Uppdateringar till Spore

#1 - 22 oktober 2008 20:13
Jag råkade hitta en hel site om spel med forum mm när jag snokade runt på nätet. Det var ju lika bra att regga sig där också :D

På den sidan http://www.fz.se/ hittade jag två uppdateringar till Spore. Dom skulle fixa till en del buggar mm. Jag är väldigt försiktig med att öppna konstiga mail eller klicka på länkar jag inte är helt säker på vad det är, men efter en hel del funderande i två dagar och läsande så gjorde jag bägge uppdateringarna. Det tog tid men allt fungerar bra nu.
Först såg det rätt skumt ut när jag startade spelet men efter en omstart av datorn fixade det till sig.
Tyvärr är det fortfarande några buggar kvar som stänger ner spelet för mig i några speciella situationer, men det är annat som är riktigt, riktigt bra. Numera flaggar alla solsystem jag har kolonier på så jag ser alla kolonier när jag scrollar ut helt. Suveränt, det var något jag bara tyckte var dumt, men inte visste var ett fel tidigare, att jag inte kom ihåg exakt var jag byggt på planeterna.

Här är sidan direkt till texten om spelet och uppdateringarna http://www.fz.se/spel/spore/pc

Jag är ju bara tvungen att lägga upp en skärmdump på hur en lite vänligare varelse beter sig :D
#2 - 22 oktober 2008 21:27
Låter som att du fastnat totalt. :)
Ingen tid över för fotografering numera då?
#3 - 23 oktober 2008 08:30
Nej inte så mycket ;) Fast det är mer så att efter vi kom hem från Island har fotograferingen legat på sparlåga. Jag har bara Islands dramatiska natur och vackra fåglar i huvudet. Jag bara måste dit igen... många gånger till. Kollar hur det går för dom nu i den ekonomiska krisen, kollar hur vädret är där mm nästan varje dag.
Fast Janne och jag är ute med kamerorna flera gånger i veckan ändå, även om det bara blir blajbilder. igår t ex fotade jag gula flugor på komockor igen ;) Men dom är kvar på minneskortet fortfarande :D

Jag spelade Sims 2 för två år sedan, då höll jag också på såhär en vinter. Nu har jag avinstallerat det och kommer nog inte att spela det igen. det kommer att bli samma med Spore, men just nu är det fascinerande.
#4 - 23 oktober 2008 08:49
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanon, då måste jag oxå fixa lite sånt när jag får tid. :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag blir helt galen på mitt spel nu, för jag kan inte spara. Jag hade spelat igenom en halv civilisation och en 3 - 4 steg i rymden och så går det inte att spara.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Testade med en ny stam igår som jag sparat precis innan jag kört iväg dom i rymden, provade att avsluta och spara en gång i början och det funkade så då spelade jag på. Sedan när det var nannedax så gick det inte att spara. Man blir lite lack när man suttit 1-2 timmar (säg inget till mina barn) och sedan försvinner allt :([/COLOR][/FONT]
#5 - 23 oktober 2008 09:36
Nej vad konstigt. Så har det inte hakat sig för mig, jag blir "bara" utkastad och spelet släcker ner sig på 3-4 speciella ställen som jag numera aktar mig för ;) Men jag började spara med jämna mellanrum, så fort jag gjort något bra, och fortätter med det nu.
Uppdateringen tar rätt lång tid, och jag tog dom i rätt ordning, tror det är smart :) Fick starta om datorn sedan och allt ser bra ut nu. Spelade några timmar i går kväll efter uppdateringen och det var mycket lättare att se vad som händer på håll nu när jag ser flaggor över alla mina kolonier när jag scrollar ut.
#6 - 23 oktober 2008 09:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kan man spara utan att stänga av spelet oxå, det har inte jag hittat i så fall, kanske måste leta lite till :D[/COLOR][/FONT]
#7 - 23 oktober 2008 16:24
Utan att verka otrevlig så tycker jag att denna blog totalt spårat ur sitt ämne som i allafall jag är här för att läsa, nämligen akvaristik. Visst kan man sticka OFF Topic ibland men när det bara numer handlar om dataspel så tycker jag att det spårat ur. Som sagt vill inte vara otrevlig utan bara vädra min spontana åsikt ;)
#8 - 23 oktober 2008 16:29
Bloggarna ska ju kunna handla om allt, inte bara akvaristik.
Min mening
#9 - 23 oktober 2008 17:05
Håller med Tenkare.
#10 - 23 oktober 2008 20:14
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Men snälla rick, man får välja fritt vad man vill läsa, och det finns inga regler för att bloggarna måste handla om akvaristik.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vi är ju inte bara akvarister, utan även människor och i vissa fall även dataspels-spelare ;) så varför ska vi inte kunna dela med oss av hela oss i våra bloggar?[/COLOR][/FONT]
#11 - 23 oktober 2008 21:02
Japp, håller med Tenkare, Morellen och Maria. Därför skaffade jag en blogg på Wordpress när jag kände att det blev för mycket fotosnack här från min sida. Det är där jag skriver om det mesta utom akvaristik. Men eftersom det är en del som spelar Spore här bland Zoopetarna skriver jag lite inlägg här också. Du Rick, behöver inte alls läsa min blogg, det är bara att låta bli att klicka upp den vet du ;)
#12 - 23 oktober 2008 21:04
Maria, om klickar på en av symbolerna nere i vänstra hörnet, tror det är som en sol?? så kommer du till en meny där du kan välja olika saker som t ex "spara" och "avsluta" mm. Jag sparar alltid där då och då när jag än inne i spelet och innan jag avslutar.
#13 - 24 oktober 2008 06:07
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hittade den igår, men det krånglade igen med sparandet. Själva spara-raden är inte tillgänglig (klickbar) [:o]. Igår lyckades jag "lura" den genom att gå in på tidslinjen och kika lite, sedan gick det bra att spara. Tyvärr funkade det bara en gång. Nästa gång var den kass igen. Tror jag får kontakta EA och höra, kanske är mitt spel det är fel på.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Tack för hjälpen i vilket fall.[/COLOR][/FONT]
#14 - 24 oktober 2008 09:29
Hm... skumt. Men det går inte att spara i alla lägen. Tror du måste vara utscrollad helt, inte nere på en planet i alla fall. Kan det vara det som felar?
#15 - 24 oktober 2008 10:56
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Nej, jag tror inte det. När det gick att spara så var jag nere på planet. Men jag har nog inte försökt spara när jag varit utskrollad, för testa det oxå.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Alla tips emottages tacksamt :D[/COLOR][/FONT]

Annons