Uppdatering av annonser ej tillåtet

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 17 januari 2004 15:06
Tyvärr är det några få som missbrukar "Annonsbörsen" här på Zoopet genom att väldigt ofta uppdatera sina annonser för att hamna högst på listan.
Detta är ju självklart inte syftet med annonsbörsen och om detta problem kvarstår så kommer vi att antingen bli tvugna att börja ta betalt för inlagda annonser eller t.ex. lägga in en spärr så att man bara kan lägga in en annons per månad.
Tycker att det vore tråkigt om detta missbruk av ett fåtal personer skulle få dessa följder.
#2 - 17 januari 2004 15:38
Okey jag ska vara ärlig, jag känner mig träffad men jag viste inte om att det var så.
Men från och med nu så ska jag inte "uppdatera" någon annons.
Även om jag har skrivit om annonsen en anning, men i alla fall
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 18 januari 2004 11:27
Det är fler än du som borde känna sig träffade[;)]
#4 - 18 januari 2004 11:30
Sådär gör folk överallt i alla annonstorg tyvärr.
#5 - 18 januari 2004 11:56
Det rasade några skuldkännlorpinnar på mej mä...jag visste heller inte om att det var föbjudet.

Det lovar jag...

Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 18 januari 2004 12:00
Sådär gör folk överallt i alla annonstorg tyvärr.

Det är möjligt att det är så, men inte desto mindre är det ju inte fair mot de andra och om alla (eller hälften) gjorde så blev det totalt kaos.

Låter bra - om alla de som tidigare "syndat" upphör med detta så behöver vi ju inte heller ändra reglerna.

#7 - 18 januari 2004 12:04
Så är det väl överallt i sammhället. En liten klick som förstör för alla andra... Det är nog bara att "gilla läget" om vi andra skall ha en mycket användbar tjänst kvar.

Peter
#8 - 19 januari 2004 20:17
Men vad gör vi åt alla dessa som fortfarande håller på å gör det???

Under de 2 senaste dagarna har några annonser uppdateras flera gånger.

Vad jag har sett!!!

#9 - 19 januari 2004 20:21
När informationen är utdelad så kan man väl ta bort de annonserna
#10 - 19 januari 2004 20:28
Men det har jag gjort skapat en annons 3 veckor senare tar jag bort den skapar en ny ungefär likadan.
Men det är att uppdatera så jag har nu slutat med det.
Man ska i alla fall MINST följa zoopets regler ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 19 januari 2004 21:50
Men vad gör vi åt alla dessa som fortfarande håller på å gör det???

Man kan ju skicka en trevlig mail till mig där man talar om det så plockar jag bort annonsen och meddelar personen ifråga.
#12 - 20 januari 2004 11:31
varför kan man inte radera sin egen annons längre ?
lite tråkigt när folk ringer på sålda grejor
#13 - 20 januari 2004 11:32
sorry "my bad" trodde jag var på NCS :) bra att hålla koll på öppet fönster. sorry
#14 - 21 januari 2004 11:54
Appropå nått helt annat hur länge ligger en annons kvar??
#15 - 21 januari 2004 14:45
Ursprungligen skickat av Niizze

Appropå nått helt annat hur länge ligger en annons kvar??

Jag skulle åxå vilja veta det innan annonsen raderas från annonsbörsen??

#16 - 21 januari 2004 15:27
Vet inte hur det är idag. Men vore det inte bra att alla annonser försvinner automatiskt efter en månad? Så får den som fortfarande inte såld grejerna, lägga ut en annons igen.

Då blir det viss cirkulation på annonser
och färre inaktuella annonser.

Andreas
#17 - 21 januari 2004 15:31
bra förslag....
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 21 januari 2004 15:36
En annons försvinner idag automatiskt efter en månad och därefter är det OK att skriva en ny annons.
Tyvärr får jag fortfarande in flera tips på personer som uppdatera sina annonser - detta är något som är omöjligt för mig att hålla koll på. Jag skulle ju i så fall dagligen få skriva ut alla annonser för att kunna hålla koll på att de inte uppdateras. En massa arbete till ingen nytta.
Vi kommer därför att inom kort införa en ny funktion på Annonsbörsen som gör att man enbart kan lägga in en annons per månad för att komma tillrätta med detta otyg.
#19 - 21 januari 2004 15:44
Låter Bra...
#20 - 21 januari 2004 15:48
Tragiskt att folk parasiterar även på en sådan här tjänst!!

Som vanligt så får massan en försämrad tjänst på grund av att en del anser sig viktigare än andra och utnyttjar en fin tjänst som bygger på att man har ett litet mått av civilkurage.

Man blir förgrymmad!!! [:-115][:-115]

MVH till alla som sköter annonseringen på rätt sätt / Jari
#21 - 21 januari 2004 16:39
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

En annons försvinner idag automatiskt efter en månad och därefter är det OK att skriva en ny annons.

