Uvljus är inget jag hör eller ser så mycket av i Projkettrådarna.
Vad gör uv ljus mer än att rensa bort vissa bakterier?
Är uv någon onödig lyx? eller bara underskattat?
[quote=Freddan!;1231381]Uvljus är inget jag hör eller ser så mycket av i Projkettrådarna.
Vad gör uv ljus mer än att rensa bort vissa bakterier?
Är uv någon onödig lyx? eller bara underskattat?
//Freddan.![/quote]
lär vara bra mot grönvatten men kasst mot järngödningen.
Kör själv mitt uvc på timer, när ljuset släcks går uvc filtret igång och när belysningen tänds släcks den, detta för att inte bränna för mycket av microgödningen.
[quote=Gaffel;1231563]Kör själv mitt uvc på timer, när ljuset släcks går uvc filtret igång och när belysningen tänds släcks den, detta för att inte bränna för mycket av microgödningen.[/quote]
Vad är den främsta fördelen med UV-C filtert som du ser det?
Vet inte om jag är helt fel ute om jag påstår att jag har fått uppfattningen att de är mer vanligt hos de som har sjöciklider med stor fiskbelastning och få eller inga växter alls.
Jag kör UV dygnet runt i mitt akvarium. Anledningen till att jag UV-filter från början var att jag hade jätteproblem med svävalger ! UV-filtret dödade alla svävalger på bara några dagar ! Helt fantastiskt bra !
[quote=jannemannen;1231898]Jag kör UV dygnet runt i mitt akvarium. Anledningen till att jag UV-filter från början var att jag hade jätteproblem med svävalger ! UV-filtret dödade alla svävalger på bara några dagar ! Helt fantastiskt bra !
[quote=jannemannen;1231898]Jag kör UV dygnet runt i mitt akvarium. Anledningen till att jag UV-filter från början var att jag hade jätteproblem med svävalger ! UV-filtret dödade alla svävalger på bara några dagar ! Helt fantastiskt bra !