admin skrev:Vårt mål med menyerna ovan har varit att de ska vara tydligare då nästa steg är att ta bort högermenyn från framsidan. Ville själv ha en ny bakgrund överst då jag aldrig varit bästa vän med osten. Hittade en kanonfin på www.istockphoto.com som jag köpte.
Amanda321 skrev:ja mena att det är jobbigt och kanske inte kommr in varje dag för det. gillar inte uppdateringar dom blir oftast dåliga. och jag kommr inte sluta men bara vara här lite o,oftare.
admin skrev:Det är lite halvkrångligt att jobba med Joomla lokalt. Dessutom är det bara moduler jag byter ut så det blir bara smågrejer som ser lite konstiga ut.
Fiddan skrev:Fräscht!
Undrar varför du inte valde menyn blå bara, passade det inte mot den blåa logon eller?
Guy Palm skrev:Som Kjell skulle svarat om han var här:
Frustra laborat qui omnibus placere studet =
Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla
Du har gjort ett bra jobb Christian, mycket snygg 1:a sida
Fiddan skrev:Jag försökte vara tydlig, men det hjälper ju inte när du är medlem här.
Jag kanske skall börja rita bilder så även du förstår vad jag menar?
Anledningen till att jag frågade varför han inte valde blått var för att resten utav sidan går i blått.
Det första jag skrev var att det var fräscht och jag skrev inget om att grått inte passade.
Grått tycker jag passar skit bra, trotts att det var en något otippad färg till zoopet men det är bara kul.
ang kjells signatur text så är det ett konstaterande..
och som inte kan användas i detta sammanhanget.
Ingen smart gubbe som vet vad han pratar om skulle hålla med om att det är eftersträvansvärt att vara tillfreds när det gäller vidare utveckling utav tex en bil eller en site.
Kjell Fohrman skrev:
Just vad gäller "Senaste inläggen i forumet" kommer man också att kunna välja vilka kategorier som skall vara med där. Om man kanske är speciellt intresserad av "Skaldjur" så kan man ställa in det som så att bara inlägg i denna kategori kommer med.
Också förslaget om en bredare avatar kom in från medlemmarna.
Sedan kommer vi också på begäran att dra ner på storleken på signaturen (kommer inom kort).
wicked1 skrev:vet inte om detta tagits upp men det hade varit fint med en "alla artiklar" del i Artiklar rullmenyn, förr kunde man ju bara trycka på artiklar så kom man till en sida med alla artiklar på raken.
wicked1 skrev:okaj, men när man tryckte på avdelningar förr så fick man en lista på alla kategorier rakt upp å ner. Väldigt smidigt
erikthur skrev:Det rullande mötesschemat är något av en överraskning.
Jag hinner inte med att se de första mötena.
Får man föreslå en fördröjning eller kanske rullpilar eller dyligt???
Kjell Fohrman skrev:
Sedan är det tänkt som så att Goldmedlemmar skall kunna ändra turordningen i de olika "delarna" i mitten- resp högerspalten. Dvs om man vill att "Senaste inläggen i forumet" skall ligga överst i högerspalten så skall det bara vara att flytta upp den delen överst och "knuffa ner" de övriga.
Just vad gäller "Senaste inläggen i forumet" kommer man också att kunna välja vilka kategorier som skall vara med där. Om man kanske är speciellt intresserad av "Skaldjur" så kan man ställa in det som så att bara inlägg i denna kategori kommer med.
erikthur skrev:Men då har redan de första mötena hunnit slinka förbi...
heeke skrev:Jag håller med Erik ang. mötesschemat.
Vanlig scroll-list är betydligt bättre, men så är jag å andra sidan alergisk mot allt som rör sig utan min "user input"
admin skrev:Jag tror bara det blir så på din dator (cachad fel). Jag får det okey hos mig.
janne dansk skrev:om du sättar pekaren över, kan du scrolla båda upp o ned , som vanligt
mvh janne