Akvariet bilden är tagen i är ett försök till att vara ett växtakvarie, men det har inte gått så bra.
Började med att tillsätta trycksatt koldioxid via En Aqua Medic 500 reaktor. Ca. 1 bubbla/sek. Började med detta i Juni och växterna började komma i gång sakta men säkert.
I Juli, dan innan jag skulle åka på semester upptäckte jag till min fasa att koldioxiden var slut. Okej tänkte jag, jag får lämna in tuben för fyllning efter semestern. När jag kommer hem efter 3 veckor så såg akvariet inte alltför vackert ut, så fort iväg och fylla på tuben hos Räddningstjänsten.
Nu är ju inte dom världens snabbaste att fylla på tuber, dom skulle ringa när den var klar för avhämtning, vilket skulle ta ett par dagar.
Efter en vecka tröttnade jag och åkte dit för att höra om min tub var fylld, men då skulle dom skicka in den på provtryckning eftersom datumet tydligen hade gått ut. Det skulle ta ungefär en vecka till innan tuben var klar.
2 veckor gick och jag hörde inget från dom, så jag for dit ytterligare en gång och hörde mig för om min tub var fylld och klar.
Jag trodde jag skulle smälla av när jag kom dit, dom hade inte skickat in den för provtryckning. Dom samlade tydligen ihop ett gäng tuber och skickade alla på en gång, annars skulle det bli så dyrt. Det kunde dom väl kläckt ur sig från början kan man tycka.
Så här är jag nu, i mitten av september, utan tub och med en massa alger.