Uppgradering (27-28/10)

admin
Christian Alfredsson
#1 - 23 oktober 2007 17:49
I denna tråden så tänkte jag att vi kunde samla in fel efter uppgraderingen i helgen. Det som ska uppgraderas är:

1/ Forumet, vBulletin. Version 3.6.7 -> 3.6.8
2/ Artikelmotorn, Joomla. Version 1.12 -> 1.13
3/ Bryggan mellan ovanstående.

Dessutom kommer jag köpa in och installera vBulletins blog-modul. Tror att den efter grundlig testning kan ersätta dagböckerna. En stor vinst med den är att man kan infoga bilder direkt.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 27 oktober 2007 05:44
Hoppas uppgraderingen gått bra. Från min sida ser det okey ut.
#3 - 27 oktober 2007 06:20
V-bullentins blog-modul fungerar mycket bra vid mitt 1:a försök. Tror nogg att fler kommer att blogga nu.
admin
Christian Alfredsson
#4 - 27 oktober 2007 06:29
Jag hoppas det också. Från min sida är det riktigt bra med en produkt vi köpt och som de lämnar support på. Dagböckerna kunde lägga av närsomhelst. Dessutom fick vi över allt från dagböckerna.
#5 - 27 oktober 2007 08:25
Jag kommer inte åt mina prenumerationer i kontrollpanelen. Förut kunde man ju klicka på "Nya ämnen med prenumeration" och få upp även de som inte blivit besvarade. Nu måste man bläddra i forumhoppet.

Personligen tycker jag inte om den nya bloggsidad för dagboken. Den känns på något sätt rörig.

//Camilla
admin
Christian Alfredsson
#6 - 27 oktober 2007 08:53
1/ Testa att klicka på bara prenumenationer

2/ Den är inte helt olik den gamla. Har du förslag på vad som ska bort eller så?
#7 - 27 oktober 2007 09:24
Får bara "staven" över hela "Nya ämnen med prenumeration".
Antar att Dagböcker kan ersättas av Blogs i listan.
Jag kan inte heller komentera i ampes blog.
Tycker även här att "Bloggar från medlemmarna från Zoopet" skall visa det sista skrivna bloggen. Annars blir det snurrigt tycker jag.
Jag blir lite förvirrad av allt runt om i blogen.. men det vänjer man sig säkert vid. Svenska på knapparna tack..

Positivt tycker jag att man kan se medlemens del av profil.
//Camilla
#8 - 27 oktober 2007 09:29
Jag tycker att : Random featured blog entry from ......... , tar för stor plats och den skall inte ligga överst.
admin
Christian Alfredsson
#9 - 27 oktober 2007 10:51
Svenska på gång. Ska se om jag kan få bort slumpen.
#10 - 27 oktober 2007 14:13
Mycket bättre utan slumpen
admin
Christian Alfredsson
#11 - 27 oktober 2007 14:44
Skulle vilja haft senaste inlägget överst istället. Det verkar inte gå än.
#12 - 28 oktober 2007 19:05
Inmatningsrutan för komentarer av annonser är lite "svårskriven", den funkar men är bara aningens smal ;)
#13 - 29 oktober 2007 20:16
Jag fattar inte hur man skriver nya inlägg i bloggen. Tidigare klickade man på ny anteckning i dagboken. Hur gör man nu?
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 29 oktober 2007 20:24
Krax skrev:
Jag fattar inte hur man skriver nya inlägg i bloggen. Tidigare klickade man på ny anteckning i dagboken. Hur gör man nu?

Du har missat att förnya ditt goldmedlemskap och denna avdelning är enbart öppen för goldisar
#15 - 30 oktober 2007 05:47
Hurra vilken förbättring *ironisk*

Så er UPPGRADERING betyder att alla inte kan skriva i dagboken längre. Ni ska vara väldigt försiktiga med sånt. Man blir irriterad av att inte ha tillstånd till olika delar. Särskilt om man inte blir informerad om att man inte kan göra några inlägg helt plötsligt. Sätt en guldfisk-symbol på bloggen så skiter vi andra i att gå dit mer. Så får ni se hur många som bryr sig vad folk bloggar om. Jag använde dagboken mest till att hålla koll på när jag gjorde olika saker. Och skriva om olika växter som jag provar att odla. Inte många som brydde sig men det var bra för mig själv.
#16 - 30 oktober 2007 06:11
Du vill ha tillgång till alla olika delar utan att betala för det? Undrar just om du stjäl din dagliga mat också... snälla - väx upp! PS: Läser förövrigt allt du skriver om dina odlingar, men eftersom jag inte kan något om det har jag aldrig kommenterat :D
#17 - 30 oktober 2007 06:12
Krax skrev:

Så er UPPGRADERING betyder att alla inte kan skriva i dagboken längre. Ni ska vara väldigt försiktiga med sånt. Man blir irriterad av att inte ha tillstånd till olika delar. Särskilt om man inte blir informerad om att man inte kan göra några inlägg helt plötsligt. Sätt en guldfisk-symbol på bloggen så skiter vi andra i att gå dit mer. Så får ni se hur många som bryr sig vad folk bloggar om. Jag använde dagboken mest till att hålla koll på när jag gjorde olika saker. Och skriva om olika växter som jag provar att odla. Inte många som brydde sig men det var bra för mig själv.

