vad är detta för fisk

#1 - 9 februari 2007 14:32
Vet någon vad detta är för fisk?
Jag misstänker att det är en köttätande liten firre [:o]
#2 - 9 februari 2007 14:46
tycker det ser ut som någon killis men jag kan ha fel;)
#3 - 9 februari 2007 14:53
alcar skrev:
tycker det ser ut som någon killis men jag kan ha fel;)

jo, jag tycker också det men vilken sorts :confused:
Jag har kollat på en massa bilder men än så länge så har jag inte sett någon fisk som är lik mina firrar
#4 - 9 februari 2007 15:03
Inte en killi men en Gobi, kanske Tateurndina ocellicauda (regnbågsgobi) här bildsökning på denna
Haft en gång på 1980-talet - spreds då via killikretsarna faktiskt.
:)

Edit - jag spred inte utan blev spredd så att säga... ;)
#5 - 9 februari 2007 16:28
erikthur skrev:
Inte en killi men en Gobi, kanske Tateurndina ocellicauda (regnbågsgobi) här bildsökning på denna

Haft en gång på 1980-talet - spred då via killikretsarna faktiskt.

:)

yes :)
Tack för din hjälp :)
#6 - 10 februari 2007 19:00
Jag skulle säga Påfågelsgoby eller Indiangoby. Mina fläktar säkert trettio ägg just nu.:)
#7 - 10 februari 2007 20:54
Simontorp kallar sina Tateurndina ocellicauda för Påfågelsgobi.
Kärt barn har många namn.
Men oftast bara ett latinskt: Tateurndina ocellicauda
#8 - 10 februari 2007 21:09
figo skrev:
Jag skulle säga Påfågelsgoby eller Indiangoby. Mina fläktar säkert trettio ägg just nu.:)

hur håller du dina ?
Mina (4st) bor i ett 54liters lowtech med ett litet gäng guppyhanar och 3 räkor. Hur får man dem att leka ?
#9 - 12 februari 2007 15:53
Har inte haft dessa själv men de leker som ciklider i grottor. Den del liknar dessa som en blandning av killis (färgerna) och dvärgciklider (leksätt).

Lycka till med lek, tror att de kan vara yngelvårdande också.
#10 - 17 februari 2007 15:59
rödtoppen skrev:
hur håller du dina ?

Mina (4st) bor i ett 54liters lowtech med ett litet gäng guppyhanar och 3 räkor. Hur får man dem att leka ?

Hej!
Jag håller enbart två stycken i ett 21 liters. Ph-värdet ligger på cirka 7.0 och tempen ligger på 24-25 °c. Jag matar med Räkcoktail och flingfoder.
Sen så hade jag väl lite flax också. Jag köpte dem dagen efter att jag hade startat upp karet.(Jag vet):D
De har lekt två gånger nu men det har ändå inte blivit några yngel. Jag har dock sett äggen. Äggen häftas fast i grottans tak.

Lycka till! :)

Annons