De var mkt fina de med, men vill inte blanda.
På samma sätt som jag ville ha den ljusa färgen i karet på golden å zebra, vill jag även lyckas med Frontoserna. Här skulle de till exempel passa med samma mörka ton i en annan färg, som du har visat i dessa fiskarna. Det hade blivit en mycket vacker färgblandning, här vill jag även ha ngt klarrött som bryter igenom.
Saken är om de blir 40 cm stora, så kommer jag nog få skaffa torskar som kompisar till dem. Annars lär väl allt bli mat:D
Vad är minimummåttet på karet för frontoserna, tycker du då?
(observera att jag inte läst om artbeskrivningarna än)
Inte blanda? Du menar om du köper en annan burk till Frontosorna? Nää isf skulle inte jag heller blanda, sen kan det ju hända att Acei:erna skulle bli käk också ;)
Storlek på burk är som Sacrium sa 500 L för Frontosorna men jag skulle rekomendera större burk ändå eftersom de blir så pass stora. De verkar annars vara väldigt lugna och mest hänga i någon grotta. Jag har inte haft Frontosa själv så jag har ingen erfarenhet men jag har sett stora Frontoser i andras burkar. Mätta rovfiskar är ju inte direkt någon action ;)
Lycka till i väljandet, det är ju ändå en av de roligaste sakerna med den här hobbyn!