Det finns åtminstone en kina-restaurang här i GBG som har en arowana i ett ungefär 100-liters kar.. Fast den sägs ju betyda lycka / tur för de som har den så... Annan kultur helt enkelt..
Akvarister i Vietnam följer inte alltid Zoopets rekommendationer.
Det här akvariet var på ungefär en meter, och än fanns det plats att växa några centimeter...
mvh Daniel
Hu ja det är djurplågeri. Min kompis flickvän från Thailand tittade på mitt akvarium och sa "god to eat" och i akvarieboken akvarieguiden som en kokbok.
[QUOTE=solbacka]Min kompis flickvän från Thailand tittade på mitt akvarium och sa "god to eat" och i akvarieboken akvarieguiden som en kokbok.[/QUOTE]
Man skall inte hysa fördomar vare sej mot fisk eller främmande nationaliteter.
En gång kom en svart man in på en akvarieaffär i Uppsala och tittade på Malawi-cilkiderna och hörde sej för om hur mycket de vägde. Affärsinnehavaren blev misstänksam och funderade på om kunden tänkte förtära fiskarna ifråga och tänkte ge råd om den lokala fiskaffären som ett billigare alternativ i så fall. Det visade sej dock att den svarte mannen var på jakt efter Malawi-ciklider för ett forskningsprojekt och att fiskarna i de artiklar han hade läst oftast var angivna med vikt - inte längd.
[QUOTE=daniel60]Akvarister i Vietnam följer inte alltid Zoopets rekommendationer.
Det här akvariet var på ungefär en meter, och än fanns det plats att växa några centimeter...
mvh Daniel[/QUOTE]Ser inte det där ut som två förvuxna guldbarber?