Tyvärr får jag fortfarande in flera tips på personer som uppdatera sina annonser - detta är något som är omöjligt för mig att hålla koll på. Jag skulle ju i så fall dagligen få skriva ut alla annonser för att kunna hålla koll på att de inte uppdateras. En massa arbete till ingen nytta.

Vi kommer därför att inom kort införa en ny funktion på Annonsbörsen som gör att man enbart kan lägga in en annons per månad för att komma tillrätta med detta otyg.

Är det ungefär som att spärra uppdaterings möjligheten för en månad??

Eller är det när annonsen är raderad?? Som man får skriva/skicka en ny??

Synd att behöva komma fram till en sån åtgärd...

Men jag tror att det kommer göra Börsen gott/bättre tycker jag...

vi får se...

#22 - 21 januari 2004 16:52

Var 14:e dag räcker väl ändå?
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 21 januari 2004 17:06
Man kommer bara att kunna lägga in en annons i månaden - det hjälper alltså inte att radera den gamla och sedan lägga in en ny.
#24 - 21 januari 2004 18:50
Det finns inget som är tråkigare än att bygga in spärrar i system. Snacka om att slänga bort tid på onödig kodning. Nu låter jag kanske gnällig men jag kunde utvecklat något vettigare på de timmarna det här kommer ta.

#25 - 21 januari 2004 19:21
Nä men det är bra att en som har gjort denna hemsida så bra får fortsätta med det.
;)
#26 - 21 januari 2004 19:34
<font color="red">Jag personligen kollar enbart på annonserna som är uppe när man kommer in på Zoopet. Jag har aldrig tryck på annonsbörsen för att se om det finns intressanta saker. Och jag tror de flesta gör som jag...?

Kan man inte göra ett system så att de senaste börsinläggen de senaste två veckorna lottas slumpvis upp varjegång man klickar in på Zooopet? Presic som artbeskrvningen.</font id="red">
#27 - 21 januari 2004 20:51
Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Man kommer bara att kunna lägga in en annons i månaden - det hjälper alltså inte att radera den gamla och sedan lägga in en ny.

hmmm...
Urdumt o knasigt!
Förr så hette det att max tre artiklar i en annons och sedan en ny annons om man hade flera artiklar att sälja.
Nu blir det bara en annons per månad. Får man ha hur många artiklar som helst i annonsen?
Detta är lika sjukt som jordbruksverkets påfund ang akvariehållning.

Glömde skriva följande:
Så många uppdaterade annonser är det inte.
#28 - 21 januari 2004 21:25
Jag håller med om att det är tråkigt att folk missbrukar den i övrigt mycket trevliga annonsbörsen men begränsa till en annons i månaden blir nog ungefär samma sak som att lägga ner alltihop. Om man ska behöva planera sin annonsering så vette f*n om "folk" ens orkar hålla på.
#29 - 22 januari 2004 07:36
En stor nackdel med en annons i månaden är att folk då inte kan tex sänka priset om de inte får sina saker sålda..eller att ändra från säljes till skänkes (skulle kunna vara att man har en fisk som bivit förstor eller så och som man vill bli av med) Men håller med om att det är irriterande om folk uppdaterar hela tiden utan att ändra rejält i annonsen..
#30 - 22 januari 2004 08:42
Jag gillar inte tanken på att man enbart får sätta in en annons i månaden. Sätt istället en starkt lysande information att man inte får "uppdatera" sin annons för att lägga sig först...det skulle då innebära en stängning av funktionen för användaren under en månads tid.

Vad händer de personer som skrivit fel i sin annons och märker det samt gör en ändring...men då blir avstängd av Kjell?

Nej...jag tycker det är INFORMATION som behövs...inte lagar och regler som försvårar användandet av en bra tjänst. Är informationen tydlig så tror jag att man kan sålla ur de omedvetna från de medvetet felande personerna och på det sättet ta bort dom som inte följer reglerna. Det är som vanligt den stora mängden som får ta stryk för vad få personer ställer till med och det ställer jag verkligen inte upp på.

Kjell och Christian...tänk igenom detta ordentligt innan ni beslutar om en sak som kan göra att Zoopets köp och sälj självdör. Detta gäller även ciklid.se´s köp och sälj...
#31 - 22 januari 2004 11:01
Det som jag tror drar mycket folk just till Zoopet är att annonsbörsen är "levande". Nu ska man inte kasta skit på andra men en av dom andra stora Akvarieportalerna har gjort om hela sin kodning och gjort, i mitt tycke, annonsbörsen där knöligare. Och som ett brev på posten är det inte lika många nya annonser heller..

Blir det en spärr på max en annons i månaden så kommer annonsbörsen här oxå stagnera, folk kommer välja ett alternativ vilket vore trist.. För mig har inte annonsuppdaterandet varit något problem, men tydligen för vissa!
#32 - 22 januari 2004 11:26
<font color="red">Tycker min idé var bra...</font id="red">
#33 - 22 januari 2004 11:44
Jag håller med om att din idé är bra där det slumpas fram annonser. Bättre än att sätta upp knöliga regler iallafall...

Annons