Uppätna svärdplantor

#1 - 13 september 2003 15:06
Hej!

Jag har marmor scalarer, Molly:sar, Golden labidochromis och gibbi.

Vilken fisk är det som är boven?

Tack på förhand!
#2 - 13 september 2003 15:43
Malawi ciklider brukar gilla att käka växter, så Golden firren kan du ju hålla ett öga på.
#3 - 13 september 2003 17:10
Jag frågar samma sak. Har gukd och marmorgurami, svärdbärare, guppy , corydoras och gibbiceps
#4 - 13 september 2003 17:13
Mina ancistrus resade flertalet svärdsplantor på ingen tid alls...
#5 - 13 september 2003 17:18
Hej!
Om det är en fisk som har tagit tuggor ur bladen så är det nog Golden som är boven. Men är det däremot så att bladen har blivit ihåliga så är det nog Gibbisen som är den skylldige.
Mvh Maria
#6 - 13 september 2003 17:41
Om bladen blir "genomskinliga" o börjar likna gallerplantor så e de en sugmal, i dessa fall gibbiceps, vilken faktiskt är den av sugmalarna som går minst på växterna.
Prova o stödmata den med gurka eller nåt liknande som man lägger i över natten, stick en sked eller nån annan tyngd igenom så den inte flyter, det finns även speciella maltabbletter som man kan ge.
Börjar därimot växterna att försvinna ute i kanterna så är detnån annnan fisk, förmodligen malawina, när du har malwiciklider så e de väldigt viktigt att fodret innehåller mycke grönt.
#7 - 19 september 2003 21:03
Vad för 'grönt' ska malawis dem ha då? Jag har huttat ner några ärtor i karet och det verkar dem tycka om.
#8 - 20 september 2003 01:30
De brukar funka...
#9 - 20 september 2003 09:29
hej
de kan åxå vara malen men de e nog cikliden som hjälpt till me...
mata dom me grönfoder så låter dom nog dina växter va i fred

Annons