt när man räknade det i huvudet. jag räknade säkert fel på miniräknarn men ändå. man blir ju så ARG på sig själv.

och så när det trådlösa bredbandet krånglar. man sitter och tittar på nått viktigt på nätet och då så säger datan "det finns tyvärr inget trådlöst nätverk i närheten" [:-108] den står ju för i h*lvete uppe på övervåningen. man springer upp drar ur alla sladdar och sätter tillbaka dom. springer ner igen. nej det funkar inte, försöker "reparera" den. inte det häller. stänger av skiten, tar ca. 3 år, sätter på den igen, tar ca. 5 år. om man har tur så funkar den då men inte alltid. om den inte funkar så stänger man av den och går runt HELA dagen och är sur och grinig på allt och alla. [:(!]
#34 - 7 november 2008 19:11
Gaffel skrev:
Tja, du får väl skaffa en riktig bil, för när svempa ser dina framlyktor i bägge sidospeglarna fastän du ligger och skaver med den stora kromade kofångaren så brukar man få tom väg. ;)

Hur är det man säger nu. Stor bil liten snopp... Har du jänkare om jag inte kopplat fel. Tänker på en annan tråd om din "medel men stora"
#35 - 7 november 2008 19:20
Får inte spatten men blir VANSINNIG när man upptäcker att någon idiot skitit mitt framför grindar man ska in genom. Kan väl hända att någon får paniktoabehov men varför inte åtminstone skita så långt bredvid det går.
#36 - 7 november 2008 20:35
Min bestämda uppfattning är att om man är 192 och får pressa ner fötterna i ett par skor storlek 48 så kör man jänk för att få plats i bilen och inte för att man har en liten kuk, att jag i ett tidigare inlägg hävdar att den är medelstor har snarare att göra med i vilket sällskap man jämför den i, kör du SMART eller?
#37 - 7 november 2008 20:40
Idioter i trafiken som inte kör som jag,och pensionärer med kundvagn i matvaruaffären som tror att alla andra kunder har lika gott om tid som dom.[:(!][:(!][:(!]
#38 - 7 november 2008 23:32
Renault megané kombi vilket inte var ett smart, fyndigt värre, val när det gäller vårat ex. Men kombi ska det vara så får man in allt möjligt. Annars brukar jag när det gäller den andra biten köra med sockerbit för att locka fram f*nskapet
#39 - 7 november 2008 23:54
eriahl skrev:
Hur är det man säger nu. Stor bil liten snopp...

Men hur är det med tjejer som kör stort då?
Jag kör en stor fläskig Merca på nästan 2 ton och jag har ju ingen snopp... :confused: :p
Guest
#40 - 7 november 2008 23:57
Jenny054 skrev:
Men hur är det med tjejer som kör stort då?

Jag kör en stor fläskig Merca på nästan 2 ton och jag har ju ingen snopp... :confused: :p

Vågar inte svara...[:o]
(kör med stor bil, måste, eftersom jag har en boogie hästtransport);)
#41 - 7 november 2008 23:58
Tack gode gud för att du inte har blivit utrustad med en sån när du är tjej.
Kom på en sak men kan ikke skriva denna tanke här.
En till tanke. Min fru har några gånger fått köra en lastbil vilket leder till första tanken som jag ikke kan skriva här som sagt
#42 - 8 november 2008 01:21
eriahl skrev:
Tack gode gud för att du inte har blivit utrustad med en sån när du är tjej.

Kom på en sak men kan ikke skriva denna tanke här.

En till tanke. Min fru har några gånger fått köra en lastbil vilket leder till första tanken som jag ikke kan skriva här som sagt

*haha* Jag kom ju oxå på att jag rattar ju även 25,25 meters ekipage ibland oxå. :p
Men Mercan kommer nog i första hand ändå. :D
#43 - 8 november 2008 04:21
Det längsta ekipage jag "rattat" var 176 meter långt och turen gick från Bromölla till Kristianstad, sedd ur det perspektivet står sig chevan rätt blek..
Bilagor:
#44 - 9 november 2008 10:10
Reklamen för SOS Barnbyar där de beordrar en att donera pengar. År ut och år in så ger de sina kunder order. Idiotförklarar folk!!!
"Jag är kändis bla bla och jag är fadder i SOS Barnbyar, det tycker jag att du också ska bli".
Med sådär nedlåtande röst. Jag drabbas ju av trotsålder och tänker, "nähä, skitgubbe, det tänker jag inte alls bli"!! Ingen ska komma och säga åt mig vad jag ska göra...Utom chefen, då är det ju hennes firma, så hon bestämmer ju såklart.. :D
Nu säger de, "funderar du på att bli Fadder? Sluta fundera!!!" och jag svarar såklart... Nähä... det tänker jag inte, skitgubbe.. [:-30]
#45 - 9 november 2008 16:31
Att lägga på vinterdäck i snöblasket och upptäcka att de inte är pumpade...
Bilagor:
#46 - 9 november 2008 20:35
Du menar att du först efter att du la på vinterdäcken upptäckte att dom var opumpade? :D
#47 - 12 november 2008 15:30
Gaffel skrev:
Du menar att du först efter att du la på vinterdäcken upptäckte att dom var opumpade? :D

