Va har hänt med fiskarna ???

#1 - 30 januari 2005 11:43
De verkar som om dom inte kan simma mot botten, utan bara flyter upp igen. dom kämpar för att simma ner, dom är tvugna att simma tvärt ner för att över huvudtaget komma neråt. Va kan de vara för fel???
#2 - 30 januari 2005 11:50
vad är det för fiskar du har ? Neontetror?
#3 - 30 januari 2005 12:15
låter som du matar med torrfoder och de får i sig luft när de äter

pröva att blötlägga torrfodret nån minut innan du matar och se ge till fiskarna..!
#4 - 30 januari 2005 12:30
Om det är neon tetror du har så beror det oftast på det lenis3 beskrivit..
Om det är så rekomenderar jag att du först ger mygglarver eller något annat än torr foder idag och immorgon..Då ska nog luften i fiskarna försvinna...och att du sedan blöter fodret innan du ger det till fiskarna
#5 - 30 januari 2005 17:57
[QUOTE=yattaa]vad är det för fiskar du har ? Neontetror?[/QUOTE]

Hmm tyvärr så vet jag inte vad dom heter:confused:,,min son fick dom av en kompis som hade tröttnat på dom. Har försökt att hitta dom här när jag tittade på bilder här men inte kunnat hitta dom, Dom ser ut som Sorgmanteltetra ungefär fast ränderna är orange och bottenfärgen på fisken är benvit:o," typ som hitta Nemo fisken.:D
#6 - 30 januari 2005 18:44
hitta nemofisken är en clownfisk och en sådan är det i alla fall inte.. är ju snabbt att utesluta.. jag är inte så bra på tetror.. kan det ara en glödbandstetra? någon som vet? en neontetra är det ju inte.. men antagligen är problemet det samma.. han har ätit flingfoder och fått i sig luft.
#7 - 30 januari 2005 20:48
Ja jag håller med..tetra som tetra...den har helt enkelt fått luft i sig..undvik toddfoder på 2 dagar ungefär och blöt fodret innan du ger det till fiskarna
#8 - 30 januari 2005 21:15
vikken storlek är fisken nu??
är ränderna lodräta eller vågräta??
#9 - 31 januari 2005 09:54
[QUOTE=Catwoman x]Dom ser ut som Sorgmanteltetra ungefär fast ränderna är orange och bottenfärgen på fisken är benvit:o," typ som hitta Nemo fisken.:D[/QUOTE]

Albino tigerbarb?
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=852
#10 - 31 januari 2005 12:47
[QUOTE=dinajel][QUOTE=Catwoman x]Dom ser ut som Sorgmanteltetra ungefär fast ränderna är orange och bottenfärgen på fisken är benvit:o," typ som hitta Nemo fisken.:D[/QUOTE]

Albino tigerbarb?
http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=852[/QUOTE]

Tack så jätte mycke för hjälpen med vad de är för fiskar som sonen har i akvariet,:) Dom är mycke bättre idag.:D Har följt rådet så jag har blött upp fodret åt dom och de funkar bra. tack än en gång.:)
#11 - 31 januari 2005 13:04
Mina neontetror händer det så med också ibland men aldrig sorgmanteltetrorna fast de anfaller ytan och borde få i sig en hel del luft, konstigt...
#12 - 31 januari 2005 14:42
Bara roligt att hjälpa till catwoman..Lycka till!

Annons