Hej
Undrar om nån annan än jag fått utslag i samband med att ni skaffat fiskar? Jag har fått nåt slags eksem runt näsan. Kan det ha med akvariet att göra? Jag ska till hudläkaren imorron, så jag är mest nyfiken...
Jag fick alltid nysattacker och annat konstigt när jag gav fiskarna röda mygg, så det har jag slutat med.
Tänkte mer om det kan bero på nån svamp eller bakterie, alltså nån infektion av nåt slag i huden.
Jag fick röda utslag av mitt akvrie vatten (ej några röda mygglarver), får utslag varje gång jag varit i akvariet.
Utslagen försvan när en läkare skrev ut extra stark kortison-salva.
Lycka till och hoppas utslagen försvinner!
Intressant, Anna... Jag ska i alla fall tala om att jag har akvarium, när jag kommer till doktorn.
Jag hoppas i det längsta att det inte ska vara psoriasis, det har min pappa nämligen, och det finns väl kanske aningar om det är det jag har också. Vill ändå utreda akvariesambandet...
Jag fick en allergi attack utav frystorkade (svarta?) mygg larver...
Inget allvarligt, jag tvättade inte händerna efter jag fodrat dem och rörde vid mina ögon en stund efter.
Kliade ordentligt och både hud/ögonlock och ögonvitor (blev röda) svällde upp i proportioner som inte kan beskrivas. Kunde inte se men fick i mig tre antihistaminer och gick till sängs.
Bättre dagen efter men det tog lite tid innan jag såg normal ut igen :o)