Vad är felet?

#1 - 29 april 2007 19:10
[SIZE=2]Hm nåt måste va fel, men vad? Har ett 112liter med två lyrör på 18w st men har beställt nya och ska skaffa reflektorer!

Jag kör med:
Mäsk:
1Liter vatten
1Dl socker
1Knivsudd torrjäst
2Tsk välling pulver
Kör två flaskor som byts varannan vecka

KNO3 30ml söndag o 15ml onsdag [/SIZE][LEFT] [/LEFT]
[SIZE=2][SIZE=1]NutriSI 30ml söndag o 15ml onsdag[/SIZE] [/SIZE][LEFT] [/LEFT]
[SIZE=2]KH2PO4[/SIZE][SIZE=2] 30ml söndag o 15ml onsdag

Kör vattenbyten 20l två gånger i veckan (sön o ons)

Mina växter:
Windelöv
Javaormbunkar
Anabuis olika sorter
Svärdplanta
Vattenpest
En okänd som ska va lätt

Den enda som växer bra är vattenpesten
Svärdsplantan tynar bort
Windelövens frissiga delar på bladen blir bruna
Dem andra ser allmänt hängiga ut

Har även provat rotnäring men hjälper inte

Vad kan felet va?
[/SIZE]
[LEFT]
[/LEFT]
#2 - 29 april 2007 19:53
Vad är det för rör du har idag?
#3 - 29 april 2007 20:09
jag kan gå ed på att det inte hänger på belysningen för dessa arter ställer inga krav på ljuset utan vill gärna va lite i skuggan, förutom vattenpesten...
Nån brist är det men vad?
#4 - 29 april 2007 20:14
ansjo skrev:
Vad är det för rör du har idag?

Tror det är aqua-glo en för fiskar färg o en för växter inte helt hundra men tror dem hette så dem nya blir philips aquarelle med reflektorer på.
#5 - 29 april 2007 20:23
Vänta ett tag tills du fått hem de nya Aquarellerören med reflektorer, och kör på samma sätt sedan med. De växterna du har idag är kanske lätta, men inte växer de fort för det och det är så lite som kan orsaka missväxt, dålig belysning, näringsbrist mm.
Även om du har MH eller co2 som ligger perfekt så kan det växa dåligt i karet, jag har problem med vissa växter medans det i ett annat kar med samma växter utan all denna Hightech växer det som f*n.
Hur länge har karet varit igång?
#6 - 29 april 2007 20:31
ansjo skrev:
Vänta ett tag tills du fått hem de nya Aquarellerören med reflektorer, och kör på samma sätt sedan med. De växterna du har idag är kanske lätta, men inte växer de fort för det och det är så lite som kan orsaka missväxt, dålig belysning, näringsbrist mm.

Även om du har MH eller co2 som ligger perfekt så kan det växa dåligt i karet, jag har problem med vissa växter medans det i ett annat kar med samma växter utan all denna Hightech växer det som f*n.

Hur länge har karet varit igång?

Ca 2mån

Annons