Uppsvullen ancistrus mal, Hjälp! (Bild)

#1 - 8 november 2005 18:31
Hej jag upptäckte för ett tag sen att min ancistrus mal har kraftigt svälld buk, jag har sökt lite i forumet men har inte hittat nåt konkret, jag ringde min lokala akvarie butik & han tyckte jag skulle lägga den i saltbad, vilken salt konsetration (stavning?) ska man ha & hur länge ska malen ligga i badet? Är det nån som vet vad det kan vara? Nu ligger han i en mindre behållare, jag byter vatten lite då & då. Det är ingen annan mal eller fisk verkar vara sjuka. Jag har lagt upp en bild, det blev rejält sopig bildkvalite men hoppas ni ser ändå.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/C-000004.jpg

Mvh Daniel
#2 - 8 november 2005 21:22
Har haft bra många malar genom åren men aldrig sett nåt liknande.... ser inte bra ut... hoppas nån här inne kan hjälpadig...

/ Fredrik
#3 - 8 november 2005 23:08
tumörväxt?
#4 - 10 november 2005 21:52
Är det ingen som vet?
#5 - 12 november 2005 19:35
Svullen Mal

Mina två malar såg precis likadana ut och det slutade med att dom dog och jag skulle vilja veta vad det är för fel för jag hade tänkt släppa i discus på måndag men det vågar jag inte nu,Snälla hjälp oss!!!!!!!
MvH Crille
#6 - 14 november 2005 22:14
jag skulle tippa på fel alldeles för mycket animalisk föda eller bakterier i magsäcken....nog ingen fara för övriga fiskar!
#7 - 14 november 2005 22:24
Ok tack för svaret! Vad kan man göra åt det hela? Jag har precis postat en ny tråd om att 2 av mina Ps. Flavus har svällda bukar så det verkar vara nåt i görningen, kolla gärna in tråden Behöver snabb hjälp! Vad kan det vara?.

Annons