Usch! :(

#1 - 1 juli 2007 18:03
Min super red rödzebrahona som spottade i spottkar för tre dagar sedan och sen blev tillbakasatt i det stora är söndertrasad efter en natt. Hennes fenor är bara fransar och hon har ljusa fläckar överallt där det fattas fjäll. Just nu ligger hon bara stilla i en yngelkasse. Avliva henne börjar kännas som det mest barmhärtiga... Vad tycker ni andra?

Fan! Och jag som tyckte jag tog alla försiktighetsåtgärder. Matade samtidigt som jag släppte ner henne och släckte sen ner karet. Ändå var de andra på henne som pitbulls.
#2 - 1 juli 2007 18:10
har du inget annat litet kar hon kan gå i så länge......tror att hon bara behöver varaför sig själv ett litet tag så kommer hon nog att repa sig
#3 - 1 juli 2007 18:16
Det är isåfall om jag sätter tillbaka henne i yngelkaret. Men där var hon så stressad över att hålla reda på alla sina yngel.. Alla mina andra kar är fullbelagda tyvärr. Funderar på att flytta runt lite så hon kan få nått litet kar för sig själv..
#4 - 1 juli 2007 18:25
DevilDoll skrev:
Det är isåfall om jag sätter tillbaka henne i yngelkaret. Men där var hon så stressad över att hålla reda på alla sina yngel.. Alla mina andra kar är fullbelagda tyvärr. Funderar på att flytta runt lite så hon kan få nått litet kar för sig själv..

gör som du har sagt.....tycker det låter bra......jag trodde att hon skulle försöka äta upp sina egna yngel :S......hoppas din hona blir bättre....äter hon??.....

kanske lite off topic.....men grymt fint akvarium du har :)
#5 - 1 juli 2007 18:45
Röj hela karet nästa gång..

Så att alla firrarna känner sig nyinflyttade och stoppa ner den nya innan de har acklimatiserat sig..

Du kanske ska tillsätta lite salt där hon går så att såren får lite stöd och mindre risk för svamp och så... Jag skulle låta henne gå med bebisarna, speciellt om det inte är annan fisk där, då lugnar hon nog ner sig när hon märker att det inte finns några faror... Klart hon är stressad nu när hon blivit lynchad.. Att flytta på henne fler gånger gör bara större risk att hon blir sämre.. ;)

Hoppas det går bra, tråkigt sånt där..
#6 - 2 juli 2007 07:13
Hon var död imorse. Alltid lär man sig nått. Total ommöblering i karet nästa gång nån ynglat och ska tillbaka. Eller så får de gå kvar och ynglen bli uppkäkade.

Jag får trösta mig med att hon fick 14 finfina yngel. De kommer bli snygga. Mamman superorange och pappan blå VF..
#7 - 2 juli 2007 07:15
macke_fisk skrev:

kanske lite off topic.....men grymt fint akvarium du har :)

Tackar tackar! :)
#8 - 2 juli 2007 09:17
DevilDoll skrev:
Hon var död imorse. Alltid lär man sig nått. Total ommöblering i karet nästa gång nån ynglat och ska tillbaka. Eller så får de gå kvar och ynglen bli uppkäkade.

Jag får trösta mig med att hon fick 14 finfina yngel. De kommer bli snygga. Mamman superorange och pappan blå VF..

det var synd att hon dog :(......men tur att du har 14 små avkommor från henne :D.......lycka till!

Annons