Uppgraderingen har inget alls med detta att göra. Dagboken har hela tiden varit en Goldförmån. Hade varit bättre om du kontrollerat vad som gäller för Goldmedlemsskap innan du börjar gnälla.
admin
Christian Alfredsson
#18 - 30 oktober 2007 07:17
Det kan också blivit något fel på rättigheterna för Krax i dagboken men som är riktiga nu.
#19 - 30 oktober 2007 07:21
heeke skrev:
Inmatningsrutan för komentarer av annonser är lite "svårskriven", den funkar men är bara aningens smal ;)

Påminner om denna iaktagelse då den verkar hamnat i skymundan
Kjell Fohrman
Administrator
#20 - 30 oktober 2007 08:17
Krax skrev:

Dagboken/bloggen har alltid varit en gold-förmån - så inget nytt har hänt och inget har försämrats.
Detta står också tydligt angivet som en av medlemsförmånerna när man är goldis http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=304&Itemid=179

Du har själv valt att inte förnya ditt goldmedlemskap och det är självklart helt OK, men du kan inte begära att du då skall ha kvar goldförmånerna.
#21 - 30 oktober 2007 09:32
Oj va ni hugger på mig! Jag var inte guldmedlem i förrgår men kunde ändå skriva i min dagbok. Det var tydligen ett fel enligt Christian. Antagligen för att jag har varit guldmedlem men inte förnyat det.

Nu kan jag inte skriva längre. Är det konstigt att man blir lite besviken och inte tycker att "uppgraderingen" var särskilt bra? För mig är det ju helt värdelöst. Jag trodde att försämringen gällde alla icke-guldmedlemmar. Visste inte att jag var en konstig bugg.

Förresten så bidrar jag med en svar ibland utan att få betalt för det, så jag tycker inte att det är samma sak som att stjäla mat att inte betala medlemskap. Det är ju frivilligt att bli guldmedlem.
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 30 oktober 2007 09:51
Ingen har påstått att det är samma sak att stjäla mat som att inte förnya sitt medlemskap. Tvärtom som du själv skriver är det ju helt frivilligt att bli goldis och det är också helt frivilligt att inte förnya medlemskapet.
Väljer man att inte bli medlem eller väljer att inte förnya medlemskapet så kan man av naturliga skäl inte utnyttja de förmåner som ingår - inget speciellt konstigt med det.
Det fel som uppenbarligen gjordes från vår sida var att din dagboksfunktion inte nedgraderades när du avstod från att förnya och att du på så sätt kunde utnyttja denna funktion något längre än du skulle ha kunnat göra. Tråkigt att det blev så och vi ber om ursäkt för att du känner dig drabbad av detta.

Du och alla andra som inte är goldisar är självklart även i fortsättningen välkomna att ta del av de 75% av Zoopet som är helt gratis.
#23 - 30 oktober 2007 09:56
Jaja det är lugnt, jag förstår. Bättre att det bara drabbade en än alla.
#24 - 30 oktober 2007 10:03
Vet inte om det har med uppgarderingen att göra, men det går inte att ändra "Övriga Växter" under Akvarium. Klickar skicka men fortfarande så är den gamla texten kvar.

EDIT:

Jag ändrar mig till att det inte går att ändra informationen om man klistrar in text antingen via ikonen eller ctrl+v. skirver man bara direkt utan att klistra in något så går det.

EDIT2:

Det går även bra så länge man inte klistrar in något med radbrytningar.

EDIT3:

Verkar vara lite slumpmässigt om det går eller inte, kan det vara att "AJAXen" inte hinner ladda upp infon innan man klickar skicka???
#25 - 1 november 2007 22:57
Hm, dålig respons på bugg-rapporteringen, eller jobbar admin i tysthet ;)
admin
Christian Alfredsson
#26 - 2 november 2007 08:12
Japp jobbar i tysthet ;-).

Ska titta på det ikväll
#27 - 2 november 2007 08:20
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Då får du i "tysthet" läsa kommentar i dina bloginlägg :p[/COLOR][/FONT]
#28 - 2 november 2007 08:20
Skall rutan för snabbsvar på annonserna vara så liten eller är det bara jag som får skriva lodrätt.

Thomas
#29 - 2 november 2007 08:23
heeke skrev:

Såg att det för övrigt gäller för komentarer av bilder också.
admin
Christian Alfredsson
#30 - 2 november 2007 17:46
Nu går det bifoga valfritt antal bilder och smilies i bloggen.
admin
Christian Alfredsson
#31 - 2 november 2007 17:56
Annonssvarsrutan är fixad.
admin
Christian Alfredsson
#32 - 2 november 2007 17:59
Bildsvarsrutor fixade.
#33 - 2 november 2007 19:19
Vilket enormt bra jobb ni gör :D Då är det fritt fram och fylla bloggen med smileys igen då ;)
admin
Christian Alfredsson
#34 - 2 november 2007 20:39
Japp. Bara att fylla på. Själv är jag lite mer retro och kör helst textsmileys ;-)
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 2 november 2007 21:01
admin skrev:
Japp. Bara att fylla på. Själv är jag lite mer retro och kör helst textsmileys ;-)

I så fall måste du varje gång skriva en förklaring för oss som är akvarienördar och inte datanördar;)
admin
Christian Alfredsson
#36 - 3 november 2007 06:48
Vi hade en diskussion på jobbet och de flesta gick att klassa som datanördar. Själv är jag mer mångfacetterad och är dubbelnörd.
#37 - 4 november 2007 11:05
Zoopet segt

Är det bara jag som upplever zoopet segt alt. hakar upp sig efter uppgraderingar??

Kör Mozilla, uppgraderat det, tömt cache/kakor osv. men utan resultat.

//Camilla

Annons