Platy fungerar jättebra! Finns ju i flera fina varianter också. Gillar de Guppy eller Endlers Guppy? Körsbärsräkor tycker mina barn är roliga att titta på. Spännande med ägg och räklingar. :)
Molly tror jag är lite väl stora, har för mig att det i artbeskrivningarna står minst 70 liter...Svärdbärare tycker jag blir för stora men här i artbeskrivningarna står det 60 liter... (Har själv i 220 literskaret och kan efter det inte tänka mig att dem flytta tillbaka 75-literskaret igen. De är enormt stora och kraftiga.) Men som sagt enligt artbeskrivningarna här funkar det.:)
Endlers guppy verkar intressant! Är de svåra att få tag på?
Räkor vill de ha, och äppelsnäckor, vill inte sätta in en ancistrus i det lilla, men det kanske finns mindre malar? Vi har CR i mitt kar. Men körsbärsräkorna verkar också lite roliga! :)
Vi har försökt med vanliga guppy i mitt kar, men de är så svåra att få att överleva tycker jag.
Har man otur kan vanliga Guppys vara känsliga och svårskötta, mer eller mindre."sönderodlade". Vi har haft tur med de vi köpt. Det beror nog på vad man får tag i för några helt enkelt. Tror inte Endlers ska vara svåra att få tag i. De finns nog hos de flesta handlare. Här är de till och med någon krona billigare än vanliga Guppys. De är inte lika känsliga som vanliga Guppys heller så de är bra även på det viset.
Tror inte ni behöver någon mal, snäckorna gör ett kanonjobb som algätare.:)