hej!
jag ska hämta min burk på 375l imorgon och jag skulle behöva en walkthrough så att detta blir så nära facit som möjligt...
Jag ska bygga en egen bakgrund till att börja med, det kommer säkert ta ett par veckor innan jag är klar med den, jag har även tänkt att försöka mig på att bygga en filterkammare då det verkar bra. I filterkammaren, om jag har fattat detta rätt så kör jag med en cirkulationspump?
Ska jag under min byggnation ha akvariet vattenfyllt och igång och lägga in någon annan fisk tillsvidare?
När jag väl installerat bakgrunden i karet och fyller upp det igen, vad ska jag satsa på för temperatur i vatten? Sedan har jag läst massor om nitrit och bakerier och ph osv, hur mäter jag det och vad ska jag ha för målvärden?
Hur många fiskar rekommenderas i ett kar av denna storlek och ska jag inhandla alla samtidigt eller ska jag introducera en art i taget?
Hur länge ska jag låta karet stå innan fisk inhandlas?
Någon som har tips på var jag kan köpa sand, för det verkar de flesta rekommendera och vilken mängd bör jag ha? Någon som har tips på vad jag ska ha för sten i karet, är det kalksten eller kolsten eller vanlig sten man ska satsa på?
Många frågor, jag kan säga att jag har haft akvarium tidigare men nu är det dags för nystart och här verkar det finnas grymt med samlad kunskap så jag tänkte försöka få del av den och uppdatera mig själv lite också!
Fyll gärna på med tips som jag kanske har missat här...