Vad är detta för fisk tro?

#1 - 9 december 2007 22:57
Efter incidenten med pumpen så är mitt akvarium på g igen, dock mycket mindre fiskar som överlevde.

Vad är detta för fisk?
http://www.bildbox.se/srv1/bildbox.se_766120907_235559.jpg

Jag fick dom av en här i stan och vill nu försöka locka fram deras sexualla instinkter så man får tillökning;)

Bilden är rätt suddig men fiskarna ville inte agera kameralusar till den rätta dåliga mobilkameran jag innehar
#2 - 10 december 2007 07:33
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, inte helt lätt med den bilden, men jag skulle änndå gissa på svärdbärare eller ev. Molly.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kolla i artbeskrivningen om den inte passar in på formen. Dom finns i massor av olika färgvarianter.[/COLOR][/FONT]
#3 - 10 december 2007 11:16
Svärdbärare.
Bilagor:
#4 - 10 december 2007 13:21
http://www.bildbox.se/srv1/bildbox.se_3888121007_142153.jpg

Ännu en bild, försökte få den bättre..

Vad är det för någon egentligen?

För Svärdbärare tror jag inte att det är, fast påminde om en viss fisk.. Ska ta reda på namnet..
#5 - 10 december 2007 13:45
Svärdbärare;)!
#6 - 10 december 2007 13:53
ansjo skrev:
Svärdbärare;)!

Okej, förslag på hur man får dessa att para sig? :);)
#7 - 10 december 2007 13:59
mijje85 skrev:
Okej, förslag på hur man får dessa att para sig? :);)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har man bara både hona och hane (helst ett par 3 st honor på varje hane) så brukar dom sköta det ganska bra själva.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Bra vattenkvalitet och bra med utrymme hjälper ju till. Vill man att ynglen ska ha en chans att överleva så bör man ha gott om växter där dom kan gömma sig, gärna flytväxter, samt att dom inte går med fiskar (förutom föräldrarna) som gärna äter yngel.[/COLOR][/FONT]
#8 - 10 december 2007 14:18
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har man bara både hona och hane (helst ett par 3 st honor på varje hane) så brukar dom sköta det ganska bra själva.[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Bra vattenkvalitet och bra med utrymme hjälper ju till. Vill man att ynglen ska ha en chans att överleva så bör man ha gott om växter där dom kan gömma sig, gärna flytväxter, samt att dom inte går med fiskar (förutom föräldrarna) som gärna äter yngel.[/COLOR][/FONT]

Hmm okej ;)

Hur ser man vem som är hona respektive hane?

Har hanen ett svärd?
Och honan har inget?

För hade en svärdbärare med svärd tidigare dock dog denna när pumpen gick paj.. Då fick jag yngel, varav 4 överlevde trots att pumpen gick paj.. :)
#9 - 10 december 2007 14:52
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, hanen har svärd, det har inte honan.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Dessutom är hanens analfena omvandlad till fortplantningsrör, medans honans analfena ser ut som en vanlig fena.[/COLOR][/FONT]
#10 - 10 december 2007 15:57
Ähum, svärdbärare ja, som jag sa i den andra tråden :p
#11 - 10 december 2007 19:10
ah okej :) tack för hjälpen.. då har han ett harem på ett 25-tal honor när jag införskaffar mig en! haha :) har lär må gott

Annons