Några kommentarer:
Är informationen sann beträffande förhållandena i butiken.
Och det är vi som är ansvariga för sidan som skall kunna bevisa att den är sann.
Om den inte är sann, utan ditskriven av en konkurrent,
I två fall VET jag till 100% att det varit en konkurrent som faktiskt har legat bakom negativ kritik av en affär, oftast vet man dock inget om vem som skrivit inlägget och därför föredrar vi att ta det säkra före det osäkra.
OBS.OBS Att jag i detta fall inte på något sätt misstänker att mrgrant skulle vara en konkurrent.
Tycker faktiskt det känns lite olustigt att det är tillåtet att sprida sina positiva erfarenheter av olika butiker, men inte de negativa.
Håller helt med och vi funderade också över om vi överhuvudtaget i konsekvensens namn skulle tillåta positiv kritik av affärer och internetföretag. Detta kan ju självklart också vara "fabricerade" uppgifter.
Nu beslöt vi dock till sist att det var OK, eftersom det förhoppningsvis kommer att leda till att zoopetare uppmärksammar och handlar i de bra affärena, SAMT ATT vi knappast riskerar att fällas för förtal pga positiva kommentarer.
Sedan tillbaka till denna tråd så kan det ju finnas naturliga förklaringar - t.ex. en kund kan ha kommit till affären med fiskarna alldeles innan och affärsinnehavaren placerade dom tillfälligt i ett akvarium för att ta hand om dom senare. Nu säger jag inte att det är så eftersom jag inte vet, men lika förbenat är det jag som skall kunna bevisa att inlägget är sant.
Som swerot skriver så skall vi egentligen först ha ringt till affären och bett dom om en kommenar innan inlägget överhuvudtaget publicerades på Zoopet. Detta har vi vare sig tid eller lust med, det är ju trots allt en hobbyhemsida vi driver och inte något jobb som drar in en massa pengar.
Akvaristiska hälsningar
Kjell