Vad äter gurami för fiskar och storlekar?

#1 - 25 februari 2011 10:04
Har funderingar på om jag ska flytta mina gurami innan jag släpper i mina pansarmalsyngel i karet som är runt 1,5-2 cm, vet inte vad guramina ger sig på direkt och tänkte höra vad ni vet eller har erfarenhet av, har en del halvstora guppy yngel och små tetror där som dom inte bryr sig om men jag vill nog vara på den säkra sidan innan jag flyttar hit dessa.
Säkraste är nog såklart att flytta dom men som sagt så är det ju bra att veta om dom är rovfiskar eller inte heller.
#2 - 25 februari 2011 18:18
Guramis är inte utpräglade rovfiskar, visst kan de väl ta räkyngel och små kräft djur och liknande..
Men dina Corydoras yngel borde vara säkrade från döden.. ;)

Man skulle kunna ha Ormskinn gurami ihop med minirasborer utan att risken att rasborerna ska bli käk ska vara vidare stor och betänk då att Ormskinn guramin ändå blir c:a 25 cm.. ;)

Hoppas du är nöjd med svaret..

Har du fler funderingar så är det bara att höra av sig, antingen här eller till min post.. :)

MVH// Patrik Hammarlund
Bilagor:
#3 - 25 februari 2011 21:03
Tack jag är jättenöjd med svaret, då kanske dom kan gå kvar där då och kanske han fortsätter på sina skumbon med.;)
Och håller räkorna i schack så dom inte blir fler[:o]
Bra att veta att jag kan höra av mig om det är något mera.:)
#4 - 25 februari 2011 21:22
Lite nyfiken bara..

Vad har du för Gurami i det karet? :P
#5 - 25 februari 2011 21:24
[ATTACH=CONFIG]42641[/ATTACH]Red golden tror jag dom sa i affären eller golden red[:o]
#6 - 25 februari 2011 21:29
Juste, den tråden har jag ju kollat i.. :D

De är inte så stora nu va? :P
#7 - 25 februari 2011 21:32
Inte så stora som mina guldgurami så dom har nog att växa lite till innan dom är fullvuxna.
#8 - 25 februari 2011 21:37
Jag hade faktiskt turen att någon hade lämnat in sina i djuraffären för han tyckte dom var tråkiga så då fick jag tag i en hona till så nu är där en hane och 2 honor.
#9 - 25 februari 2011 22:03
Låter ju härligt för honom.. :D
#10 - 26 februari 2011 17:25
MM tror det med.

Annons