[FONT=Verdana]jag har ett ganska nystartat akvarium, det stod igång ca en månad innan första fisken o nu 2 månader senare så har jag ett fjärilsciklid par som trivdes jätte bra första veckorna o 4 siamesiska algätare.
[/FONT]
[FONT=Verdana]såg för en vecka sen att fjärils honan hade vad som såg ut som ett litet sår som nu blivigt större o större, nån da efter de började honan och hanen vara mindre livliga o hyperventilera.
jag försökte med ett saltbad men det verkade inte hjälpa, för i förgår slutade hanen äta o idag låg han på sidan, fick avliva honom precis. honan simmar o äter trotts de stora vita såret, men hon står mestadels stilla.[/FONT]
[FONT=Verdana]
har kollat vatten värdena o inget fel där, men har hört att växjö dit jag precis flyttat har dåligt vatten för akvarier. men använder vattenberedande medel som ska fixa det o dom fyra siameserna är hur pigga o glada som helst, kan hanen ha dött av något annat än vad honan har? kan inte lista ut va som va fel med honom![/FONT]
[FONT=Verdana]Nån som vet vad det kan vara för sår på honan o hur jag kan rädda henne? läste i forumet o troligen är det en infektion eller svamp?[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]