Var fick du dem ifrån? Med ett kar du köpte? Fundera på om du verkligen vill ha en så pass krävande art för deras kar är egentligen inte så värst "roligt" i fråga om inredning etc. Man kan säkert höfta lite och hitta på lite kul växter, jag tror att dao noi (Pogostemon helferi) säkert hade trivs finfint, de lever i liknande områden - om du hade satt sådana lite här och där, på ställen där de inte rivs sönder av strömmen. Och en del andra grövre växter kunde säkert tåla flowet.
Men deras idealkar är egentligen typ... stenar, stenar, stenar. Med en sjujäkla ström och filtrering. Så vill man ha ett kar som är lush med växter och många arter - blir det väldigt svårt att få till. De har avskräckt mig totalt, även om de är en av mina favoriter. Men om man ger dem ett biotopkar som är specifikt anpassat för dem - tror jag inte att de är så värst jättesvåra, per se. Mer att det blir ett så väldigt, väldigt specifikt typ av kar, som de flesta inte är så sugna på. Jag vet inte alls vilka andra typer av fisk som skulle kunna passa med dem men det du får utgå ifrån är att det är fisk från samma typ av vatten. Rena, snabba bäckar och vattendrag med få växter och ett jäkla drag i vattnet :) Men strömmen kan du ju å andra sidan manipulera så att det blir lugnare områden i tanken och där skulle ju fler fiskar kunna trivas. Tittar du på andra fiskar från Thailand/Vietnam/Laos-området så bör du nog kunna hitta något passande - bara de får ett område där det inte är lika strömt. Sewellierna (hur fan skriver man det i plural...) kommer ju att kunna välja att vara i det mer strömstarka området då.
Jag har inte den blekaste aning om hur man ska få till det önskvärda täcket av alger som de kan äta men det finns säkerligen beskrivningar av det om man rotar i artiklar om saken :) De kan äta annat också men jag tror inte att de hade mått så värst bra om de inte får något alls av sin önskvärda föda.