Kan bilderna ha ändrade proportioner? eller var förra ägaren riktigt sparsam med maten? Porportionerna på malawiciklderna ser lite specialla ut, själv har jag helt slutat köpa malawiciklider privat om jag inte är helt säker på att den som odlat dem har järnkoll på vilka som parat sig med vem, gäller särskilt när greshakei eller L. trewavasae finns eller har funnits i akvariet. Till exempel; en flera år gammal lombardoi-hane brukar vara betydligt kraftigare än på bilden, och ränderna brukar vara helt borta.
Angående zebraciklierna ser dom ut som vilket gammalt par zebraciklider som helst, och visst är zebraciklider tuffa, men inte jämfört med malawiciklider ur mbuna-gruppen, så om akvariet inte är väldigt litet och zebracikliderna leker så har du inget att frukta där, snarare är risken tvärtom större att malawisarna spöar zebracikliderna, men som du själv säger, har det funkat hittils så borde det fortsätta fungera.
I det här fallet skulle jag inte lägga ner så mycket energi på att hålla reda på vilka arter det är, skaffa jämna par eller försöka rädda eventuell avkomma från malawisarna med tanke på deras relativt osäkra art-renhet, eventuellt då bortsett från estheraen som bara är lite mager, utan mest vara nöjd med att du har ett knippe snygga lättskötta medel till hög-aggresiva malawiciklider ur mbuna-gruppen.