vad är som behövs?

#1 - 8 januari 2007 17:10
hur o med vad ska jag inreda akvariet på det bästa sättet till mina 3 st favorita påfågelciklider o med vad ska jag mata de så att de växer fort o blir enorma?tack iförhand!
#2 - 8 januari 2007 20:42
habob skrev:
hur o med vad ska jag inreda akvariet på det bästa sättet till mina 3 st favorita påfågelciklider o med vad ska jag mata de så att de växer fort o blir enorma?tack iförhand!

Påfåglar är inte så brydda med hur det ser ut. Huvudsaken är att man inreder så att saker och ting inte kan tippa ifall dom får för sig att gräva. Mata med olika pellets för ciklider och hela räkor. Jag brukar hacka ned räkorna till "portions" bitar och mata med.
#3 - 9 januari 2007 08:05
bucklan skrev:
Påfåglar är inte så brydda med hur det ser ut. Huvudsaken är att man inreder så att saker och ting inte kan tippa ifall dom får för sig att gräva. Mata med olika pellets för ciklider och hela räkor. Jag brukar hacka ned räkorna till "portions" bitar och mata med.

jag har finkornig sand tre rötter o nogra små stenar o en fluval 4 inne filter!?vad är det för not pellets o varifron kan man köpa det?jag matar de rå fisk o torrfod för ciklider?de är små nästan 6 cm!
#4 - 9 januari 2007 08:11
habob skrev:

Många liter vatten skadar inte...
#5 - 9 januari 2007 08:19
daniel60 skrev:
Många liter vatten skadar inte...

verkligen tack för hjälpen!
#6 - 9 januari 2007 08:32
habob skrev:
verkligen tack för hjälpen!

Sorry, försökte inte vara spydig. Men min erfarenhet är att det är bra mycket enklare att få små fiskar att bli stora om man slösar med utrymmet.
There's no substitute for cubic inches, liksom.
Och om du ändå tänkt ha fiskarna i ett 720-liters när de blivit vuxna (vilket väl är ungefär vad de behöver) är det ju lika bra att låta dem få så gott om plats redan nu. :)
#7 - 9 januari 2007 11:48
daniel60 skrev:
Sorry, försökte inte vara spydig. Men min erfarenhet är att det är bra mycket enklare att få små fiskar att bli stora om man slösar med utrymmet.

There's no substitute for cubic inches, liksom.

Och om du ändå tänkt ha fiskarna i ett 720-liters när de blivit vuxna (vilket väl är ungefär vad de behöver) är det ju lika bra att låta dem få så gott om plats redan nu. :)

det lungt,det har du rätt på det jag har inte så stor akvarie just nu men jag ska skaffa en runt 500 liter men de flesta är dyra så jag få ha de sålänge i min 150 liter kar!
#8 - 9 januari 2007 13:29
Daggmask är rena raketbränslet för fiskar (obs! var noga med vattenbytena). Bland det roligaste man kan få se är två små ciklider som har maskdragkamp.
Många av mina fiskar får också frysta musslor, hackade eller hela.
#9 - 9 januari 2007 13:47
daniel60 skrev:
Daggmask är rena raketbränslet för fiskar (obs! var noga med vattenbytena). Bland det roligaste man kan få se är två små ciklider som har maskdragkamp.

Många av mina fiskar får också frysta musslor, hackade eller hela.

det va bra ideer,har en problem med mina påfåglar att de är skugga o rädda de kommer framm när de är hungriga o så fort de får maten så försvinner de o om non kommer nära karet då gömmer de sig direkt vet inte vad ska jag göra med det!?

Annons