utskrattad

#1 - 27 februari 2007 16:57
Är lite trött på att bli skrattad åt.
Var i väg och köpte ormhassel i Åkarp i dag, det var 2 expediter som hjälpte mig(de hade väl lite att göra). Den ena frågade vad jag skulle ha det till, mitt akvarie svarade jag. Det såg ut som om hon hört ett roligt skämt, hon fortsatte att ställa frågor och hon skrattade vid varje svar hon fick :( :mad:
Den andra expediten var mer seriös och skrattade inte.

När jag skulle ha tag på körsbärsräkor i somras så ringde jag runt till olika zoobutiker, i en zoobutik så skrattade tjejen glatt och sa att det hade hon aldrig hört talas om..körsbärsräkor, tss.....

Ringde runt för att sälja lite äpplesnäckor, en zoobutik svarade mig att det ville de verkligen inte ha hahahaha

Är det så himla komiskt :confused:
#2 - 27 februari 2007 16:59
har nog aldrig blivit utskrattad av en akvarie butik...men de som skarraade åtdig måste nog vara lite inkompetenta eller så kan du inte lika mycket om akvarium som du kan:)
#3 - 27 februari 2007 16:59
Ja om man inte tydligen vet vad det handlar om så verkar eller så hörs det roligt skulle jag tro
#4 - 27 februari 2007 17:09
Hahahahah!

:D
rödtoppen skrev:

Var i väg och köpte ormhassel i Åkarp i dag, det var 2 expediter som hjälpte mig(de hade väl lite att göra). Den ena frågade vad jag skulle ha det till, mitt akvarie svarade jag. Det såg ut som om hon hört ett roligt skämt, hon fortsatte att ställa frågor och hon skrattade vid varje svar hon fick :( :mad:

När jag skulle ha tag på körsbärsräkor i somras så ringde jag runt till olika zoobutiker, i en zoobutik så skrattade tjejen glatt och sa att det hade hon aldrig hört talas om..körsbärsräkor, tss.....

Ringde runt för att sälja lite äpplesnäckor, en zoobutik svarade mig att det ville de verkligen inte ha hahahaha

:D Ja, det ÄR komiskt. Har råkat ut för något liknande då jag handlat men varit snabb att förklara. Man kan råka lika illa ut då man använder seglartermer /sextant, bomlik, pulpit och mantåg.../!:D
#5 - 27 februari 2007 17:16
:D underhållande.

hade jag däremot blivit utskrattad så skulle jag få flipp. jag tål inte o blå hånad eller liknande. tyckler sånt är fult ! fyyyyy !! ;)
#6 - 27 februari 2007 17:17
säg till mig nästa gång någon skrattar åt dig så ska jag binda fast dem o kittla dem tills de kissar på sig. det lär dem nog ett och annat :)
#7 - 27 februari 2007 17:20
Amaro skrev:
säg till mig nästa gång någon skrattar åt dig så ska jag binda fast dem o kittla dem tills de kissar på sig. det lär dem nog ett och annat :)

:) :D
#8 - 27 februari 2007 17:26
Jo, visst har man fått ett skratt ibland när man köpt en pryl för en tusenlapp och sagt att man ska ha den i akvariet:)
#9 - 27 februari 2007 17:32
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag jagade runt i massa blomsteraffärer förra veckan för att köpa lite ormhassel till mitt nya väggakvarium. Herre min je vilka kommentarer jag fick i affärerna och vilka förvånade ansikten "Till akvariet?". Men de blev samtidigt så överrumplade så de tyckte jag kunde få en gren. Snällt av dem!:p[/COLOR][/FONT]
#10 - 27 februari 2007 18:40
Jo, visst har man fått ett skratt ibland när man köpt en pryl för en tusenlapp och sagt att man ska ha den i akvariet:)

Inte från frugan iaf;) !
#11 - 27 februari 2007 18:44
Så det kan bli....

ansjo skrev:
Inte från frugan iaf;) !

:D I kväll har det varit många dråpliga inlägg på Zoopet - medvetet eller omedvetet! Men ett gott skratt.....:D
#12 - 27 februari 2007 18:56
ansjo skrev:
Inte från frugan iaf;) !

Nej, inga skratt direkt ;)

Skämt åsidor, det var min sambo som tog upp att vi kanske skulle skaffa ett akvarium igen.
#13 - 27 februari 2007 19:19
rödtoppen skrev:

Är du skåning?

Då är de kanske dialekten :p [B)]
#14 - 27 februari 2007 19:57
Men Dave då!!!

dave_3000 skrev:
Är du skåning?

:p Har du försökt säga ormhassel, körsbärsräkor eller äppelsnäckor på skånska? Kan ju ingen skratta åt???? Försökte en gång lära en simrishamnare att säga min hunds namn (Ärtan)! Då blev det festligt.....[B)]
#15 - 27 februari 2007 23:38
dave_3000 skrev:
Är du skåning?

