vad är detta på mitt glas????

#1 - 18 november 2004 18:57
har inte haft akvarium så länge, typ en vecka, vad är detta för vattenbubblor som bildas på glaset? har inget lysrör utan lampor, ca 26 grader i vattnet.....det ser ut som att det slutar där ljuset börjar nå glaset men så är det inte, det är vatten över hela glaset, kameran lyckas inte fånga det på bild bara.....vill ha ett torrt glas:)...
se länken!

http://www.folkhemsmaffian.com/DSC00023.JPG
#2 - 18 november 2004 18:59
Det är kondens som du har på täckglaset. Det är inget att oroa sig för, är inte farligt eller så. Jag har också så i alla mina akvarium där jag använder täckglas.

/Glenn
#3 - 18 november 2004 19:08
Som sagt helt naturligt ...

Enda sättet att undvika det är att extremt varma täckglas så att det inte kan bildas flytande vätska på dom eller att ha under 0grader i rummet och vattnet fryst... inget av detta är att rekommendera :) så du får helt enkelt stå ut... eller göra ett öppet akvarium utan täckglas...
#4 - 18 november 2004 19:32
men det är ju skitfult......finns det ingen lösning då?...öppet akvarium känns lite gay, om fiskarna kan hoppa ut o sånt....man vet aldrig...
#5 - 18 november 2004 19:54
Eller skaffa en ramp till och placera brevid den gamla så ser du inte glasen alls.
#6 - 18 november 2004 20:04
öppet akvarium känns lite gay
Hehe tokstolle
#7 - 19 november 2004 12:16
öppet akvarium är riktigt bekvämt tycker jag. inget bök med att lyfta ramp och täckglas för minsta lilla justering. de enda nackdelarna som jag ser det är väl att amn får fylla på lite vatten om dan och att vardagsrummet luktar lite malawi (har nån sagt, jag känner det inte)
#8 - 19 november 2004 12:20
men jag är ju också lite gay... :)

(faktumet att man använder termen "gay" om öppet akvarium är ett extremt tydligt bevis på att ordet totalt förlorat sin betydelse)
#9 - 19 november 2004 12:27
Ursprungligen skickat av Nils Holmström

men jag är ju också lite gay... :)

(faktumet att man använder termen "gay" om öppet akvarium är ett extremt tydligt bevis på att ordet totalt förlorat sin betydelse)

Jo att "glad" kan användas i denna betydelse är inte så bra eller hur va det nu man ska säga "fett med gay"...
#10 - 19 november 2004 12:32
frågan är då, är täckgals glatt eller bögigt? :)

förmodligen inget av det, utan gay har blivit ett allmänt uttryck för något som är lite kefft.
#11 - 19 november 2004 12:38
En sak som du borde göra är att skaffa lågenergi lampor istället för dina glödlampor...

Annons