det jag syftade på är att vilka olika arter kan man korsa, jag hade inte tänkt att få fram en ny art, som vissa andra vill. utan av ren nyfikenhet. sen finns det dom som tycker att hybridisering är det absolut bästa som kan hända med alla sorters djur. men det är fel av människan att "skapa" nya arter för egen vinning, men de tänkte dom inte på för sissådär 1000 år sen, eller rent av tidigare, när "vi" började avla fram hundraser med olika egenskaper, för vem vill ha en varg i huset på den tiden?'
jag läste idag att ett lejon "skapade" barn med en tiger. hur normalt är de? men till saken hör också att dessa två valde att bli ett par, samma sak kan hända med corydoras arter, om man nu har ett helt gäng (olika arter) med sånna i samma akvarium och att de på någotvis lyckas fortplanta sig med varandra. vad gör man då? om det blir en hybridisering av misstag, ska man då slänga bort alla yngel, som det framgår i "Poseidon":s inlägg, eller ja, i många andras inlägg ockå. eftersom det är en hybridisering av 2 arter, dessutom av misstag, så om man då ska låta fiskarna se ut som dom gör, så måste man då hålla dom isär. och om man vill ha flera arter så måste man tydligen ha fler akvarier, och många har varken plats, råd eller tid med ett till, så vad gör man då? om inte låter dessa arter vara tillsammans i samma tank, med en viss chans/risk att de ska korsa sig.
snälla skriv om ni inte förstår någonting.