:p va rälig du e :D
#16 - 28 februari 2007 19:56
Jag börjar få ganska många kommentarer av min bildlärare nu eftersom jag gör massa keramiksaker till mitt akvarium (+ min frigolitbakrund har jag gjort i skolan). T.ex. Gjorde en nästan halvmeter stor kruka häromdagen, min bildlärare: "Ska du ha den i akvariet? Du kommer inte få plats med några fiskar om du fortsätter såhär!" Samtidigt som han skrattar och undviker att få en lerklump kastad på sig :P
#17 - 28 februari 2007 20:57
morrhoppa skrev:
Jag börjar få ganska många kommentarer av min bildlärare nu eftersom jag gör massa keramiksaker till mitt akvarium (+ min frigolitbakrund har jag gjort i skolan). T.ex. Gjorde en nästan halvmeter stor kruka häromdagen, min bildlärare: "Ska du ha den i akvariet? Du kommer inte få plats med några fiskar om du fortsätter såhär!" Samtidigt som han skrattar och undviker att få en lerklump kastad på sig :P

hehe lite små kul där :)
#18 - 1 mars 2007 09:37
Vart inte utskrattad men ganska så uttittad när jag frågade efter vägen till Akvarielagret för några veckor sen...
Körde helt fel och hamnade i Rinkeby, gick in på statoil och frågade efter vägen. Kassörskan tittade konstigt på mig och sa: Vänta lite.
Sen börjar hon skrika på nån som var i andra sidan butiken och frågade vart AL låg.. Hela affären stannade upp och bara tittade på mig som om jag var helt dum i huvudet;) Kan avslöja att jag inte fick nån hjälp där;)

/Hans
#19 - 1 mars 2007 09:46
Jag är faktiskt också trött på dumma komentarer. Som senast när vi hade strömavbrott. Vi har ett elaggregat nu och det första som vi kopplar in är diskuskaret med ytterfilter. När någon hör det blir det "haha du och dina akvarier".. Skit tråkigt det är ju levande djur för helvete!!!! :mad: :mad:

Ibland är folk trevliga och frågar lite men när man börjar förklara så lyssnar de inte.. till nära vänner så säger jag "du är ju inte intresserad så varför fråga" SUCK TRÅKIGT Tur jag har er här på zoopet annars hade min hobby lagts ner för länge sedan.. :(
#20 - 1 mars 2007 10:01
solbacka skrev:
Jag är faktiskt också trött på dumma komentarer. Som senast när vi hade strömavbrott. Vi har ett elaggregat nu och det första som vi kopplar in är diskuskaret med ytterfilter. När någon hör det blir det "haha du och dina akvarier".. Skit tråkigt det är ju levande djur för helvete!!!! :mad: :mad:

Känner igen det där, skittrist. Fast i mitt fall har det handlat om mina geckos, och kommentarerna har kommit från häst/hund personer!! :mad:
#21 - 1 mars 2007 10:03
dave_3000 skrev:
Är du skåning?

Inte här också Dave_3000 räcker det inte i G.M forumet? Förbannade smålänning :mad: ;) :) :D :p
#22 - 1 mars 2007 11:57
Min fru brukar skaka på huvudet när jag är ute och rotar i skogen efter grenar och eklöv. Speciellt nu när det är snö ute... Men våran hund elvis blir min bästa vän då ilf. Jag rotar ju upp pinnat till han. Pinnar e skitkul
#23 - 1 mars 2007 11:58
solbacka skrev:
Inte här också Dave_3000 räcker det inte i G.M forumet? Förbannade smålänning :mad: ;) :) :D :p

Sorry jag var ju bara tvungen:p
#24 - 1 mars 2007 13:39
dave_3000 skrev:
Sorry jag var ju bara tvungen:p

Jag förstod det ;)
#25 - 1 mars 2007 13:53
Mig har de skrattat åt igenom hela mitt liv [B)]

I tonåren och upp till 25 års ålder var jag tävlingsmetare inom en tävlingsform där fisken vägdes levande (och återutsattes) samt att man lockade den till sig med fiskmat, då lät det såhär: "Jaha så du metade sutare hela midsommaraftonskvällen..", "Hur f-n kan du fiska mört, det går väl inte att äta?", "Jaha, så du gräver mask i 4 timmar för att hacka den med grönsakshack och blandar med ströbröd och maggots för att sedan kasta allt i sjön?", "Har du fiskat i fyra timmar men har inget med dig hem?"

Sedan blev det flugfiske och jag höll även kurser i konsten att kasta med flugspö och att tillverka fiskeflugor (binda flugor), då lät det såhär: "Jasså du binder flugor? Hemma har vi flugsmälla". Under en kurs i flugkastning ute på en gräsmatta långt från närmaste sjö kommer en liten pojke fram och säger "Farbror får nog ingen fisk här", en annan liten grabb om vadarbyxorna "Har du också galooonisar!"

Inte f-n tänker jag tala om för arbetskamraterna att jag skalade ärtor igår! :D
#26 - 1 mars 2007 18:23
Ha ha ha.. dom komentarerna har jag också hört, speciellt från min mor.
-du köper fiskegrejer för tusentals kronor men har aldrig med dig fisk hem, var en mycket vanlig gliring från hennes sida.
#27 - 2 mars 2007 11:07
Talade om för en kompis att jag skulle på möte med akvarieföreningen. Ack vad hon skrattade. Andra brukar småle lite sarkastiskt.
Vad är det för komiskt med det då?!
Jaaa, jag är ju en akvarienörd, men det är väl inget fånigt med det. Det är ingen som skrattar när man tar hunden och far på lydnadskurs tex.
Det hela stör mej en aning, men jag vet ju att det beror på okunskap..[}:)]
#28 - 2 mars 2007 16:05
macke_fisk skrev:
hehe lite små kul där :)

Ja speciellt som alla klasskamrater frågar så fort jag gör något om det ska vara till akvariet ;)
#29 - 2 mars 2007 16:08
Testa att hae ett multi verktyg i bältet 24/7. Bög slunga, mcgyver etc,, får man höra jaja jag känner igen avundsjuka när jag hör den! :D

Annons