Oj, tråden har ändrat inriktning verkar det som, hamnade visst på köttindustrin.
Förstår inte varför några av er blev så negativa mot mig för att jag skrev det här inlägget. Det var inte så att jag tyckte att det var en nyhet men jag tyckte att det kunde vara intressant att diskutera det och så ville jag ha reda på vilka regler som egentligen gäller. Skrev även "Finns det någonting jag kan göra, kan man anmäla detta någonstans?" och det fick jag ju svar på av Kjell. Lite besviken på er andras reaktion utom mckvinnan (och några till) som i verkligen förstod vad syftet med mitt inlägg var.
Missförstå mig inte nu, jag är inte besviken på vad ni tycker om att kampfiskar säljs så här, snarare på hur några av er bemötte MIG. Onödigt att småhacka på mig för att jag skrev ett inlägg om det. Om jag ser någonting som jag reagerar på har jag all rätt att vilja diskutera det. Ni får gärna säga vad ni tycker men inlägg med taskig undermening klarar jag mig utan tack, vi är väll ändå vuxna människor?
"Anna Munkhammar, jag undrar lite vad du vill åstadkomma med det här, tror du att zooaffärerna kommer ändra på ett sätt att exponera kampfiskar som har pågått i flera årtionden?
Den här tråden ökar knappast inte medvetenheten om kampfiskarnas situation i handeln, detta är ju inget som är ett konstigt fenomen som bara plötsligt dykt upp utan detta ser man beklagligt nog i varannan zoo/akvarieaffär man går in i och det är inget som kommer ändras på en vecka eller två, det kommer att ta flera år innan (om det nu blir en ändring) det kommer hända något på den fronten."
Vet inte men jag har inte sagt att det var någonting nytt. Men JAG har inte diskuterat det med någon då de flesta av mina vänner inte är så akvarieintresserade. Att jag skrev ett inlägg om det berodde helt enkelt på att jag kände ett behov av att prata om det.
Förstår inte varför allt man säger måste göra någon skillnad? Ibland kanske man bara vill prata av sig lite eller få veta vilka regler som gäller :) Jag hade inte direkt i åtanke att min bild var något revolutionerande. Tyckte bara att det var lättare att ta en bild än att börja beskriva hur skålarna såg ut etc. '
Tack till mckvinnan som försökte förklara vad jag menade :)
MVH /Anna