Jag var väldigt jäktad och hoppades på det bästa. Ett av däcken var nästan tomt (märkte jag) och blev plattare och plattare ju mer jag sänkte domkraften! Suck! Det blev att skruva av det igen och lägga på sommardäcket, köra till macken och pumpa och därfter byta däck igen! Samtidigt som jag hade väldigt bråttom till jobbet. Jippie! [:o]
#48 - 12 november 2008 23:07
MattiasL skrev:
Jag var väldigt jäktad och hoppades på det bästa. Ett av däcken var nästan tomt (märkte jag) och blev plattare och plattare ju mer jag sänkte domkraften! Suck! Det blev att skruva av det igen och lägga på sommardäcket, köra till macken och pumpa och därfter byta däck igen! Samtidigt som jag hade väldigt bråttom till jobbet. Jippie! [:o]

Jamen det där var ingen bra "spatt".. Det där var en enstaka händelse som inte upprepas.. Jag tolkar tråden som något som retar dig ofta.. Annars kan jag räkna upp spattar till höger och vänster.. Den där sat*ns burken som inte gick att öppna.. Toarullen som åkte in bakom toan... Kom igen nu Mattias.. återkommande spattar... :D Ha ha.. Bra ord.. spatt.. fnatt har jag hört men spatt... [:-92]
#49 - 13 november 2008 04:52
De som inte tar upp efter sina hundar. Hatar att man måste se var man sätter fötterna på allmänna gräsmattor.

Att den där bra grejen man brukar köpa plötsligt slutar tillverkas(händer konstigt nog ofta)
#50 - 13 november 2008 07:49
Bodde lite i hamburg i slutet på åttio början på nittio och kan uppriktigt inte säga att jag ser hundskit på gatorna i sverige, där kunde du inte titta på annat än var du satte dina skor..
#51 - 13 november 2008 08:04
Samma i vissa städer i Frankrike. Ibland var det ju itne ens lönt att se sig för...

Och det fanns såna där härliga killar på moppe som åkte runt med en hundskitsdammsugare på ryggen...
Guest
#52 - 13 november 2008 19:17
Volvo ägare och volvosar.. Finns fan inget mer störande. De vägrar acceptera att Volvo helt enkelt inte är en sportbil och aldrig kommer att bli det. Sen så bråkar d gärna i 6 timmar om hur deras trimmade volvo är 0,1sec snabbare än en otrimmad bmw m3 e46 =)
Bilagor:
#53 - 14 november 2008 15:41
Något som får mig att få spatt är alla dessa dårar speciellt i nya volvo o bmw som inte kan blinka när dom ska svänga. Denna utrustning är standard på alla bilar så fattar inte hur svårt det kan vara.
#54 - 15 november 2008 17:24
Katharina skrev:
Jamen det där var ingen bra "spatt".. Det där var en enstaka händelse som inte upprepas.. Jag tolkar tråden som något som retar dig ofta.. Annars kan jag räkna upp spattar till höger och vänster.. Den där sat*ns burken som inte gick att öppna.. Toarullen som åkte in bakom toan... Kom igen nu Mattias.. återkommande spattar... :D Ha ha.. Bra ord.. spatt.. fnatt har jag hört men spatt... [:-92]

Ja,ja... vassa fruntimmer kanske?:D
#55 - 15 november 2008 17:37
MattiasL skrev:
Ja,ja... vassa fruntimmer kanske?:D

[:o] [:o] :D
#56 - 16 november 2008 22:33
Brukar och brukar... men i fredags var jag verkligen redo att åsamka kraftiga interna blödningar från topp till tå på en viss förbannad jävla [censurerat av mitt bättre vetande]...
Det regnade lite grann (dvs jag var nästan genomblöt) när jag cyklade till skolan... två kvarter innan man är framme så kommer nämnda kräk med sin feta bmw och verkligen siktar på en vattenpöl.
Sånt får jag inte bara spatt på, utan även totalt jämra psykbryt.

För alla som länge undrat, så kan jag tala om att ja, 30-40 liter vatten KAN välta omkull cyklister. Om man kastar det på dom.
(nu hade jag tur och klarade mig utan att gå omkull, men det var på ett rövhår när.)
#57 - 16 november 2008 23:02
Voi voi. Folk som kommer två minuter innan stängning och ska äta mat och tror att det är okej.. [:(!]:mad:

Annons