vad äter paletter??

#1 - 14 maj 2004 11:34
hej! jag undrar vad som är best foder till palettciklider?? jag hade tängt en egen räk-mix. och vad ska man ge ungarna?? somma aom föreldrarna??
#2 - 14 maj 2004 11:43
Mina klarar sig bra på torrfoder... Yngel ger man först infusorier och sedan artemia t.ex.
#3 - 14 maj 2004 11:55
det mesta frysfodret funkar till paletter, även de mindre ciklid-pellets formerna. Ej röda mygg då jag har personligar erfarenheter av att det inte är bra. Många spekulerar i att det innehåller farliga ämnen. Mygglarver överhuvudtaget är roligt för fisken men ska ej ges som enda foder, innehåller mest vatten.
#4 - 14 maj 2004 17:24
Ge dem bra foder. OK, flingor kan vara bra ibland. Men de trivs nog mycket bättre om de också får levande foder (t ex mygglarver - dammfoder), mjukfoder - söndersmulad fiskbulle eller ibland räka också.

Ynglen gillar framförallt nykläckt artemia men betar av de mesta i akvariet så där kommer räkan och fiskbullen med också.

#5 - 14 maj 2004 18:11
Dina palettyngel hittar mat. Du behöver inte oroa dig för dem.
Om du inte har ett kliniskt rent akvarium förstås.
#6 - 14 maj 2004 18:17
Mina paletter äter allt de får. Jag ger vita eller röda mygglarver, levande eller frysta vattenloppor, algtabletter, pellets, flingfoder.... Listan kan bli hur lång som helst.

Annons