Vad tror ni om dessa fiskarna i ett 222L malawi kar?
Hongi 1 Hane 2 Honor
Saulosi 2 Hanar 4 Honor
Rödzebra 2 Hanar 3 Honor ( vet att de är på gränsen till för litet kar.. men någon med egen erfarenhet?)[/quote]
jag har ett 222 liters kar med exakt dom fiskarna du skrev upp och det funkar jättebrrrrrrrrraaa!! så jag tycker att det skulle vara en perfekt mbunablandning!!
[quote=Choffe]jag har ett 222 liters kar med exakt dom fiskarna du skrev upp och det funkar jättebrrrrrrrrraaa!! så jag tycker att det skulle vara en perfekt mbunablandning!![/quote]
Hehe okej.. vilket sammanträffande..:)
Om du säger att det fungerar bra så kör jag nog på detta då:)
härligt...du får gärna kolla på min zoon så ser du mina fina fiskar[:P] dom är ju bara 4-6 cm för att jag har bara haft dom ca 2 månader men fina är dom[:)]
Vad tror ni om dessa fiskarna i ett 222L malawi kar?
Hongi 1 Hane 2 Honor
Saulosi 2 Hanar 4 Honor
Rödzebra 2 Hanar 3 Honor ( vet att de är på gränsen till för litet kar.. men någon med egen erfarenhet?)[/QUOTE]
Jag tror att det går fint ganska länge, men eventuellt kan det bli trångt med tiden. Rödzebrahanar kan bli rätt maffiga.
[QUOTE=Choffe]härligt...du får gärna kolla på min zoon så ser du mina fina fiskar[:P] dom är ju bara 4-6 cm för att jag har bara haft dom ca 2 månader men fina är dom[:)][/QUOTE]
Där kommer problemet in, även fiskar växer
Det är ju inget snack om att du inte får plats med fiskarna i din 222:a! Där i mot så kommer förmodligen den röda zebran att bli ganska så dominant i ett sådant lite mindre kar! Jag skulle satsa på nån annan fisk istället, kanske nån färggrann Aulonocara art istället, typ Euareka, maleri osv. Men om du vill testa och köra ett rent mbuna kar, så testa och skulle det inte gå så är det ju bara att köpa ett akvarium till :)
MVH Ljungqvist.