UVC som passar Fluval FX5

#1 - 31 maj 2007 16:16
Trött på allt skit med alger o mystiska fiskdödsfall så funderar på en uvc nu om de hjälper
Problemet är att dom jag hittar klarar max 1500L/h
min pump pumpar ju bra mycket mer än det, e man tvungen o bygga en egen eller?
#2 - 31 maj 2007 16:54
om du skall ha uv ljus , så är det bättra att ha en låg pumphastighet, dvs att det är bättra att koppla uv ihop med en separat pump , så att du anpassar uv"t till storleken till ditt kar
mvh janne
#3 - 31 maj 2007 22:47
Pumpar fx5 mer än 1500L/h med filter media då?
#4 - 2 juni 2007 14:15
svar ja

ligger väll på en 2500L/h om inte mer bra drag i de kan ja sägga vorde de inte för dubbla utblås skulle de va omöjligt o ha de i ett akvarie
#5 - 3 juni 2007 13:21
mayday skrev:
svar ja

ligger väll på en 2500L/h om inte mer bra drag i de kan ja sägga vorde de inte för dubbla utblås skulle de va omöjligt o ha de i ett akvarie

vaaa? jag har 2st sånna i mitt akvarium det är inte alls omöjligt? det är till och med 3500L/h om jag inte minns fel, blir inte ens strömt i vattnet, inte vad fiskarna ser ut till att tycka iallafall, simmar lungt som vanligt, fast jag har dragit slangarna så dom sprutar ner vattner mot bottnen, så jag får lugn vatten yta vilket är mysigt med gurami som simmar runder.
#6 - 3 juni 2007 17:58
om du läser mer så skrev ja "tack vare"
men vad har ditt inlägg med UVC o göra

kolla på ett idag som försäljare låva skulle funka .... dock klara de som max 2000Lh när jag själv läste på förpackningen... får bygga ett eget helt enklelt
#7 - 4 juni 2007 15:24
jag har ju själv fx5 i mitt 720 och jag tycker inte att det är så mycket trycka i den som fluval påstår. Men det kan ju vara föratt det är dubbla utblås med stor diameter som man får försig de.
#8 - 4 juni 2007 15:41
mayday skrev:
om du läser mer så skrev ja "tack vare"

men vad har ditt inlägg med UVC o göra

kolla på ett idag som försäljare låva skulle funka .... dock klara de som max 2000Lh när jag själv läste på förpackningen... får bygga ett eget helt enklelt
det borde väl funka eftersom du har ca. 2500L/h delat på 2 utblås och sätter du på uv på ena utblåset så kommer säkert den att bromsa flödet som istället troligen blir högre i det andra...
#9 - 4 juni 2007 16:28
asså det är inte 2 slangar det är ett huvud med 2 utgångar

Annons