[COLOR=#222222][FONT=Times New Roman]
Har du rötter i karet? Då är det troligen orsaken till tefärgen på vattnet. Själv tycker jag det bara är snyggt med den färgningen av vattnet....:)
nepp inte det heler :P färgen på vattnet är dock inte det största problemt för tillfället, ska börja med att försöka få tillbaka balansen i karet, för det är väl viktigast? :)[/FONT][/COLOR]
Till ts vill jag bara säga att alger på många sätt fungerar som en växt. De ser inte trevliga ut men det är ju inte som att alla alrger per automatik är jättefarlit för akvariet- det ser kankse bara inte så trelvigt ut om man får allt i akvariet täckt med alger och snäckor- men båda uppfyller sin del. Skulle nästan bli glad om några tofflger kund ebhaga att fästa sig på min bakruta, men nej då..här får man bara cyanobakterier och vattenloppor -_-
Som andra redan sagt- När man får balans i akvariet brukar alger försvinna eller ersättas av andra alger. Vet inte varför du inte har växter, men om du väljer ett fåtal av rätt växter kan du kanske konkurrera ut algerna. Tex nån snygg mossa eller vattenspikblad i något hörn om du gillar "cleant". Just tffsalger kan ju faktiskt vara rätt snyggt om det inte tar över helt,
de är ju inte farliga.
som sagt, det ser ganska så sunkigt ut, speciellt nu när det har börjat komma fler och fler. men om dom inte gör nån skada är det väl inget att bry sig om, ska försöka få bort större delen av dom dock.
Växter har jag inga pga invånarna