Njae, kolla noga på fenorna, Acei har inte samma spetsiga ryggfena, saknar vita markeringen på ryggfenan, annan vinkel på stjärtfenan och dessutom stämmer inte kroppsformen. Jag tror forfarande på Auloncara.
Jag funderar på om det ändå inte är en dåligt utfärgad Auloncara. Kanske en Stuartgranti Maleri.
Att det inte är en Acei baserar jag bland annat på den vita randen längst upp på ryggfenan. Ryggfenan ser dessutom för spetsig ut på slutet. Huvudformen känns inte helt klockren för en acei heller utan mer av en Auloncara...
HazelCR
#9 - 8 maj 2006 15:18
En bild från sidan på fisken borde göra att vi kan se om det är en Aulonocara kroppsform eller inte. Finns det en sådan månne?
Ljuset från akvarielampan verkar göra att färgen fenan ser vit ut!
Honor och hanar har samma färg när det gäller acei. Aloncara är honorna grå medans hanarna är färgade i olika starka färger. Skriver detta då du kanske vet med dig att du köpt ett par eller sett andra fiskar i samma kar i affären.
Lättast är om du tar ett kort på den. Det finns en uppsjö av varianter så det är i princip omöjligt att gissa sig till en sådan fråga hur duktig man än är på arter och varianter.