Va 17 va det där........

#1 - 6 juli 2008 12:03
Jag fick för mig att kolla hur min pump såg ut på baksidan/insidan (inbyggd).
Plockade ur 3 st plast fyrkanter (filter).
Men det var så mycket skit i så jag såg inte ett skvatt.
Så jag stoppade ner handen och kände runt lite.....:eek:eeeeekkkkkkhhhhhhh Det var nått som slajmade förbi.
Upp fort som F. Fram med ficklampan... för att kunna se.
Till en början var det inget men efter någon minut var det nått som plirade i vattnet.
Då fick jag se till min förvåning att det var min försvunna sebrafiska som vart borta i ca 3 v.
Sen var det en annan femma att få upp den lilla rackaren.
Akvariet står i ögon höjd [:-103], så jag har sagt många fula saker. Men nu simmar hon tillsammans med sina kompisar :D
#2 - 6 juli 2008 12:07
slutet gott allting gott.. :D
#3 - 6 juli 2008 12:07
HaHa vilken tur att du hittade den :D
#4 - 6 juli 2008 12:09
Naugthy skrev:
HaHa vilken tur att du hittade den :D

Ja, måste vara najs för den att komma ut i det fria :p
#5 - 6 juli 2008 12:13
Ibanez skrev:
slutet gott allting gott.. :D

Jag som har undrat så vart den hade tagit vägen.
Sen har jag en blomma med stora grönablad vid avariet, som tappar sina blad då och då, och får dom ligga ett tag så skrumpnar dom i hop å ser ut som en liten fisk. Så jag har trott ett par gånger att Nu ...Nu..har jag hittat den förlorade ;)
#6 - 6 juli 2008 12:15
hehe.. fisk med humor kan man säga.. hur slank han in då??
#7 - 6 juli 2008 15:33
Alltid kul med comebacker...

Hade själv varit av med en Kuhli-ål i 2 - 3 månader, så när jag rengjorde ytterfiltret så damp den stackaren ut i badkaret, men den hade lite otur kan man säga. Från att ha levt länge i totalt beckmörker så hamnar den i ett fullt upplyst badrum på en helt vit blankyta, som även reflekterar ljus, dvs. badkaret. Så den kom typ från beckmörker till "uppplyst som om vore det en eldsvåda. Fy vad den sprattlade under tiden som den närmade sig utrännan i badkaret så fumlade jag efter en hov ( måste bara tillägga att mitt irrationella handlande kom sig av att jag nog blev lika mycket förvånad som den blev chockad). I alla fall så hittade jag en hov och lyckades nästan fånga den..........................

.................omgående. I med den i akvariet och där lever den lycklig än idag med sina akvariekompisar.
#8 - 6 juli 2008 18:41
Jag hade ett helt stim med guldfiskar i mitt filter i ett halvår innan jag upptäckte. Tur att du hittade din... Mina åt på varandra
#9 - 6 juli 2008 22:50
Alltid kul med comebacker...

Hade själv varit av med en Kuhli-ål i 2 - 3 månader, så när jag rengjorde ytterfiltret så damp den stackaren ut i badkaret, men den hade lite otur kan man säga. Från att ha levt länge i totalt beckmörker så hamnar den i ett fullt upplyst badrum på en helt vit blankyta, som även reflekterar ljus, dvs. badkaret. Så den kom typ från beckmörker till "uppplyst som om vore det en eldsvåda. Fy vad den sprattlade under tiden som den närmade sig utrännan i badkaret så fumlade jag efter en hov ( måste bara tillägga att mitt irrationella handlande kom sig av att jag nog blev lika mycket förvånad som den blev chockad). I alla fall så hittade jag en hov och lyckades nästan fånga den..........................

.................omgående. I med den i akvariet och där lever den lycklig än idag med sina akvariekompisar.

Ha, ha.. Spännande historia :p trodde för en stund att den åkt ner i avloppet men det var ju det som var meningen :D luring där ;)

Annons