Hej! HAr fått en massa sniglar i ett av mina akvarium =(. Ngt tips hur man får bort dom?
Funderar på ngn botia. Det finns ju också snigel medel men det kan väl vara "farligt" för fiskar och växter?
Tack för tipset Nanc det ska jag göra...Ursprungligen skickat av Nanc
Poseidon... exakt sådan krigsföring har jag också startat. Lägg ner ett kopparföremål i karet samtidigt som du kör medlet så förstärker du effekten ytterligare... Jag har krånglat med ett kar i en dryg vecka nu... och jag har fortfarande snäckor kvar... Tyvärr är det Malysiska sandsnäckor och de är hopplösa att ta död på... Dubbel dos och kopparbunke... och de kryper vidare *morr*
I mitt fall för att de äter inte bara mat rester utan även mina Corys ägg...dessa försvinner inte bara för att man minskar mängden mat!!!Ursprungligen skickat av tep
Varför vill ni ta bort sniglarna så brutalt? Sniglarna fyller en mycket viktig funktion i akvariet. Dom äter upp matrester och annan skit som går att äta. minska mängden mat, så kommer sniglarna att försvinna. Om ni ändå vill använda medel så håll koll på nitrit & nitrat halterna..