Du kanske inte inser att Kjell tagit dessa foton från Zoopets medlemmar och säljer dom vidare till affärer och andra användare genom guldmedlemskapen, så man kan nog diskutera vem det är som snor... Dessa fotografer har inte fått något betalt för sina bilder, så det kanske inte nödvändigtvis är Kjell du skall betala om "du vill göra rätt för dig" (iafall när det gäller många av bilderna), jag har själv minst ett dussin bilder bland artbeskrivningarna så du kan skicka pm om du vill ha mitt kontonummer! ;-)
När man laddar upp ett foto i Goldmedlemmarnas fotoarkiv, eller deltar i fototävlingen (däremot inte de som läggs in i forumet eller i bloggen) så står det angivet att man godkänner att Zoopet använder dessa foton och vi använder dom sedan i artbeskrivningarna. Dessa artbeskrivningar (text samt foto) kan sedan affärer abonnera på och skriva ut (ej lagra i dator, utan fotona och texten finns enbart lagrade på Zoopet) - inkomsterna från detta samt från Goldmedemskapet är det som driver runt Zoopet och utan det skulle Zoopet inte finnas.
Zoopet säljer dock inga foton till affärer eller andra - men det händer att vi får in förfrågningar från företag som vill använda något/några foton på Zoopet och då hänvisar vid dom alltid direkt till fotografen.
OM man inte vill att ens foton i en artbeskrivning så skall man inte delta i fototävlingen eller ladda upp foton i goldisarnas fotoarkiv.
Goldmedlemmar kan skriva ut samtliga artbeskrivningar (totalt drygt 1700) i alla format.
Sedan rent allmänt så tror jag som petnym skriver att det inte är någon som bryr sig om man skriver ut och sätter upp foton och/eller text hemma