habob skrev:hur o med vad ska jag inreda akvariet på det bästa sättet till mina 3 st favorita påfågelciklider o med vad ska jag mata de så att de växer fort o blir enorma?tack iförhand!
bucklan skrev:Påfåglar är inte så brydda med hur det ser ut. Huvudsaken är att man inreder så att saker och ting inte kan tippa ifall dom får för sig att gräva. Mata med olika pellets för ciklider och hela räkor. Jag brukar hacka ned räkorna till "portions" bitar och mata med.
habob skrev:hur o med vad ska jag inreda akvariet på det bästa sättet till mina 3 st favorita påfågelciklider o med vad ska jag mata de så att de växer fort o blir enorma?tack iförhand!
habob skrev:verkligen tack för hjälpen!
daniel60 skrev:Sorry, försökte inte vara spydig. Men min erfarenhet är att det är bra mycket enklare att få små fiskar att bli stora om man slösar med utrymmet.
There's no substitute for cubic inches, liksom.
Och om du ändå tänkt ha fiskarna i ett 720-liters när de blivit vuxna (vilket väl är ungefär vad de behöver) är det ju lika bra att låta dem få så gott om plats redan nu. :)
daniel60 skrev:Daggmask är rena raketbränslet för fiskar (obs! var noga med vattenbytena). Bland det roligaste man kan få se är två små ciklider som har maskdragkamp.
Många av mina fiskar får också frysta musslor, hackade eller hela.